امروز:
شنبه - 15 ارديبهشت - 1403
ساعت :

اشکها و لبخندهای یک پرستار

پرستاری عشق، ایثار و محبت است برای افرادی که با درد و رنج‌های خود نیازمند محبت‌های بی‌دریغ پرستاران هستند.

پرستار مرهمی بردل بیمارانی است که به کورسوی امیدی نیاز دارند تا به زندگی دوباره لبخند بزنند...

پرستاری حرفه ای است که برای خود عالمی دارد پراز تلخی‌ها و شیرینی‌ها، اشک‌ها و لبخندها، تولدها و پرکشیدن ها ...لحظه‌هایی که همیشه در ذهن و روح ماندگار می‌شود...

یکی از پرستاران بیمارستان گلستان اهواز در توصیف بخشی از لحظات در حرفه پرستاری به خبرنگار ایرنا این گونه می گوید: در بخش سایکوسوماتیک (مربوط به بیماران روان) مردان گلستان فعالیت دارم و می خواهم در مورد نگاه جامعه به پرستاران و بیماران بخش های اعصاب و روان است.

امین مرادخانی افزود: در یکی از روزهای کاری، در حال انجام امور مربوط به ترخیص پرونده یک بیمار بودم که ناگهان موضوع خنده داری به ذهنم خطور کرد و لبخندی بر لبانم نشست درهمین حال متوجه نگاه متعجب یک همراه بیمار شدم که به من خیره شده بود و در گوش فرد همراهش چیزی می‌گفت.

وی ادامه داد: بازهم بی صدا لبخند زدم و فکر می‌کردم شاید با خود می‌گویند او هم مثل بیماران شده است.

مرادخانی گفت: اگر بخندیم می‌گویند مشکل دارد و اگر ناراحت باشیم  فکر می‌کنند افسرده هستیم؛ این اتفاق بیشتر مواقع برای ما پیش می‌آید و خاطرات شیرینی را برای ما به جا گذاشته است.

این کارشناس ارشد پرستاری بخش سایکوسوماتیک مردان گلستان اهواز در ادامه به یکی دیگر از خاطرات خود اشاره کرده و می گوید: سال ۸۷ یکی از بیماران بخش، اقدام به فرار کرد و من به همراه دو نفر از کارکنان برای برگرداندن بیمار به بخش مجبور شدیم که با ماشین شخصی در جاده ساحلی پشت بیمارستان وی را تعقیب کنیم.

وی اظهار کرد: بعد از 10 دقیقه به بیمار رسیدیم و در این میان چند نفر از چند ماشین عبوری پیاده شده و با تصور اینکه ما قصد آدم ربایی داریم به سمت ما حمله ور شدند.

مرادخانی ادامه داد: با تلاش فراوان موفق شدیم آنها را توجیه کنیم که از پرسنل بیمارستان هستیم و بیمار از بخش روانپزشکی بیمارستان فرار کرده و باید وی را به بخش برگردانیم.

 

لحظه غم انگیز...

این پرستار به بخشی از لحظات غم انگیز حرفه خود در زمان فعالیت در بیمارستان امام خمینی (ره) اشاره و اضافه می کند: غم انگیزترین خاطره ای که دارم و تا به امروز در ذهنم باقی مانده ماجرای یک زن باردار تصادفی بود.

وی بیان کرد: بیمار را به اتاق عمل متتقل کردند؛ با خونریزی شدید مواجه بود و روزهای پایانی بارداری را می گذراند به سرعت اقدامات لازم را انجام دادیم و عملیات احیای قلبی و ریوی انجام شد.

مرادخانی ادامه داد: برای بازگشت وی به زندگی تلاش زیادی کردیم اما متاسفانه در اثر ایست قلبی تنفسی فوت شد.

این کارشناس ارشد پرستاری گفت: بسیار غم انگیز بود ولی خوش بختانه به کمک گروه جراحی نوزاد را زنده از شکم مادر خارج کردیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید