امروز:
پنجشنبه - 9 فروردين - 1403
ساعت :

بهتاش فریبا: استقلال مانده با یک جیب خالی و یکسری بازیکن و مربی طلبکار/ امیدوارم فکری کرده و بازیکن خارجی جذب شود

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: هواداران نگران هستند و حق دارند ولی زیاد نگران نباشند؛ استقلال سال گذشته نیز نشان داد که چراغ خاموش کارهایش را در نقل و انتقالات انجام می‌دهد.

بهتاش فریبا روز سه‌شنبه در گفت‌وگویی با خبرنگار ایرنا درباره انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان سرمربی تیم استقلال، اظهار کرد: این مربی تازه رسیده و هنوز سلام علیکم هم نکردیم.

 

بگذارید بیاید کار کند تا ببینیم چطور است. باید به او زمان بدهیم تا کارش را انجام داده و تفکراتش را در تیم پیاده کند.

 

چیزی که از ساپینتو می‌دانیم این است که مربی سخت‌گیر و جدی با پشتکار بالا در زمان بازی است و این خصیصه می‌تواند خیلی به این مربی در تیم‌های بزرگی مثل استقلال که بیشتر نظم می‌خواهد کمک کند. تفکرات او هجومی است و این به سبک استقلال می‌خورد.

 

وی افزود: مربی خارجی طبیعتا بهتر بود. چون ایرانی‌ها ریسک این کار را نمی‌پذیرفتند. تیم فصل گذشته نتایج خوبی گرفت و رکوردهای زیادی ثبت کرد، در چنین شرایطی مربیان ایرانی ریسک نمی‌کنند که بیایند و کار را در دست بگیرند. به همین دلیل بهتر بود که مربی خارجی بیاید. خوش بختانه  این اتفاق افتاد. 

 

هیچ کس تصور نمی‌کرد استقلال در فصل گذشته آن رکوردهای بی‌نظیر را ثبت کند و این طبیعی است که سطح توقع هواداران استقلال بالا باشد، ولی حتی اگر فرهاد مجیدی هم می‌ماند تکرار این رکوردها تقریباً غیر ممکن بود.

 

فصل گذشته یک فصل خاص بود که تمام شد  و حالا برای فصل جدید باید به سرمربی استقلال این فرصت را بدهیم که با فضای فوتبال ایران بیشتر آشنا شده و تفکراتش را در استقلال پیاده کند.

 

فریبا در پاسخ به این پرسش که «آیا استقلال می‌تواند فصل موفقیت آمیزی را با مربی پرتغالی سپری کند؟» اظهار کرد: هیچ دلیلی نمی‌بینم که استقلال در فصل آینده قهرمان نشود.

 

بیشتر بازیکنان فصل گذشته می‌مانند و من شنیده‌ام که دو یا سه بازیکن خوب هم جذب تیم شده که قرار است اعلام کنند.

 

خوش بختانه شرایط مالی استقلال هم خوب است و از طرفی مدیریت باشگاه به بهترین شکل کارش را انجام می‌دهد.

 

دلیل موفقیت استقلال تعامل بسیار خوبی بود که میان اعضای مجموعه وجود داشت و هیچ‌کس در کار دیگری دخالت نمی‌کرد.

 

فریبا: هواداران نگران نقل و انتقالات نباشند/ ساپینتو مربی سخت‌گیری است

 

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: این درست است که پرسپولیس به عنوان رقیب استقلال چند بازیکن جذب کرده و این اتفاق رقابت را جذاب‌تر خواهد کرد ولی اعتقادم این است که اگر همه چیز عادی باشد استقلال باز هم قهرمان لیگ خواهد شد.

 

هواداران نگران هستند و حق دارند ولی زیاد نگران نباشند استقلال سال گذشته نیز نشان داد که چراغ خاموش کارهایش را انجام می‌دهد که نمونه‌اش سیلوا بود.

 

به طور قطع باشگاه بیکار ننشسته و این تاخیر در جذب بازیکنان به این دلیل بوده که اول باید سرمربی تیم مشخص شود و با توجه به خواسته این مربی بازیکنان مورد نظر جذب شوند.

 

خریدهای پر سر و صدای پرسپولیس باعث شده تا برخی‌ها معتقد باشند که استقلال از حریف عقب افتاده است. فریبا در این خصوص توضیح داد: اصلا قبول ندارم. چرا عقب افتادیم؟ ضمن اینکه کاری به تیم رقیب نداریم.

 

باید خودمان از سال قبل قوی‌تر کنیم و گفتم که هیچ دلیل و مشکلی برای قهرمان شدن وجود ندارد. طبیعتا سرمربی جدید هم تجربیاتی دارد که به تیم اضافه می‌کند و نگرانی بابت قهرمانی وجود ندارد.

 

فریبا در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص ادامه حضور دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم فوتبال گفت: تیم ملی الان بیشتر از هر چیزی نیاز به آرامش دارد و من فکر می‌کنم هجمه زیادی بی‌دلیل روی این مربی است و همه تقصیر را گردن سرمربی می‌اندازند اما بخش عمده تقصیر به مسوولان فدراسیون بازمی‌گردد.

 

ما هنوز مشکل ساختاری داریم. طارمی در حالی از نامناسب بودن زمین می‌نالید که در قطر تعداد زیادی زمین خوب و استاندارد وجود دارد، اما این‌ها احتمالا به جای زمین خوب ۱۰۰۰ دلاری، زمین ۲۰۰ دلاری کرایه کردند که داد بازیکنان را در آورده است.

 

اگر بتوانیم در ۵ ماه باقی مانده اردوهای بهتری داشته باشیم و از ۲ فیفادی باقی مانده استفاده کنیم، شاید یک اتفاقی رخ دهد اما این به شرط آن است که مشکلات آماده‌سازی این تیم حل شود.

 

وی افزود: یک پیشنهاد برای تیم ملی دارم و با توجه به اینکه تیم ما در عمق دفاع ضعف دارد بهتر است همانند خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا با سه مدافع بازی کند تا بتواند این ضعف را پوشش دهد، در حال حاضر دفاع وسط‌های خیلی خوبی در اختیار داریم.

 

یک انتقات هم از اسکوچیچ دارم که چرا از سیاوش یزدانی استفاده نمی‌کند این بازیکن با وجود تعداد بازی کم برای استقلال به دلیل خدمت سربازی عملکرد خیلی خوبی داشته و من فکر می‌کنم گزینه مناسبی برای خط دفاعی تیم ملی در جام‌جهانی باشد.

 

فریبا: هواداران نگران نقل و انتقالات نباشند/ ساپینتو مربی سخت‌گیری است

 

بازیکن پیشین تیم ملی درباره دروازه‌بانی که شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی را در جام‌جهانی است، عنوان کرد: عابدزاده در دیدارهای اخیر اشتباه‌های زیادی داشته است و اسکوچیچ حتی برای برگرداندن روحیه او، در دیدار مقابل الجزایر به او بازی داد اما وضعیتش بهتر نشد.

 

از نظر تجربه بخواهیم بگوییم، بیرانوند سرتر از بقیه است اما از نظر آمادگی و شرایط بازی حسینی نسبت به بقیه دورتر است.

 

اگر بخواهیم از دور نظر دهیم، الان حسینی آماده‌ترین دروازه‌بان برای ایستادن در قفس توری تیم ملی است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید