امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

فولاد، بازیچه شماری دلال و بی سواد شده است

نخستین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شاید فولاد این فصل حتا نتواند به رتبه‌های بالایی جدول برسد اما فولاد و فوتبال خوزستان لیاقتش این نیست که بازیچه دست افراد بی‌سواد در فوتبال و عده‌ای دلال شود.

فولاد لیگ بیست و سوم را با "علیرضا منصوریان" آغاز کرد، مربی که حضورش در اهواز با ماجراهای عجیب و غریبی همراه بود؛ از دعوا سر نخواستنش تا انتقاد از او به دلیل جذب بازیکنانی پا به سن گذاشته و بدون کارایی لازم. تمام این ها دست به دست هم داد تا منصوریان پس از سه هفته کنار گذاشته شود و مارتینس جایگزین وی شود.

دو برد متوالی و کسب ۶ امتیاز در بدو حضور این مربی اسپانیایی در اهواز، شرایط فولاد را در جدول رده بندی سر و سامان داد. تا پایان نیم فصل اول نیز مارتینس و شاگردانش موفق به کسب ۱۵ امتیاز شدند و فولاد از وضعیت نامناسب ابتدای فصل فاصله گرفت اما نکته قابل تامل این است که با وجود ضعف در تمام خطوط و نیاز به تقویت تیم،  مسوولان باشگاه نه تنها اقدام خاصی برای جذب بازیکن نداشته‌اند، بلکه در اندیشه تغییر سرمربی هستند، آن هم در آستانه آغاز نیم فصل دوم.

به گزارش حبیب خبر، "سیاوش بختیاری زاده" در گفت و گو با ایسنا درباره حواشی فولاد در روزهای اخیر اظهارکرد: تیم فولاد در نیم‌فصل اول با توجه به اتفاقات ابتدای فصل حال و روز خوبی نداشت. این تیم بد بسته شد و حواشی بسیاری را پشت سر گذاشت و از همه مهم‌تر مردم به عنوان صاحبان اصلی باشگاه فولاد با منصوریان به عنوان سرمربی مورد تأیید مدیریت سابق باشگاه موافق نبودند و بعد از سه هفته نیز مدیریت متوجه شد حق با مردم است و تصمیم به قطع همکاری با منصوریان گرفت.

 در همان برهه خیلی زود، مارتینس به عنوان سرمربی فولاد انتخاب شد و آن زمان خود من راضی به این انتخاب نبودم، آن هم به دلیل این بود که این سرمربی اسپانیایی رزومه چندان قوی نداشت. اما باید توجه داشته باشیم مارتینس تیمی را تحویل گرفت که در بستن آن هیچ نقشی نداشت و تیم بدون امتیاز و در شرایط بسیار بدی بود.

* باید به مارتینس حق داد

او ادامه داد: به نظر من تیم فولاد شاید فقط در خط دروازه و یک بازیکن در خط حمله، بازیکن در حد لیگ برتر دارد و در سایر نقاط زمین با مشکل مواجه است اما مارتینس وقتی همین تیم ورشکسته و نابود را تحویل گرفت، موفق شد تا پایان نیم‌فصل ۱۵ امتیاز جمع‌آوری کند و می‌توان گفت تقریباً با توجه به شرایطی که فولاد دارد آمار راضی کننده‌ای داشته است؛ هر چند همچنان از نوع بازی فولاد رضایتی وجود ندارد ولی باید به مارتینس حق داد زیرا خودش این تیم را نبسته بود.

* سناریوی تکراری در حال رقم خوردن است

این پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: متأسفانه به‌رغم اینکه هواداران فولاد انتظار داشتند در نقل و انتقالات زمستانه بازیکنانی در کلاس لیگ برتر جایگزین نفرات فعلی شوند اما می‌بینیم همان سناریویی که ابتدای فصل برای فولاد بسته شده بود، مجدداً در حال تکرار است.

در شروع فصل بازیکنانی پا به سن گذاشته که حتی در حد تیم‌های لیگ یکی هم نیستند، جذب فولاد شدند و اکنون هم با توجه به شرایطی که پیش آمده، هنوز اتفاقاتی در نقل و انتقالات رقم نخورده است. مارتینس شب گذشته با هواداران فولاد صحبت داشت و عنوان کرد: "هنوز باشگاه با نفراتی که من درخواست جذب آنها را داشته‌ام مذاکره‌ای نداشته است". من می‌خواهم بدانم مسوولان باشگاه فولاد با چه بازیکنانی مذاکره داشتند و آیا باز هم باید شاهد این باشیم که بازیکنان درجه چندم و پا به سن گذاشته وارد فولاد شوند؟

* می‌ترسم که رضائیان فقط برای انجام یک سناریو به فولاد آمده باشد

او با اشاره به صحبت‌های اخیر سخنگوی باشگاه فولاد پیرامون وضعیت این تیم، گفت: سخنگوی محترم باشگاه عنوان کرده است که آقای رضائیان مدیرعامل باشگاه با توجه به شرایط پیش آمده اعتبار و آبروی خود را گذاشته تا شرایط تیم را درست کند که باید خطاب به این سخنگو بگویم، آبروی باشگاه مهم‌تر از آبروی شخصی است که مدت زیادی از حضور او در باشگاه نمی‌گذرد و هنوز هم حضور پررنگی در باشگاه نداشته است.

ترس من از این است که رضائیان فقط برای انجام یک سناریو به فولاد آمده باشد و بعد از پایان یافتن نقل و انتقالات زمستانه نیز با عنوان کردن این موضوع که شرکت نفت با حضور او در باشگاه فولاد موافقت نکرده، این باشگاه را ترک کند.

چرا دسترنج کارگران پای کوره‌ها باید برای تغییر سرمربی فولاد هزینه شود؟

بختیاری‌زاده افزود: امروز من و همه پیشکسوتان فوتبال و فولاد خوزستان، خطاب صحبت‌مان با آقای ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد و آقای رضائی رئیس هیات مدیره باشگاه است و می‌خواهم بدانم شما مسئولان چه کاره هستید و چرا باید بابت این همه رفت و آمد مربی به باشگاه فولاد هزینه شود و این پول‌ها از کجا هزینه می‌شود؟

 فدارسیون فوتبال سقف بودجه‌ای برای این فصل در نظر گرفت و حتی خیلی تیم‌ها به خاطر ردشدن از سقف بودجه تنبیه شدند. سوالم از مسئولان فدراسیون این است آمدن منصوریان و رفتن او و بعد هم آمدن مارتینس و احتمالاً رفتن او چه‌قدر برای باشگاه فولاد هزینه در بر خواهد داشت؟

حالا هم صحبت از مربی‌ای برای جانشینی مارتینس است که در نیم‌فصل اول تیمش خوب نتیجه نگرفت که اصلاً هم مورد قبول جامعه ورزش و هواداران فولاد نیست. می‌خواهم بدانم این آمد و رفت‌ها چقدر هزینه دارد و سقف بودجه چطور تعیین می‌شود.

چگونه این اجازه به باشگاه فولاد داده می‌شود که از دسترنج کارگران پای کوره‌ها تا این حد برای تغییر سرمربی هزینه شود. رضاییان سرپرست باشگاه نیز مثل مدیران قبلی می‌رود اما آقای رضایی و ابراهیمی شما هستید که می‌مانید و باید پاسخگو باشید.

* شاهد اسف‌بارترین دوران تاریخ فوتبال خوزستان هستیم

وی عنوان کرد: هفته گذشته استاندار محترم خوزستان از وضعیت فوتبال خوزستان ابراز رضایت داشت که باید بگویم از نظر آمار و ارقام در برگزاری مسابقات فوتبال، قدردان هیات فوتبال خوزستان هستم اما به صراحت می‌گویم در بحث کلان فوتبال کشور اسف‌بارترین دوران تاریخ فوتبال خوزستان این روزها است. تیم ملی در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند و خوزستان نماینده‌ای ندارد.

 هر سه نماینده خوزستان در جام حذفی از دور رقابت‌ها کنار رفتند اما هیچ واکنشی از مسئولان ندیدیم. جلسات شورای ورزش خوزستان برگزار می‌شود و می‌خواهم بدانم مشاور استاندار در رشته‌های مختلف ورزشی چه کسانی هستند که بعد استاندار محترم روی زخم فوتبالی‌های استان نمک می‌پاشد و می‌گوید آمار فوتبال خوزستان امیدوارکننده است.

* لیاقت فولاد، بازیچه دست افراد بی‌سواد و دلال‌ شدن نیست

این پیشکسوت فوتبال تأکید کرد: شاید فولاد این فصل حتی نتواند به رتبه‌های بالایی جدول برسد اما مطمئنم که سقوط نخواهد کرد ولی رتبه شایسته‌ای هم به دست نخواهد آورد. اما فولاد و فوتبال خوزستان لیاقتش این نیست که بازیچه دست افراد بی‌سواد در فوتبال و عده‌ای دلال شود.

* فوتبال خوزستان هوشیار و بیدار است

وی گفت: آقای رضائیان هنوز حکم مدیرعاملی باشگاه فولاد را دریافت نکرده و سرپرست است اما می‌بینیم دست به انتخاب‌هایی برای تیم زده و افراد خارج از استان را وارد بدنه باشگاه کرده است و تصمیمات بسیار عجیبی می‌گیرد. خطاب به آقای رضائیان باید بگویم فوتبال خوزستان هوشیار و بیدار است و علاقه‌مندان عاشقی دارد. هر اقدامی که شما در باشگاه فولاد انجام می‌دهید زیر ذره‌بین است و فولاد نباید بازیچه دست دلالان باشد.

* توپ در زمین بازی خود مسوولان باشگاه فولاد است، نه مارتینس

بختیاری زاده خاطر نشان کرد: آقای رادکیا و آقای رضایی (اعضای هیات مدیره)، چرا زمانی که آقای مارتینس را به عنوان سرمربی فولاد انتخاب کردید مانند سرداران فاتح عنوان می‌کردید که ما این مربی را به فولاد آورده‌ایم؟ حالا می‌خواهم بدانم چه اتفاقی افتاده است که به فکر برکناری مارتینس افتاده‌اید؟

چرا مارتینس را تنها گذاشتید و اصلا چه کار مثبتی برای تقویت تیم او انجام داده‌اید؟ کدام بازیکن را برای او گرفتید که او نتوانست با این بازیکنان برای فولاد موفقیت کسب کند؟ زمانی که مارتینس به فولاد آمد با صراحت گفتم که او مانند یک هندوانه سربسته است اما امروز من و هواداران فولاد از این مربی حمایت می‌کنیم چون اگر او کنار برود، شنیده می‌شود که قرار است از یک مربی ایرانی بسیار ضعیف که در حد تیم‌های دسته دو خوزستانی هم نیست، استفاده شود.

 واقعا مسئولان باشگاه فولاد چه شرایطی را برای مارتینس فراهم کردند که طبق آن، از او انتظار دارند؟ باید برای او بازیکن جذب می‌شد و بعد مورد ارزیابی قرار می‌گرفت و بعد توپ را به میدان او می‌انداختند. من ۵۰ سال است در فوتبالم و ای کاش توپ را به زمین مارتینس نمی‌انداختید زیرا همه می‌دانیم توپ در زمین بازی خودتان است و باید جوابگوی مردم باشید.

* شأن این پیشکسوتان حفظ نشده است

بختیاری‌زاده بیان کرد: در زمان مدیریت‌های مختلف باشگاه فولاد، زمانی که احساس خطر می‌کردند از ۳، ۴ نفر به عنوان پیشکسوت فولاد دعوت می‌شد که در باشگاه حضور پیدا کنند که به نظر فقط به صرف خوردن یک استکان چای بود و هرگز از پیشکسوتان به نحو شایسته‌ای استفاده نشد.

پیشکسوتان فولاد کم نیستند و سرمایه‌های عظیمی هستند که می‌توان به سه‌برادران، باقری‌نیا، حسین کعبی، عزیز فریسات، علی بداوی، محمد عارف‌نیا، جلال کاملی‌مفرد، نعیم سعداوی، فریدون حردانی و سهراب بختیاری‌زاده اشاره کرد که شاید حتا مسوولان باشگاه این بزرگان را به چهره هم نشناسند اما نکته مهم این است که شأن این پیشکسوتان حفظ نشده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید