امروز:
سه شنبه - 28 فروردين - 1403
ساعت :

مدير عامل باشگاه فولاد خوزستان تصریح کرد: به زودی فضای فوتبال پایه فولاد، بومی خالص می شود.

به گزارش خبرنگار حبیب خبر، نشست خبري مدیر عامل باشگاه و سرمربی تیم فولاد با پیام تبریک ابراهیمی مدير عامل شرکت فولاد خوزستان به مناسبت روز خبرنگار و با حضور خبرنگاران در سالن کنفرانس مطبوعاتی باشگاه برگزار شد.

ابتدا‌ مدير عامل باشگاه فولاد خوزستان در سخناني اظهار کرد:  هم‌اندیشی و تعامل با خبرنگاران یکی از اهداف اصلی باشگاه است.

حمید گرشاسبی گفت: یک عذرخواهی بدهکار خبرنگاران و هواداران هستم؛ چون بنا به ضرورت و حساسیت فضای نقل و انتقال مجبور بودیم محرمانه و بدون ارایه گزارش علنی در فضای نقل‌ و انتقال فعالیت کنیم.

او دستور کار فعالیت تیم‌های پایه فولادخوزستان وتیم فولاد نوین را به سمت سوی بومی شدن دانست و گفت: این خواسته همه اهالی فوتبال و هواداران و شما خبرنگاران بود و ما تلاش می‌کنیم به این هدف برسیم. مطمین باشید به زدوی فضای فوتبال پایه فولاد بومی خالص خواهد شد.

او گفت: در این فصل در لیگ برتر کشور و جام حذفي مدعی هستیم و این که از زنگ تفریح شدن در فوتبال آسیا جلوگیری کنیم.

گرشاسبی در ادامه هدف از جذب‌ جواد نکونام را  اجرای یک برنامه حداقل‌ سه ساله برشمرد و گفت: خوش بختانه  طبق برنامه ما، عملکرد  نموداری نکونام در فولاد صعودی بوده است.

او افزود: با صراحت اعلام می کنم باتوجه به وضعیت آب و هوایی اهواز کمتر بازیکنی حاضر است‌ به تیم فولاد اضافه شود اما در این فصل حضور جواد نكونام درتیم، این جذابيت و انگیزه را برای بازيکنان رقم زد که به فولاد بيايند.

گرشاسبی در پاسخ به این پرسش که چرا آکادمی فولادخوزستان خالص بومی نیست  گفت: دوسال به اجبار وقفه به وجود آمد؛ اما در تمام شاخص‌های موجود باشگاه رشد داشتیم ولی راضی نیستیم. تلاش کرديم کلیه تيم های پایه در برنامه آینده کلا بومی شوند. کلیه بازیکنان پایه که به تیم ملي دعوت شدند به عنوان‌ بانک سرمايه باشگاه فولاد ليست شده اند و با همه آنها قرارداد داریم.

او ادامه داد: دنبال این نیستم که اگر تیم و باشگاه در عملکرد موفق نشود شعار کی بود کی بود من نبودم را سر بدهم؛ ما هدف داریم وتلاش می‌کنیم نسبت به دیگر حريفان موفق‌تر باشیم.

گرشاسبی درباره آرش رضاوند گفت: رضاوند را نیاز داریم و دوست داریم جذبش کنیم؛ ولی حرمت باشگاه استقلال برای ما واجب و هرگز دوست نداریم قوانين را نادیده بگیریم.

* نکونام: فقط یک جا بدشانسی آوردیم

در ادامه سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در سخنانی گفت: باید از مهندس ابراهیمی، جناب گرشاسبی و اعضای هیأت مدیره باشگاه تشکر کنم چون عالی حمایت کردند. بهترين هایی که‌ برای سیستم تیمی نیاز داشتیم جذب کردیم. فقط یک جا بدشانسی آوردیم که فرشید اسماعیلی مصدوم شد و آرش رضاوند را از دست دادیم.

جواد نکونام افزود: تلاش می‌کنیم بهترین عمل‌کرد را داشته باشیم. قهرمانی آرزوی قلبی من است ولی درفوتبال قول قهرمانی دادن خود زنی است. من فقط قول می‌دهم بهترين تیم باشیم. نگویید فولاد خیلی بازیکن گرفته است.

من پنج تیم سراغ دارم که در جذب‌ بازیکن در نقل‌ و انتقال ها بیش ترین هزینه ها را پرداخت کردند. اینکه می گویند فولاد میلیاردی هزینه کرده فقط مي خواهند فولاد را بزنند!

او گفت: ماتیم خوبی بستیم اما هنوز نتوانستیم مثل آن پنج تیم بازیکن گران جذب کنیم. نیاز به حمایت مردم و هواداران فولاد داریم تا بتوانيم تیمی شايسته برای فوتبال خوزستان باشیم.

نکونام  در ادامه حوزه مسوولیت خود و همکارانش را در ليگ برتر، جام حذفي و مرحله بعدی فوتبال آسیا  بسيار سخت برشمرد و گفت: خوش بختانه در بازی‌های تدارکاتی توانستیم تاکتیک تیمی و به طور کلی سيستم هایی که‌ در فصل‌ جدید نیاز داریم با موفقيت طی کنیم. من راه موفقیت خودم را در داشتن ثبات می‌دانم و اعتقادی به تغييرات تیمی ندارم.

او درباره رفتن به تیم ملی و استقلال گفت:  به اندازة کافی صحبت‌ کردم و نیازی نمی بینم تکرار کنم. من درتیم فولاد راحت هستم چون هدف دارم. البته زمین چمن فولاد یک سری ایرادهایی دارد که باید برطرف شود. من دنبال بهترین مکان ، بهترین زمین و بهترین تیم هستم و باید همه تلاش خودمان را برای این داشته ها بکار بگیریم.

نکونام همچنین گفت: اینکه همه دوست دارند فولادخوزستان در ليگ برترقهرمان شود ایده خوبی است و انگیزه سازی است؛ اگر قهرمان شویم برای من افتخار است. قطعا دوست داريم قهرمان شویم ولی اجازه بدهید حالا قول ندهم اما دنبالش خواهیم بود.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان درمورد بومی گرایی گفت: باور کنید وظیفه من مربیگری است به شناسنامه وملیت بازیکن کاری ندارم. من مربی فقط به بازی خوب و در اختیار سیستم تیمی بودن کار دارم.

نکونام ادامه داد: پنچ هفته اول مسابقات ليگ برتر رقابت و تلاش برای موفقیت و اثبات خوب بودن است و همان طور که قبلا گفتم فصل بسیار سختی پیش رو داریم. باید بیشتر تلاش کنیم تا به اهداف خود برسیم.

او درباره همراهی خبرنگاران در انجام رقابت ها گفت: رسما اعلام می‌کنم در سفر های داخلی برای هر بازی خبرنگاران تیم را همراهي کنند ولي خواهش می‌کنم خبرنگاران بومی در کنفرانس های درون استاني حضوری فعال داشته باشند.

نکونام از ۹ بازیکن بومی خوزستان سخن گفت و افزود: افتخار می‌کنم در تیم ملي جوانان که بودم با ۹ بازیکن خوزستانی همبازی بودم. خوزستان استعداد زیاد دارد اما این استعدادها را باید ساخت و تحویل داد. منم به بومی شدن تیم اعتقاد دارم؛ من هم دوست دارم اتفاقي بیفتد که استعداد ها را جذب کنیم. باید تلاش کنیم.

سرمربی فولاد خوزستان درباره خلعتبری اظهار کرد: او گفت می‌خواهم جايي باشم که بیشتر بازی کنم و ما به ایشان اجازه دادیم برود. البته شیمبا زود تصمیم گرفت برود. دوست داشتیم باشد ولی مدیر برنامه اش  اورا از فولاد جدا کرد.

شیمبا بازیکن خوبی است و ثابت کرد سن این بازیکن فقط یک عدد است، ثاتیر منفی درنوع بازی فوتبالش ندارد.

نکونام درباره جذب سه مدافع راست گفت: باید عرض کنم سه مدافع جذب شده هرکدام می‌توانند در دیگر پست ها هم تیم را مساعدت کنند.

* سیدمهدی ابوس

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید