امروز:
جمعه - 28 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 سرهنگ اکبری: مردم خوزستان لایق دریافت بهترین خدمات هستند

مردم خوزستان سال هاست به خاطر بی تدبیری شماری از مدیران و نبود زیرساخت ها و امکانات لازم برای انجام بسیاری از امور درمانی خود راهی تهران، اصفهان  یا شیراز می شوند و در بازگشت از این شهرها، همیشه به تفاوت میان خوزستان و امکانات دیگر استان ها گلایه می کنند و مطالبه دارند که چرا این استان به بسیار ثروتمند، در برابر خیلی نقاط دیگر کشور، فقیر به نظر می رسد!؟

در همین خوزستان پر از چالش و در بیمارستان شهید بقایی اما قصه متفاوت است.

هر بار که به این مرکز مراجعه می کنید، تفاوت، تغییر، تحول و پیشرفت در کارها را احساس می کنید. زیرساخت ها به سرعت در حال انجام و تکریم ارباب رجوع اولویت مدیر و کارکنان این مجموعه است.

فضایی آبرومند و آرام که هم رضایت بیماران و هم رضایت همراهان را به دنبال داشته است.

حضور و بررسی میدانی چند ساعته در بیمارستان شهید بقایی و دریافت نظر بسیاری از بیماران و همراهان و اعلام رضایت آن ها از این مرکز منجر به گفت و گوی صمیمانه ما با سرهنگ اکبری مدیر جهادی مرکز بهداری جنوب در ظهر جمعه شد.

مدیری که به شهادت پرسنل اینجا، در روزهای معمول و حتا تعطیل بیش از ۱۲ ساعت حضور میدانی در بخش های مختلف دارد.

مشروح گفت و گو با مدیر بیمارستان شهید بقایی را تقدیم مخاطبان عزیز می کنیم:

سرهنگ پاسدار احمدرضا اکبری با تبریک هفته دفاع مقدس توضیح داد: مرکز بهداری رزمی جنوب و در راس آن بیمارستان شهید دکتر مجید بقایی از زمان جنگ فعالیت درمانی، امدادی و بهداشتی خود را آغاز کرد.

در وهله اول هدف ما ارایه خدمت به نیروهای مسلح و خانواده های عزیز آن ها بود که در سال ۱۳۶۷ بنا بر سیاست جدید سپاه مقرر شد: ما در خدمت دیگر شهروندان عزیز هم باشیم. درب بیمارستان را روی هموطنان گشودیم و افتخار خدمت به عموم نصیب مجموعه ما شد.

سرهنگ اکبری: مردم خوزستان لایق دریافت بهترین خدمات هستند

مرکز بهداری جنوب با ظرفیت ۵۷۰ تختخواب در زمان جنگ تحمیلی به مساحت ۳۲ هکتار ساخته شد که نزدیک به ۱۸ هکتار آن در اختیار فضای سبز است.

از این ظرفیت حدود ۴۰۰ تختخواب مدت ها غیر قابل استفاده بود که در برنامه ریزی به عمل آمده این ظرفیت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قرار گرفت و بخش های سرطان، هموفیلی و تالاسمی در این ظرفیت ها گنجانده و راه اندازی شدند و مدت ۷ سال است که به بهترین شکل ممکن در حال ارایه خدمات به مردم نجیب خوزستان هستند.

وی افزود: خدا را شاکریم که در هیچ بخشی، بیمار پشت خطی نداریم و بستر مناسب برای پذیرش همه بیماران مهیا شده است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: امیدوارم که بیماران، هیچ رنج و دغدغه ای غیر از رنج بیماری نداشته باشند و ما این دستور و دغدغه رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دادیم و تلاش کردیم به جایی برسیم که نه بیمار و نه همراه در مجموعه تحت نظرما دغدغه ای نداشته باشند و امیدواریم که در این عرصه خادم خوبی برای مردم خوزستان و دیگر هموطنان باشیم. چرا که معتقدیم این ملت لایق دریافت بهترین خدمات هستند.

سرهنگ اکبری گفت: شعار ما خدمت بی منت ، یک دلی و یک زبانی است.

خدا را شاکریم که با یک تیم جوان، جهادی و بی ادعا تاکنون بیش از ۵۹۰ پروژه بزرگ و کوچک را در این مجموعه به نتیجه رساندیم تا بتوانیم رضایت نسبی مردم را جلب کنیم.

مدیربیمارستان شهید بقایی اهواز یادآور شد: تمام تلاش ما این است که بسنر مناسبی برای بیماران و همراهان مهیا کنیم. در همین راستا به بحث مبلمان مجموعه خیلی توجه کردیم. چینش ۷۰ صندلی، جانمایی مبل و میز پذیرایی و استراحت، ساخت نمازخانه، راه اندازی بوفه تمام وقت، ایجاد دسترسی راحت به بخش ها، مدیران و نصب دستگاه های دیجیتال پرداخت و از این دست امور را سرلوحه کار خود قرار دادیم که بیماران و همراهان در این حوزه ها دچار مشکل نشوند.

وی به پیشینه مرکز نیز اشاره کرد و بیمارستان های صحرایی امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را سند افتخار بهداری رزمی جنوب در دوران دفاع مقدس دانست و متذکر شد: هر آنچه آموخته ایم ماحصل همان دوران حماسه و ایثار است و معتقدیم مدیریت جهادی تنها با الهام از روحیات همان دوران محقق می شود. جایی که فرمانده به جای دستور دادن و هدایت کردن نیروها به جلو، خودش راهی می شود و سپس نیروها را فرا می خواند و ما تلاش کردیم که در این ۷ سال و اندی خدمت در این مجموعه از این شیوه راهبردی بهره ببریم و خدا را شاکریم که نیروهایی داریم که پا به پای ما برای رضایت خدا و خلق خدا با هم رقابت می کنند.

سرهنگ اکبری در پایان از افتتاح بخش زنان این مجموعه در هفته وحدت خبر داد و یادآور شد: این بخش از کامل ترین و بهترین بسترها و امکانات روز کشور برای ارایه خدمت به بیماران بانوی خوزستان مجهز است که در آینده جزییات بیشتر آن را از طریق رسانه ها به محضر مردم عزیز ارایه خواهیم کرد.

* گفت و گو: هوشنگ نوبخت

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید