امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

 

نخستین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: بارها تاکید داشتم که نکونام می‌تواند یک مربی آینده‌دار برای تیم ملی ایران باشد اما معتقدم از آنجا که سبک بازی کی‌روش یک سبک مرده است و نکونام نیز چنین سبکی را در دستور کار قرار دارد باید درذهنیت و سبک خود تجدیدنظر کند.

 

به گزارش حبیب خبر، سیاوش بختیاری‌زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هیاهوی جام جهانی هستیم و هر چهار سال یک بار به نقطه‌ای از فوتبال می‌رسیم که شاهد پیشرفت‌های این رشته باشیم و این جام جهانی درس‌های آموزنده‌ای برای ما ایرانیان داشت و تمام آن کلاس درس بود؛ تیمی مانند مراکش با سیستمی بسته و دفاعی بازی می‌کند اما نه آن سیستم دفاعی که دل تماشاگر را بزند.

مراکش با تدابیر خاصی که کادر فنی آن در نظر گرفته است بسته بازی می‌کند اما در اولین فرصتی که توپ را به دست می‌آورد با کمترین ضربه به دروازه حریف می‌رسد و شاخ خیلی از غول‌های فوتبال دنیا را با یک بازی تماشاگرپسند و پر از احساس شکانده است و اکنون جزو چهار تیم برتر دنیا قرار دارد. اگر چاشنی شانس به این تیم کمک کند شاید به فینال برسد و حتی قهرمان شود.

 

وی ادامه داد: پس نمی‌توانیم بگوییم مراکش با یک فوتبال دفاعی محض به اینجا رسیده است اما دیدیم تیم ملی ایران مقابل انگلیس با یک بازی کاملاً دفاعی شش گل دریافت کرد و حیثیت فوتبال ایران را زیر سؤال برد و همین فوتبال را نیز در نیمه اول مقابل آمریکا انجام دادیم و تفاوت ما با مراکش این است که وقتی صاحب توپ می‌شدیم هیچ طرح و تاکتیکی برای رسیدن به دروازه رقبایمان نداشتیم و تنها امیدمان به زور طارمی و آزمون بود.

 

این پیشکسوت خاطرنشان کرد: متاسفانه باشگاه فولاد خوزستان نیز در چند سال گذشته با الگوبرداری از کی‌روش و تیم ملی، سبک بازی دفاعی بسته را انتخاب کرده است. فوتبالی که باب میل مردم خوزستان و تماشاگران فوتبال دوست این استان نبوده و نیست.

فولاد خوزستان در چند سال گذشته به دلیل پنجره بسته با مشکلاتی مواجه بود اما خوشبختانه با درایت گرشاسبی بیشتر مشکلات و شاید بهتر بگویم تمام مشکلات برطرف شد و آرامش به باشگاه فولاد برگشت.

گرشاسبی توانست هر بازیکنی که نکونام می‌خواست برای او جذب کند. نفراتی که شاید خیلی از کارشناسان و پیشکسوتان نسبت به جذب آنها معترض بودند اما چون کادر فنی فولاد آنها را انتخاب کرده بود در این تیم به خدمت گرفته شدند.

 

وی ادامه داد: اما در بازی‌های انجام شده در نیم‌فصل اول دیدیم که انتخاب‌های کادر فنی خروجی لازم را نداشت.

می‌توانیم بپذیریم نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان در رده‌های انتهایی جدول رده‌بندی باشند اما فولاد با آن ساختار مدیریتی، زیرساخت‌ها و امکانات مالی خوب در رده دهم قرار دارد که قابل پذیرش نیست.

آن هم وقتی این تیم تنها امید فوتبال خوزستان برای گرفتن سهمیه آسیایی و نشان دادن قدرت فوتبال این استان است.

 

بختیاری‌زاده با اشاره به تعطیلی لیگ به واسطه آغاز جام جهانی گفت: خوشبختانه این تعطیلات به کمک سه تیم لیگ برتری خوزستان آمد و فولاد توانست در همین تعطیلات به اردوی دبی برود تا با فکر و تاکتیک جدید وارد ادامه مسابقات شود و اکنون هواداران این تیم منتظر هستند تا ببینند در ادامه رقابت‌ها چه اتفاقی برای فولاد رقم می‌خورد.

فولاد در حالی در دبی اردو زد که خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا در این شهر اردو می‌زنند ولی متاسفانه خبرهای خوبی از این اردو نداشتیم و فولاد در دو بازی تدارکاتی شکست خورد.

ضمن اینکه پیش از اردوی فولاد حواشی درون این تیم وجود داشت که مدیریت باشگاه و کادر فنی می‌توانستند خیلی بهتر آن را جمع بکنند. زیرا فولاد نیاز به یک آرامش خوب دارد تا بتواند در ادامه لیگ با رقبای تا دندان مسلح رقابت خوبی داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: فولاد در ادامه رقابت‌ها کار سخت و سنگینی در پیش دارد زیرا با تیم‌های بالای جدول از جمله پرسپولیس، استقلال و سپاهان فاصله زیادی گرفته است.

فولاد باید در تعطیلات نیم‌فصل در جذب نفرات جدید دقت بیشتری داشته باشد و کادر فنی فولاد باید احساسات و رفیق‌بازی را کنار بگذارد؛ چندین بار است که از بی‌نظمی‌های پاتوسی می‌شنویم و این باشگاه باید یک بار برای همیشه این بی‌نظمی را به نظم تبدیل کند و با او برخورد کند.

نیامدن‌های به موقع پاتوسی به تمرینات برای این تیم یک امتیاز منفی  در مقابل مردم خوزستان است. یعنی کادر فنی فولاد توانایی برخورد با این بازیکن خارجی را ندارد.

 

بختیاری‌زاده بیان کرد: به نظر من بازیکن‌هایی که با قراردادهای آنچنانی جذب شدند و در نیم‌فصل اول هم ۱۰ درصد برای این تیم کارایی نداشته‌اند باید کنار گذاشته شوند و حتی خیلی‌ها منتظرند ببینند همین بازیکنان در ادامه جذب چه تیم‌هایی می‌شوند.

به نظر من حتی خیلی از تیم‌های لیگ یکی نیز حاضر به جذب بازیکنان گران قیمت و بدون کارایی تیم فولاد نیستند.

البته خوشحالم که خود نکونام در چندین مصاحبه‌اش اعلام کرد که در خصوص چند بازیکن تجدیدنظر خواهد کرد.

 

وی گفت: بارها تاکید داشتم که نکونام می‌تواند یک مربی آینده‌دار برای تیم ملی ایران باشد اما معتقدم از آنجا که سبک بازی کی‌روش یک سبک مرده است و سبکی است که حیثیت تیم ملی فوتبال ایران را زیر سؤال برد و نکونام نیز چنین سبکی را در دستور کار قرار دارد باید در ذهنیت و سبک خود تجدیدنظر کند، در غیر این صورت هیچ امیدی به این فولاد نیست.

پس فولاد اگر می‌خواهد پیشرفت کند که با توجه به کادر فنی جوان و باانگیزه‌اش و نیز مدیریت خوب باشگاه، حتما خواهد توانست.

پس باید نکونام سبک مرده کی‌روشی را کنار بگذارد.اصلا جای سوال است چرا باید نگاه مربیان ما به سبک کی‌روش باشد؟

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید