امروز:
پنجشنبه - 6 ارديبهشت - 1403
ساعت :

خوزستان میزبان مسابقات بین المللی وزنه برداری جام فجر شد

 رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان با اشاره به زیرساخت‌های مناسب این رشته در استان برای میزبانی از مسابقات آسیایی و بین المللی، گفت: امیدوارم با کمک مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بتوانیم دبیرخانه دائمی رقابت‌های بین‌المللی جام فجر را در استان خوزستان راه‌اندازی شود و میزبان دائمی این رقابت‌ها باشیم. 

 

 به گزارش حبیب خبر، "سید علیرضا قریشی" در گفت‌وگو با ایسنا درباره میزبانی خوزستان از رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر اظهار کرد: با شروع سال جدید در هدف‌گذاری‌مان، برگزاری مسابقات جام فجر را در دستور کار قرار داده بودیم و بر این اساس در هیات استان برنامه‌ریزی لازم را انجام دادیم و این مهم نیز با مدیرکل محترم ورزش و جوانان خوزستان مطرح شد.

خوش بختانه از آن‌جا که آقای دکتر بنی‌تمیم یک مدیر ورزشی و از افتخارات ورزش کشور محسوب می‌شود‏،‏ پس از نشست‌های متعدد نظر مثبت خود را نسبت به میزبانی جام فجر اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: آقای بنی‌تمیم در این زمینه از هیات وزنه‌برداری طرح و برنامه خواست و سپس این موضوع با توجه به کارگروه فنی که در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان وجود دارد، بررسی شد و در نهایت تایید نهایی با نظر مثبت مدیرکل ورزش استان برای میزبانی از جام فجر اعلام شد.

ضمن این‌که در همین زمینه با آقای دکتر مرادی ریاست محترم فدراسیون نیز جلسات متعدد برگزار کردم و سه طرح مختلف برای برگزاری جام بین‌المللی فجر ارائه دادم که هر سه طرح  برای وزنه‌برداری خوزستان و هم وزنه‌برداری کشور مزایای بسیار خوبی خواهد داشت و برگزاری این دوره با مسابقات قبلی متفاوت خواهد بود.

 

رئیس هیات وزنه‌برداری خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: جام بین‌المللی فجر در سال ۹۵ و ۹۶ در استان خوزستان برگزار شد که البته در آن سال‌ها زیرساخت‌های لازم را نداشتیم اما از آن سال‌ها به بعد، زیرساخت‌های وزنه‌برداری خوزستان با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان و سایر مدیران ارشد استان و اعضا وزنه برداری خوزستان بسیار قوی شد.

در این خصوص معتقدم که وزنه‌برداری خوزستان شاید از خیلی از کشورهای آسیایی و حتی اروپایی از نظر سخت‌افزاری و همچنین از نظر نحوه برگزاری مسابقات‏‏، آموزش و منابع انسانی در سطح بالاتری قرار دارد.

ما حتی سال گذشته توانستیم برنامه نرم افزار برگزاری مسابقات IWF را رونویسی کنیم و تمام مسابقات‌مان را با نرم افزار IWF  انجام می‌دهیم. اکثر فدراسیون های کشورهای جهان این برنامه را ندارند و استان خوزستان از این جهت فوق‌العاده پیش‌رو و با تکنولوژی است. 

 

وی بیان کرد: هیات وزنه‌برداری خوزستان با برنامه جلو می‌رود و در هشت سال گذشته برنامه‌های متفاوتی را به اجرا درآوردایم و هیچ زمانی دچار روزمرگی نشده‌ایم.

برای سال ۱۴۰۱ نیز برنامه‌های متعددی داریم که در سال‌های گذشته آن‌ها را ارائه نداده بودیم. حتی برای ۱۴۰۲ نیز طرح‌های متفاوت و نوینی داریم. به هر حال با توجه به زیر ساخت های موجود که در سال های گذشته مهیا شده است و سازماندهی و کار جمعی و تشریک مساعی که در هیات وزنه برداری خوزستان وجود دارد، توانایی برگزاری مسابقات گسترده تر مانند مسابقات آسیایی  را در خوزستان داریم.

به نظر من وزنه‌برداری در استان خوزستان فوق‌العاده پیشرفت کرده است. البته نقاط ضعف هم وجود دارد که از آنها غافل نیستیم. 

 

قریشی با اشاره به تاثیر میزبانی‌ها در ورزش یک استان، عنوان کرد: میزبانی‌ها به ویژه میزبانی جام‌های بین‌المللی در رشد ورزش منطقه نقش پررنگی دارد و به نظر من ورزش  وزنه برداری با توجه به میزبانی‌هایی که داشته است، باعث رشد و شکوفایی این رشته در استان شده است.

به طور مثال ما از همین الان برای تمام ماه‌های سال آینده برنامه‌ریزی داشته‌ایم و معتقدم وقتی میزبانی گرفته می‌شود زیرساخت‌هال نیز تامین می‌شود و می‌توان زیر ساخت های هیات شهرستان ها را نیز مانند سنوات گذشته ارتقا داد.

از ابتدای امسال، برنامه های مهم انتهای سال برای هیات وزنه برداری خوزستان مشخص شده است، که نشان دهنده با برنامه بودن این هیات است.

از هم اکنون شورای فنی وزنه برداری خوزستان مربیان و ورزشکاران و مربیان در سطوح سنی مختلف را مشخص کرده اند و زیر نظر دارند. این هیات در سنوات گذشته هیچ وقت بلاتکلیف نبوده است و در آینده نیز با همین سازماندهی و برنامه ریزی حرکت خواهد کرد. 

 

وی ادامه داد:‌مازاد بر میزبانی جام فجر، در حال مطالعه و بررسی میزبانی قهرمانی کشور در یکی از شهرستانهای این استان نیز هستیم.

وزنه برداری خوزستان اولین هیاتی هست که مسابقات استانی را به صورت پخش زنده برگزار می‌کند. امسال سه مسابقه استانی پخش زنده خواهیم داشت و ما مسابقات نونهالان را نیز امسال پخش زنده برگزار می‌کنیم.

 با توجه به تخصصی که دارم، در حین برگزاری از نظر فیزیولوژی، آسیب شناسی، ترشح هورمون‌ها و سایر موارد، گزارش علمی خواهم داد که برای جذب بیشتر خانواده‌ها به این رشته بسیار سودمند است. 

 

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستا خاطرنشان کرد:  میزبانی‌ها را  تقسیم کار می‌کنیم تا بار مالی میزبانی‌ها بر دوش اداره‌کل ورزش خوزستان یا شرکت و فرد خاصی نباشد.

ما در واقع از پتانسیل‌های موجود در استان خوزستان که ظرفیت بسیار بالایی دارند استفاده می‌کنیم. ما برای تمام روزهای سال برنامه پیش بینی کرده ایم.

تمام فعالیت هایی که انجام می‌دهیم با کسب اجازه از اداره کل وحمایت های مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان است، که جا دارد تشکر ویژه‌ای از آقای دکتر بنی تمیم و مدیران کل گذشته استان و تمام پرسنل اداره کل ورزش و جوانان داشته باشم زیرا همیشه وزنه برداری خوزستان را ویژه حمایت کردند و نگاه خوبی به وزنه‌برداری خوزستان دارند.

 

وی عنوان کرد: همچنین بازدید مدیرکل محترم از اردوی تیم ملی و تشویق سه نفر از ملی پوشان وزنه برداری خوزستان واقعا ستودنی است.

باید از حمایت‌های دکتر مرادی رئیس محترم فدراسیون وزنه برداری نیز قدردانی کنم.

او همواره نگاه مثبت به وزنه برداری خوزستان داشته و با تمام طرح ها و پیشنهادهای ارایه شده از طرف خوزستان نظر مثبت دارند.

گفتنی است: با توجه به برنامه ریزی انجام شده توسط مدیرکل محترم، مقرر شد آقای مرادی هفته آینده به خوزستان سفر کند و با مدیران ارشد استان در این باره نیز دیدار داشته باشد.

 

قریشی گفت: به هر حال هیات وزنه‌برداری خوزستان از نظر برنامه‌ریزی فوق‌العاده قوی است و ما برنامه‌های متفاوتی برای میزبانی از جام فجر مشخص کرده‌ایم.

نکته مهم این است وقتی یک تیم از خوزستان در جام بین‌المللی فجر شرکت می‌کند ممکن است صاحب چندین مدال بین المللی شویم که این مدالها میتوانند باعث رشد چشمگیر وزنه‌برداری شده و حتی زندگی آینده شخصی ورزشکاران و مربیان و شهرستان‌های آن‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.

از طرف دیگر با توجه به طرح ارائه شده در این دوره از مسابقات، که مورد قبول ریاست  فدراسیون و کمیته های تخصصی فدراسیون قرار گرفت، دست آورد بسیار مهمی نیز برای وزنه برداری کشور بهمراه خواهد داشت.

 

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: جا دارد از تمام کسانی که در این سال‌ها از وزنه‌برداری خوزستان حمایت کرده‌اند‏، از مربیان و داوران گرفته تا پیشکسوتان و رؤسای هیات‌های شهرستانی قدردانی کنم. امیدوارم با برنامه‌ریزی بسیار خوب، یک مسابقه خوب را در اهواز میزبانی کنیم.

مطمئناَ میزبانی‌های بین المللی و کشوری باعث جنب‌وجوش و شور و شوق در استان می‌شوند و یک خون تازه در رگ‌های آن رشته ورزشی دمیده می‌ِشود.

امیدوارم با کمک آقای دکتر بنی‌تمیم بتوانیم دبیرخانه دائمی رقابت‌های بین‌المللی جام فجر را در استان خوزستان نیز راه‌اندازی شود و میزبان دائمی این رقابت‌ها باشیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید