امروز:
چهارشنبه - 19 ارديبهشت - 1403
ساعت :

شریفی: مدارس فوتبال خوزستان دکان باز کرده‌اند!

 یک مربی فوتبال گفت: تیم ها و مدارس فوتبال خوزستان فقط به دنبال درآمدزایی و کاسبی هستند.

 به گزارش حبیب خبر، کریم شریفی در گفت و گو با ایسنا، در ابتدا با اشاره به وضعیت باشگاه فولاد، اظهارکرد: فولاد با این همه امکانات باید صادرکننده بازیکن باشد، البته در صورتی که به آکادمی خود توجه بیشتری داشته باشد و امکانات لازم را دراختیار آکادمی قرار دهد.  

 * فولاد در چه صورتی مجددا بازیکن صادر می‌کند؟

 وی همچنین درباره علیرضا منصوریان، گفت: در حال حاضر منصوریان سرمربی تیم فولاد است و باید از او حمایت کرد تا در بازی های آینده این تیم نتایج خوبی بگیرد زیرا فولاد نماینده خوزستان است و نیاز به حمایت اهالی فوتبال استان دارد.

 اما در مجموع معتقدم فولاد باید به دنبال یک مربی کارکشته و طراز اول خارجی باشد که مثل گذشته شاهد خروجی بازیکن و جوانگرایی و استفاده از بازیکنان بومی استان باشیم.

 * نبود مدیریت کلان از دلایل هدایت تیم‌های نفتی خوزستان به سوی سقوط

 این مربی فوتبال دریاره دو تیم نفتی خوزستان که شرایط خوبی در جدول ندارند نیز عنوان کرد: هر دو تیم قربانی مدیران ضعیف  شدند و در شروع فصل خوب بسته نشدند؛ تعویض پیاپی مدیران و مربیان و آوردن بازیکنان درجه ۲ و ۳ بلای جان این تیم ها شد.

 نبود مدیریت کلان هم این تیم ها را به سوی سقوط هدایت کرد. مسئولان استانی توجهی به خواسته هواداران و مردم فهیم آبادان و مسجدسلیمان که زندگی شان فوتبال و این دو تیم است نکردند و آن ها را رهاکردند و اکنون نیز سرنوشت این دو تیم سقوط به لیگ یک و باعث تاسف است.

 * باید از پورموسوی حمایت کرد

 او در ادامه با اشاره به وضعیت استقلال خوزستان در لیگ یک، خاطر نشان کرد: استقلال خوزستان با پورموسوی مدعی صعود به لیگ برتر است و باید اهالی فوتبال استان از این مربی بومی حمایت کنند زیرا او هم کاردان است و هم اخلاق مدار و فرزند خوزستان است.

شریفی با بیان این که استقلال ملاثانی با مشکلات مالی مواجه بوده و رها شده است، افزود: مسئولان باید به این تیم نگاه ویژه ای داشته باشند و آن را حمایت کنند.

* نبود مربیان کاردان بلای جان فوتبال پایه خوزستان

او همچنین با بیان این که در فوتبال پایه نباید فقط به فکر قهرمانی بود، ادامه داد: ولی در فوتبال پایه استان خوزستان همه به دنبال قهرمانی هستند و با حواشی و ناسالم سازی و به هرقیمتی می خواهند به قهرمانی برسند.

در حالی که در فوتبال دنیا در بخش پایه استعدادیابی و استعدادسازی شعار آن ها است و نتیجه و قهرمانی در فوتبال پایه برای آن ها هیچ اهمیتی ندارد.

بازیکن سازی و خروجی کار باید راس امور باشد که متاسفانه فوتبال استان ما در عرصه باشگاهی خروجی بازیکن ندارد که باعث تاسف است چون تیم ها و مدارس فوتبال خوزستان ما فقط به دنبال درآمدزایی هستند و دکان کاسبی باز کردند. نبود مربیان کاردان نیز بلای جان فوتبال پایه استان شده است.

* هیات فوتبال مانع فعالیت مدارس بدون مجوز شود

این مربی فوتبال گفت: امیدوارم با آمدن آقای سیروس ناظر به عنوان رییس کمیته استعدادیابی هیات فوتبال خوزستان که خودش از جنس فوتبال است شاهد شکوفایی فوتبال استان باشیم.

سال گذشته در بندرامام و اهواز استعدادیابی از رده های سنی ۹ تا ۱۲ توسط استعدادیابان برتر استان صورت گرفت که باعث شور و شوق بسیاری در جامعه فوتبال و بازیکنان این رده در خوزستان شد.

امیدوارم هیات فوتبال مانع فعالیت مدارس بدون مجوز و مربیان فاقد کارت مربیگری شود تا شاهد سالم سازی فوتبال استان باشیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید