امروز:
شنبه - 8 ارديبهشت - 1403
ساعت :

آیین نکوداشت دکتر (عباس امام) در اهواز برگزار شد

آیین نکوداشت دکتر "عباس امام" در کلان شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش حبیب خبر از ایسنا، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران (شعبه خوزستان)، انجمن ایرانی تاریخ، کانون صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و کتابخانه تخصصی خوزستان‌شناسی علوم ایران برگزارکنندگان این آیین بودند.

 دکتر "سیدعباس امام" زاده سال ۱۳۳۸ در شهر اندیمشک است و در سال ۱۳۵۸ در رشته زبان انگلیسی دانشگاه جندی شاپور (شهید چمران فعلی) پذیرفته شد.

 او در سال ۱۳۷۰ نیز در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه شیراز فارغ‌التحصیل شد و  دکترای خود را از دانشگاه علامه طباطبایی تهران دریافت کرد.

 دکتر امام علاوه بر کارهایی که در زمینه رشته تخصصی خود انجام داده است تلاش‌هایش را عمدتا صرف مسایل مرتبط با ترجمه و نیز مسایل فرهنگی، ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و خوزستان‌پژوهی کرده است.

 انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز تاکنون از دکتر امام سه کتاب در زمینه ترجمه کتبی و ترجمه شفاهی منتشر کرده است. او در هفته پژوهش سال  ۱۳۹۲ نیز به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه شهید چمران اهواز در زمینه ترجمه و تالیف برگزیده و معرفی شد.

  افزون بر این، امام مقالات بسیار زیادی در زمینه‌های فرهنگی، هنری، تاریخی، ادبی و غیره ترجمه و یا تالیف کرده که در نشریات گوناگون کشوری منتشر شده‌اند.

گفتنی است: در این آیین چند تن از استادان دانشگاه، روزنامه نگاران پیشکسوت،شاگردان و دوستداران دکتر امام درباره خدمات علمی و فرهنگی و خصوصیات اخلاقی، رفتاری و گفتاری ایشان سخن گفتند و باشندگان را ده ها بار به شور و شوق درآوردند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید