امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

وزنه‌برداری قهرمانی جهان| نایب قهرمانی مصطفی جوادی با کسب 2 نقره و یک برنز

 

نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان گفت: رییس فدراسیون شفاف توضیح دهد وقتی برای خرید مایع ظرفشویی هم التماس می‌کردیم، منظور او از فراهم کردن امکانات چه چیزی است.

 مصطفی جوادی در گفت و گو با ایسنا در واکنش به صحبت های رییس فدراسیون وزنه‌برداری مبنی براینکه نمی تواند بریز و بپاش کند، بیان کرد: بحث ما اردوی خارج از کشور نبوده است که آقای مرادی عنوان می‌کند، نمی‌تواند بریز و بپاش کند.

خواسته های ما مواردی است که حتی یک فرد عادی هم برای یک زندگی روزانه خود به آنها نیاز دارد. شرایط به حدی بد بود که حتی یکی از وزنه‌برداران به دلیل خوابیدن روی تشک های خوابگاه بیماری پوستی گرفت.

 

او ادامه داد: من از مسابقات قهرمانی جهان در مورد کیفیت بد غذاها صحبت کردم اما شرایط نه تنها بهتر نشد بلکه بدتر هم شد. ما به خاطر سلامتی خود مجبور شدیم که اردوی تیم ملی را ترک کنیم.

شک نکنید که اگر یکی از اعضای تیم ملی در اردو باقی می ماند، به دلیل شرایط بدی که وجود داشت قطعا آسیب می دید.

وقتی کیفیت غذا و مکمل ها خوب نباشد و برای ۱۵ وزنه بردار، یک ماساژور بگذارند قطعا ورزشکار ریکاوری مناسبی نمی‌شود و احتمال آسیب دیدگی به شدت افزایش پیدا می‌کند.

 

نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان: برای خرید مایع ظرفشویی هم التماس می‌کردیم

 

*ما بخاطر شرایط بد اردویی و سلامتی خود اردو را ترک کردیم

جوادی در مورد اینکه گفته شده است بخاطر تمرینات سرمربی تیم ملی، اردو را ترک کرده اند، تصریح کرد: ما به هیچ عنوان به خاطر سرمربی تیم ملی اردو را ترک نکردیم و فقط به خاطر شرایط بد اردویی و اینکه سلامتی خودمان به خطر نیفتد، مجبور به ترک اردوی تیم ملی شدیم.

 

* نمی‌دانم منظور رییس فدراسیون از فراهم امکانات چه چیزی است

وزنه‌بردار ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند شرایط اردو تغییر کرده باشد؟ تاکید کرد: از فدراسیون وزنه‌برداری با من تماس گرفتند و من را به اردوی تیم ملی دعوت کردند اما شرایط هیچ تغییری نکرده است.

جالب این است که آقای مرادی رییس فدراسیون اردوهایی که برگزار کرده را بهترین اردوها نه تنها در ایران بلکه در جهان می داند در حالی که از نظر ما وزنه‌برداران، بدترین اردوهای ممکن برگزار شده است.

 

او افزود: جالب این است که رییس فدراسیون یک ساعت بعد از اینکه ما اردوی تیم ملی را ترک کردیم، مصاحبه کرد و در آن مصاحبه فقط وزنه برداران را تهدید کرد.

اینکه او تلاش می‌کند با حرف های کذب یا تهدید کردن کار را پیش ببرد در شان وزنه‌بردارانی نیست که برای به اهتزاز درآمدن پرچم ایران تلاش می کنند.

البته من نمی‌دانم منظور آقای مرادی از امکانات چه چیزی است. شاید منظورشان این است که در این اردو برای ما آب معدنی خریده اند چون در اردوی قبلی که حتی مایع ظرفشویی هم نداشتیم و برای خرید مایع ظرفشویی التماس می کردیم.

خیلی دوست دارم بدانم منظور آقای مرادی از فراهم کردن امکانات چه چیزی است و کاش این را شفاف توضیح می داد.

 

*اجاره دادن سالن مسابقه برای کنسرت ها آرامش را از ما گرفته است

نایب قهرمان جهان با اشاره به مزاحمت هایی که برگزاری کنسرت در سالن مسابقات وزنه برداری برای ورزشکاران ایجاد می کند، گفت:  وزنه‌برداران شاید از ۲۰ تا ۳۰ درصد کل مجموعه وزنه برداری که در ورزشگاه آزادی قرار دارد، استفاده می کنند.

سالن مسابقه (ایرانیان) را که برای برگزاری کنسرت ها اجاره داده اند، آرامش را از وزنه برداران گرفته است.

شب ها  نمی‌توانیم از صدای موسیقی بخوابیم و حتی  گاهی اوقات در تمرینات هم صدای موسیقی، مانع تمرکز  ورزشکاران می شود.

نکته این است، این آرامشی که از ما گرفته شده است، منبع درآمدی برای فدراسیون است اما نمی دانیم که این درآمد کجا هزینه شده است و تا الان هم هیچ چیزی ندیده‌ایم که نشان دهد این درآمد در کجای وزنه‌برداری هزینه شده است.

 

نایب قهرمان وزنه‌برداری جهان: برای خرید مایع ظرفشویی هم التماس می‌کردیم

 

*رییس فدراسیون منکر کمبود امکانات می شود

جوادی در مورد اینکه رییس فدراسیون عنوان کرده برخی قهرمانان بیرون از فدراسیون، وزنه‌برداران را تحریک به شورش کرده اند، تصریح کرد: هیچ کسی از بیرون تحریک نکرده است بلکه شرایط بد اردو و نبود امکانات ما را مجبور کرد که چنین تصمیمی بگیریم.

ما بارها مشکلات را به خود فدراسیون گفته بودیم اما اهمیتی ندادند و حتی بعد از مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان، من و دیگر دوستان عنوان کردیم در چه شرایطی در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کردیم و مدال گرفتیم.

همین الان هم که از کمبود امکانات صحبت می‌کنیم آقای مرادی منکر می‌شود و معتقد است هیچ کمبود امکاناتی برای آماده‌سازی وزنه برداران وجود نداشته است.

 

*آقای مرادی ماجرا را به رسانه های معاند کشاند

او در مورد اینکه وزنه برداران متهم به حاشیه سازی و سیاه نمایی شده اند، بیان کرد: ما تلاش کردیم که وارد حاشیه نشویم و حتی تا شش روز بعد از اینکه اردوی تیم ملی را ترک کردیم، مصاحبه انجام ندادیم و فقط در یک بیانیه خواسته‌های خود را مطرح کردیم اما رییس فدراسیون هیچ اهمیتی نداد و اتفاقا او ماجرا را وارد حاشیه کرد.

کار به شبکه‌های معاند کشیده شد که حتی خود او و یکی دیگر از افراد فدراسیون هم با این شبکه گفت و گویی را انجام دادند.

 

*مسئولان زودتر مشکل را حل کنند

وزنه بردار ملی پوش ایران در پایان گفت: از مسئولان می‌خواهم که به وزنه‌برداری ورود کنند و زودتر کمک کنند تا این مساله حل شود.

وزنه برداری همیشه مدال آور بوده است و رویدادهای مهمی را در پیش دارد و مسابقات کسب سهمیه المپیک از پاییز آغاز می شود از این رو از الان باید برای حضور قدرتمند در این مسابقات برنامه ریزی کرد. وزنه برداری نیاز به حمایت دارد.

 

جوادی در مورد اینکه مجددا به اردوی تیم دعوت شد، گفت: در حالی که شرایط تغییر نکرده و هیچ قدمی برای بهبود امکانات اردویی برداشته نشده است، مجددا ما را دعوت کرده اند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید