امروز:
شنبه - 1 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 
 

 مدیر عامل سابق باشگاه استقلال خوزستان گفت: مسوولان به فکر حل مشکل های تیم‌ ولایت اهواز باشند. همین تیم بیش از ۱۲-۱۳سال است که با مشقت و با هزینه شخصی تیم‌داری می‌کند.

 

به گزارش حبیب خبر، صفرعلی جمالپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: در مورد مباحثی که در فوتبال پایه مطرح و گفته می‌شود برخی از مربیان و باشگاه‌ها برای بازی کردن بازیکنان پول دریافت می‌کنند، باید بگویم به این مساله باید ریشه‌ای و عمیق‌تر نگاه کنیم. باشگاه‌هایی که به صورت خصوصی اداره می‌شوند و در تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری می‌کنند از کجا باید درآمد داشته باشند؟

الان یک تیم پایه که بخواهد در مسابقات خوزستان  شرکت کند، باید حدود ۶ میلیون تومان هزینه عضویت بپردازد و در ادامه هم هزینه اجاره زمین، آمبولانس و نیروی انتظامی را بدهد. حال این باشگاه باید از چه راهی درآمد داشته باشد تا بتواند این هزینه‌ها را پرداخت کند.

 

وی بیان کرد: وقتی هیات فوتبال هیچ بسته حمایتی برای باشگاه‌ها در نظر نمی‌گیرد آن‌ها هم مجبور هستند از بازیکنان برای اداره باشگاه پول بگیرند.

الان یک تیم نوجوانان که بخواهد در سطح همین اهواز فعالیت کند چیزی حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد. این پول را باید از چه راهی تامین کرد؟

 

این مدیر ورزشی با اشاره به صعود تیم مردمی ولایت اهواز به لیگ برتر جوانان کشور، گفت»: مسوولان به فکر حل مشکلات تیم‌ ولایت اهواز باشند. همین تیم بیش از ۱۲-۱۳سال است که با مشقت و با هزینه شخصی تیم‌داری می‌کند.

از مسوولان استان درخواست دارم مشکلات عدیده این تیم برای حضور در رقابت‌های لیگ برترجوانان کشور را مورد توجه قرار داده و اجازه ندهند این باشگاه با سابقه و فعال در رده سنی پایه متلاشی شود. در حال حاضر هم معلوم نیست سرنوشت تیم ولایت اهواز چه خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که استقلال ملاثانی به هر ریسمانی آویزان شد تا بازی‌های خارج از خانه را برگزار کند، عنوان کرد: در رسانه ملی صحبت‌های سرمربی تیم استقلال ملاثانی در خصوص مشکلات این باشگاه قبل از بازی با ملوان را گوش دادم و حیف است این تیم با سرمربیگری ابراهیم اشکش این‌گونه مقابل حریفان در بازی‌های خارج از خانه به میدان می‌رود.

اشکش برای کسب نتیجه و آبروداری از فوتبال خوزستان به هر ریسمانی آویزان شد تا بازی‌های خارج از خانه را برگزار کند و تا این‌جای کار نیز ۱۶هفته بدون باخت پیش می‌رود اما نمی‌دانم مسوولان استان در چه وضعیتی قرار دارند که شرایط تیم‌داری استقلال ملاثانی را نمی‌بینند.

متاسفانه ساختار حرفه‌ای در استقلال ملاثانی وجود ندارد اما با این حال اعتقاد دارم که اشکش و شاگردانش در راستای وفاداری به مردم شهرستان باوی خوب عمل کردند.

 

جمالپور با تاکید بر این‌که باید به شناسایی تخصصی استعدادها توجه ویژه‌ داشت، ادامه داد: به دلیل جلوگیری از هدر رفت بسیاری از استعدادها در کودکان و نوجوانان، بازیکنان مستعد فوتبال به صورت تخصصی در سنین پایین شناسایی شوند. بیشترین توجه در فوتبال دنیا به مربیان پایه است، چراکه این مربیان در خط مقدم تربیت بازیکنان قرار دارند.

شناسایی استعدادها باید همانند یک هرم با دامنه گسترده آغاز شده و در رأس هرم اشخاص کمی باقی بمانند و باید مدارس فوتبال بسیاری در کشور ساخته شود تا بتوان استعداهای بیشتری را شناسایی کرد تا دامنه وسیعی برای انتخاب بازیکنان مستعد توسط مربیان شکل گیرد.

 

وی گفت: من اعتقاد دارم بازیکنان برای پیشرفت باید غرامت پرداخته و سخت‌کوش و دارای پشتکار باشند و اگر بخواهیم ریسک بازی دادن جوانان را قبول کنیم بهتر است این ریسک را برای افراد با استعداد داشته باشیم.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید