امروز:
دوشنبه - 17 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 قلعه‌نویی: این مساله خطرناک است

سرمربی تیم ملی ایران ابراز امیدواری کرد: بتوانند آمادگی خوبی تا شروع جام ملت‌های آسیا داشته باشند.

به گزارش حبیب خبر از "ورزش سه"، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از دیدار تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل بورکینافاسو ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان در سانحه تروریستی اخیر کرمان و آرزوی سلامتی برای مصدومان این حادثه تلخ عنوان کرد: از مردم و مسؤولان کیش که در این چند وقت از تیم ملی حمایت کردند، تشکر می‌کنم. ما سعی داشتیم یک مسابقه تدارکاتی خوب قبل از سفر به قطر داشته باشیم که خوش بختانه این اتفاق در کیش افتاد.

او ادامه داد: یک بازی خوب مقابل تیمی قدرتی و فیزیکی انجام دادیم که دستاورد خوبی برای ما داشت. دو تیم در این بازی تلاش زیادی کردند و تاکتیک‌ها و استفاده از توان بدنی طبق ایده‌های ما برنامه‌ریزی شده بود. بازی بعدی ما با اندونزی هم کمک خواهد کرد و رفته رفته برای دیدار با فلسطین آماده خواهیم شد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره استفاده از بازیکنانی مثل آریا یوسفی و سامان فلاح در این دیدار گفت: یکی، دو بازیکن جوان امتحان کردیم که نمایش امیدوارکننده‌ای داشتند. در ایجاد موقعیت هم عملکرد خوبی داشتیم ولی از آنها درست استفاده نکردیم که این مساله خطرناک است و باید فیلم را بازبینی کنیم و این مساله اصلاح شود.

قلعه‌نویی اضافه کرد: در نیمه اول باید سه گل می‌زدیم و در نیمه دوم هم موقعیت خوبی داشتیم که یکی از آنها را مهدی قایدی نزد، اما باید کار بیشتری داشته باشیم چون در آسیا قطعا اینقدر به ما فرصت داده نخواهد شد.

او درباره حمایت مردم از تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا گفت: مردم همیشه در بدترین شرایط هم خودشان را نشان داده‌اند که چقدر بزرگ هستند. مردم در یک هفته گذشته حمایت زیادی داشتند و ما هم سرباز این مردم هستیم و باید هرچه در توان داریم را بگذاریم. باید از این حمایت استفاده کرده و دل‌شان را خوشحال کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران یادآور شد: از کانون مربیان و آقای ذوالفقارنسب با پویشی که شکل دادند و حمایت می‌کنند، تشکر می‌کنم. آقای سعید دقیقی چند روز اینجا بودند و از نقطه نظرشان استفاده کردیم. من به این تیم کاملا امیدوار هستیم چراکه ما در هر دو نیمه ایجاد موقعیت کردیم و فرصت‌های خوبی داشتیم.

قلعه‌نویی درباره صحنه باز شدن دروازه ایران مقابل بورکینافاسو ابراز کرد: گلی که خوردیم، روی موقعیت خاصی نبود، اما باید ایرادات را برطرف کنیم. ایرادات باید در فاز دفاعی و تهاجمی برطرف شود تا نتیجه بگیریم.

او درباره صحبت‌های سامان قدوس و اشاره به اینکه بهترین شرایط را در دوران حضورش در تیم ملی همراه با قلعه‌نویی داشته، اظهار کرد: در گذشته برای این مسائل به ما حمله می‌شد، اما دقت کنید قبلا این آقایان چه شکلی علیه ما انتقاد می کردند. من همیشه با دو بازیکن بازی‌ساز در تیم‌های خودم کار می‌کردم. شما نمی‌توانید با دو بازیکن بازی‌ساز فوتبال را به یک شکل دیگر کار کنید.

در تیم‌های من جانواریو، جباری، سروش، کرار و به چه شکل کار می کردند. سامان قدوس هم در یکی، دو اردو حاضر نشده بود ولی ما پیگیر بودیم چون می‌دانستیم کمک می‌کند. به دنبال یکی دیگر از بازیکنان هم بودیم، اما نشد و بخاطر همین دو پلن در نظر گرفتیم.

سرمربی تیم ملی یادآور شد: سامان یکی از بازیکنان خوب ماست که توانایی زیادی دارد و اگر در گذشته بیشتر در تیم ملی استفاده می‌شد، الان کارایی بهتری از همین حالا داشت ولی امیدواریم با توجه به صحبت هایی که با وی داشتیم، بهتر کار کند.

امروز پاس‌های تو در خوبی داد و همه تیم ملی نمایش خوبی داشتند. دیروز به او گفتم باید این جایگاه را حفظ کند و تلاش بیشتری انجام بدهد و ایشان هم قول داد بیشتر کار کند. بقیه بچه ها در هر دو نیمه جنگیدند. بین دو ‌نیمه به آنها گفتم از موقعیت هایی که از دست دادید، ناراحت نیستم، اما از اینکه جنگیدید، خوشحال هستم.

قلعه‌نویی درباره شانس قهرمانی تیم ملی ایران در آسیا عنوان کرد: مربی باید صداقت داشته و مثل معلم باشد و به نوعی پدر مجموعه باشد. از روز اول صادقانه با بچه ها حرف زدم. در تیم های قبلی هم خیلی از مشکلات را درون تیم حل می کردیم. هر تیمی که گرفتم، شرایط ایده آلی نداشت و حتی پول هم در آن باشگاه نبود.

 نمونه آن خود استقلال بود که یک بار دوازدهم و یک مرتبه نهم شد و حتی سپاهان در آخرین دوره حضورم، چهاردهم بود و ذوب آهن نیز که چهاردهم بود را گرفتم و دوم تحویل دادم. تراکتور و دیگر تیم ها نیز همین شرایط را داشتند.

 تیم هایی که گرفتم، مشکلات داشتند ولی صادقانه کارمان را انجام دادیم ولی یک چارچوب مشخص داشتیم و خیلی از کارها را به دوش خود بازیکنان انداختیم.

او به انجام این کار در استقلال اشاره کرد و افزود: یادم است یکسال که قهرمان لیگ برتر شدیم، در نیم فصل دوم در استقلال چند هفته نتیجه نمی گرفتیم که سعی کردم بازیکنان با تجربه را بازی بدهم، چراکه آنها احساس مسؤولیت بیشتری دارند.

 نمونه آن را امروز دیدید که خیلی به من حمله کردند و با وجود دوری از اردوهای ملی، امروز خیلی خوب کار کرد و توانست گلزنی هم کند.

صداقت هم که با بازیکنان داشته باشید، بازیکن احساس مسؤولیت بیشتری دارد و برای حل مشکلات سعی خواهد کرد که بزرگان تیم چنین کاری را انجام می دهند و ما هم به عنوان یک پدر و راهنما در کنارشان هستیم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره آخرین دیدار تدارکاتی مقابل اندونزی قبل از جام ملت‌های آسیا در قطر اظهار کرد: واقعا سخت بود یک تیم را در زمان کم به اینجا برسانیم. یک سری مشکلات داریم که نمی خواهم آن را باز کنم. دغدغه مالی داریم که مسؤولان و فدراسیون در حال تلاش برای رفع آنها هستند تا آمادگی مناسبی داشته باشیم.

در بازی مقابل اندونزی در روز ۱۹ دی هم دو پلن در نظر گرفتیم تا مثل دیدار با بورکینافاسو کار کنیم و چنین کاری را انجام بدهیم و در هر دو نیم بازیکنان را بهره ببریم ولی تمام فکر و ذکر ما دیدار با فلسطین در جام ملت ها است تا بدن بازیکنان از نظر فنی در بهترین شرایط باشد.

قلعه نویی درباره هجمه به او پس از دعوت به تیم ملی و درخشش این بازیکن در دیدار مقابل بورکینافاسو که نمایش خوبی داشت و یک گل هم زد، گفت: آنتونیو می گوید من در جاهای مختلفی مربیگری کردم و در مکزیک، سوئیس و ... حضور داشتم ولی متوجه نمی شوم که در اینجا چرا چنین رفتارهایی انجام می دهند. چرا این مقدار حمله می شود. ما در دیدار با ازبکستان دو بر صفر جلو بودیم و حتی در نیمه دوم موقعیت داشتیم ولی یک اتفاق افتاد و مساوی کردیم. تیم های بزرگ دنیا هم مساوی می کنند. به جای اینکه کمک کنند، حمله می کنند و شاید بخش زیادی به خاطر خود من باشد.

او اضافه کرد: ما به نظر همه احترام می گذاریم ولی همیشه معتقدم براساس افکار تاکتیکی بازیکنان، آنها را انتخاب کنم. امید ابراهیمی را در جوانی و همین حالا او را دیدیم و می دانیم که می تواند به ما کمک کند.

هرچند بازیکنان دیگری هم می توانستند در اردو باشند و می توانستند به ما کمک کنند ولی محدودیت داشتیم و بیش از ۲۶ نفر نمی توانستند در کنارمان باشند ولی ملی پوشان امروز خیلی خوب کار کردند. خدا را شکر شرایط تیمی خوب است و می خواهیم دل مردم را شاد کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره غایبان احتمالی در جام ملت ها اظهار کرد: تمام ۲۶ بازیکن ما سرحال هستند و سردار هم به تیم ما اضافه خواهد شد.

قلعه نویی یادآور شد: باید از همه مسؤولان کیش تشکر کنم. من سه، چهار ماه قبل به کیش آمدم و زمین چمن را دیدم که خیلی عالی بود. از مردم خوب کیش ممنون هستم که در بدو ورود استقبال خوبی از ما داشتند و زمین چمن هم عالی بود ولی یکی، دو ایراد دارد که امیدوارم برطرف شود.

همان طور که آقای آنتونیو گفت امیدواریم یک روزی برسد تا همه شهرهای ما از نظر فضای آموزشی، ورزشی و ... به وضعیت خوبی برسند و دغدغه اقتصادی هم نداشته باشیم. یک بزرگی می فرمود هر جامعه ای که مشکلات اقتصادی و معیشتی داشته باشد، دین و اخلاق از آن جامعه فاصله می گیرد.

 امیدواریم مسؤولان کشور به فکر باشند تا دغدغه و مشکلات مردم را برطرف کنند تا دین و اخلاق از کشور فاصله نگیرد.

گفتنی است این بازی دوستانه با نتیجه دو بر یک به سود ایران به پایان رسید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید