امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

آینده ورزش دانش‌آموزی خوزستان را خوب نمی‌بینم

رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی خوزستان با بیان این که برخی هیات‌های ورزشی همکاری خوبی با ما دارند و برخی هیات‌ها راه خودشان را ادامه می‌دهند، گفت: برخی هیات‌ها انتظارات بی‌جایی از آموزش و پرورش دارند و می‌خواهند که آموزش و پرورش برای این هیات‌ها سرمایه‌گذاری کند، در حالی که اگر یک هیات با مشکل مالی مواجه است، آموزش و پرورش چندین برابر با مشکل مواجه است.

حسنعلی افروزی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ورزش دانش‌آموزی خوزستان، اظهار کرد: با توجه به این که برنامه مسابقات کشوری به صورتی بود که اصلا مسابقات برخی از رشته‌های ورزشی برگزار نمی‌شد و در دوره ابتدایی نیز اصلا هیچ مسابقه کشوری در نظر گرفته نشده بود، ما برای سال ۹۸ یک برنامه جامع و کامل برای ورزش دانش‌آموزی استان در تمام مقاطع و رشته‌های ورزشی تدوین کردیم زیرا در غیر این صورت ورزش دانش‌آموزی استان ضربه می‌خورد.

وی ادامه داد: در برنامه‌ای که برای ورزش دانش‌آموزی در نظر گرفتیم، توجه خاص ما روی مقطع ابتدایی در هر دو بخش دختران و پسران بود و خدا را شکر برنامه‌های ما تا هشتم اسفندماه بسیار خوب پیش رفتند اما پس از آن به دلیل شیوع کروناویروس و در حالی که اوج مسابقات رده ابتدایی بود، رقابت‌ها لغو شدند. اگر می‌توانستیم برنامه‌مان را به صورت کامل برگزار کنیم، این موضوع کمک می‌کرد که ورزش استان خوزستان جهش بسیار خوبی داشته باشد و این کمک‌حال بسیار خوبی هم برای ورزش دانش‌آموزی و هم برای هیات‌های ورزشی استان بود.

رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی خوزستان عنوان کرد: وضعیت ورزش دانش‌آموزی خوزستان نسبت به قبل بهتر شده است ولی آینده خوبی برای آن نمی‌بینم زیرا ما خیلی از موضوعات را به دلیل نبود بودجه و پول لازم به صورت دوستانه حل می‌کنیم. در هر صورت تلاش می‌کنیم، سال به سال برنامه‌های متنوع‌تری برای ورزش دانش‌آموزی اجرا کنیم. البته منابع مالی محدود و این موضوع دست ما را بسته است.

وی در ادامه نیز خاطر نشان کرد: موردی که به ورزش کشور ضربه می‌زند، برگزاری مسابقات "مدرسه قهرمان" است زیرا در صورتی که در هر استان هر تیمی که قهرمان مسابقات استانی شود، تیم همان مدرسه به مسابقات کشوری اعزام می‌شود و بر این اساس نخبه‌های بسیاری جا می‌مانند و جایی در تیم منتخب استان نخواهند داشت. البته آن تیم می‌تواند شش یار کمکی از سایر تیم‌های استان برای حضور در مسابقات کشوری به همراه خود داشته باشد اما با توجه به این که منابع مالی محدود هستند و هزینه اعزام تیم‌ها به مسابقات مدرسه قهرمان کشور نیز بر عهده همان مدرسه است، آن مدرسه می‌گوید که می‌خواهد تنها دانش‌آموزان خودش در این رقابت‌ها شرکت کند و تمایلی به همراهی شش یار کمکی ندارد. البته ما برای اینکه نخبه‌های‌مان ضرر نکنند، خودمان هزینه این شش دانش‌آموز را به تیمی که نماینده استان است، پرداخت می‌کنیم تا همراه تیم استان باشند.

افروزی‌زاده درباره همکاری هیات‌های ورزشی استان با هیات ورزش دانش‌آموزی، گفت: برخی هیات‌ها همکاری خوبی دارند و برخی هیات‌ها خیر و راه خودشان را ادامه می‌دهند. برخی هیات‌ها انتظارات بی‌جایی از آموزش و پرورش دارند و می‌خواهند که آموزش و پرورش برای این هیات‌ها سرمایه‌گذاری کند، در حالی که اگر یک هیات با مشکل مالی مواجه است، آموزش و پرورش چندین برابر با مشکل مواجه است.

وی بیان کرد: همچنین برخی مواقع این عدم همکاری، سد راه هیات ورزش دانش‌آموزی استان نیز بوده و متاسفانه برخی مواقع عملکرد هیات‌ها و باشگاه‌ها به صورتی است که در حال رفتن به سمت بازیکن‌سالاری و باشگاه سالاری هستیم و این آسیب بزرگی است. در حالی که ورزش دانش‌آموزی می‌تواند کمک بسیاری به ورزش خوزستان داشته باشد و در واقع ما کمک‌حال هیات‌ها در زمینه استعدادیابی و کشف استعدادها هستیم.

رئیس هیات ورزش دانش‌آموزی خوزستان با بیان این که در حال حاضر تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته ما بیش از ۴۰۰ هزار نفر است و این آمار نسبت به سال قبل رشد داشته است، گفت: یکی از نقطه ضعف‌هایی که وجود دارد، این است که یک دانش‌آموز هر وقت می‌خواهد به طور مثال در مسابقات فوتسال شرکت کند، هیات فوتبال می‌گوید باید خود را به نام هیات من بیمه کنی و اگر بخواهد در رشته دیگر هم شرکت کند، آن هیات همین را به او می‌گوید و به این صورت یک دانش‌آموز در طول یک سال برای دو سه بار بیمه ورزشی می‌شود که این کار ضمن این که هزینه‌ای را برای دانش‌آموز در بر دارد، باعث می‌شود به این صورت نام او برای ورزشکاران سازمان‌یافته چند هیات ثبت شود، در حالیکه این دانش‌آموز بیمه شده هیات ورزش دانش‌آموزی خوزستان است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید