امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

نوبخت: کوچه های اهواز رنگ و بوی حماسه گرفتند

 مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان از کوچه های کلان شهر اهواز گفت که با تصاویر شهیدان رنگ و بوی حماسه گرفتند.

 به گزارش حبیب خبر، "هوشنگ نوبخت" امروز در گفت‌وگو با مردمان رسانه، با شادباش نیمه شعبان گفت: یکی از برکات کنگره ملی شهیدان خوزستان انجام  زیرساخت‌های فرهنگی و امور تبلیغاتی مناسب در سطح استان به ویژه کلان شهر اهواز است.

 او افزود: آخرین نقدی که به مجموعه شهرداری اهواز داشتیم این بود که چرا فضای محیطی کلان شهر اهواز به عنوان پایتخت حماسه و ایثار، رنگ و بوی شهیدان ندارد اما خوش بختانه در چند وقت اخیر شاهد تصویر سازی زیبا و نقاشی چهره شهیدان شاخص استان بر دیوار ساختمان‌ها و معابر اصلی اهواز هستیم که جا دارد از این اقدام مجموعه شهرداری در آستانه برگزاری کنگره و عید نوروز تشکر کنیم.

 نوبخت گفت: خیلی از نسل نوجوان و جوان ما با چهره و زندگی شهیدان بیگانه‌اند و شناختی از این قهرمانان ملی ندارند؛ بنابراین این کارهای هنری زیبا و خلاقانه می تواند تلنگری برای ذهن دانش‌آموزان ما باشد که بیشتر و بهتر با حماسه سازان شهرشان آشنا شوند.

او بازگو کرد: تنها اکتفا کردن به کارهای نمادین درباره معرفی شهیدان کافی نیست بلکه باید زندگی، صداقت، شجاعت و درایت آن‌ها در قالب تولید محتوای غنی هنری به جامعه هدف انتقال داده شود.

مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی، ادبی خوبی که به پیشتاز کنگره ملی شهیدان استان رفته تهیه، تولید و انتشار بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب بوده که بیشتر آن‌ها توسط واحد ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به زیور چاپ آراسته شده است.

نوبخت هدف از برگزاری کنگره ملی شهیدان خوزستان را پیوند فرهنگ ناب ایثار با نسل امروز دانست و گفت: مهم ترین رسالت برگزاری چنین رویدادهایی باید اثر بخشی آن در جامعه باشد و این که مردم از خروجی این برنامه‌ها به محتوایی برسند که پس از آن به داشتن چنین شهیدانی در تاریخ کشورشان افتخار کنند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید