پیشکسوت فوتبال ایران گفت: یکسری از آدم ها کاریزماتیک هستند. یکسری از آدم‌ها کاریزمایشان طوری است دیگران و بقیه بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

خداداد عزیزی در گفت و گو با ایلنا،‌ پیرامون بازگشتش به باشگاه شهرخودرو مشهد، اظهار کرد: با این باشگاه صحبت کردم؛ اما هنوز توافقی نکردیم.  آنها پیشنهادشان را مطرح کردند و من هم پیشنهاد خودم را گفتم؛ منتهی هنوز توافقی نشده است.

 

وی با اشاره به قهرمانی استقلال در فصل بیست و یکم لیگ برتر، تصریح کرد: فکر می کنم امسال همه اتفاقات لیگ طوری رقم خورد که این تیم قهرمان شد. البته استقلال واقعاً با شایستگی قهرمان شد. تیمی بود که خیلی کم گل خورد.

به نظرم آنها در یارگیری خیلی موفق عمل کردند. به ویژه در جذب بازیکنان خارجی. مثلاً فکر می‌کنم جذب یامگا به نسبت به دیگر بازیکنان خارجی که در لیگ برتر دیدیم خیلی برای استقلال تاثیرگذار بود.

حتی ژستد هم خوب هم بازی کرد. سلیوا هم مدافع خوبی بود و به خط دفاع این تیم کمک کرد.  به نظرم حق استقلال بود که امسال قهرمان شود.

 

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: امسال سپاهان، سپاهان همیشگی نبود.

پرسپولیس هم پرسپولیس همیشگی نبود و یکسری امتیازات را از دست داد که باعث شد شانس قهرمانی این تیم از دست برود.

در نهایت استقلال با شایستگی قهرمان شد. به همه استقلالی‌ها بابت قهرمانی تبریک می گویم.

 

خداداد عزیزی در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه حضور در جام جهانی و تقابل با آمریکا، شرایط تیم ملی فوتبال را در جام جهانی 2022 فوتبال چطور ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: نسبت به تیم‌های آسیایی دیگر گروه خوبی داریم، اما در جا م جهانی اصلاً گروه ساده نداریم.

فکر می‌کنم که اگر کادرفنی ما همه هم و غم خود را در تا آغاز جام جهانی روی بازی انگلیس بگذارند که مقابل این تیم شکست نخوریم، از گروه‌مان صعود می‌کنیم. حالا می خواهد دفاع اتوبوسی باشد یا هرراه حلی که آنها به آن فکر کنند.

به نظرم اگر به انگلیس نبازیم، شانس صعود پیدا می کنیم ولی اگر به انگلیس در بازی اول ببازیم کارمان خیلی سخت خواهد شد.

 

وی ادامه داد: فکر می کنم خط حمله خوبی داریم. چرا که مهدی طارمی و سردار آزمون در شرایط خوبی قرار دارند. اگر بتوانیم مقابل انگلیس گل نخوریم، کار خوب پیش می رود.

در  این مدت باقیمانده تا جام  جهانی وقت داریم در دیدارهای تدارکاتی و تمرینات روی خط دفاعی، عملکرد دفاعی و  پوشش فضاها کار کنیم.. اگر مقابل انگلیس نبازیم شانس صعود داریم.

با اینکه آمریکا تیم خوبی دارد به نظرم می توانیم برای دومین بار آمریکا را در جام جهانی شکست بدهیم. امیدوارم اتفاقات خوبی در جام جهانی رخ بدهد.

 

پیشکسوت فوتبال ایران، با اشاره به شرایط مهاجمان تیم ملی تصریح کرد: یک چیزی که همیشه به فوتبالیست‌ها کمک می کند اعتماد به نفس است.

مهدی طارمی و سردار آزمون  اعتماد به نفس را در تیم ملی تجربه کردند و  حتی در سطح اول فوتبال اروپا این اعتماد به نفس را دارند.

 با اینکه می‌گویند سطح اول لیگ پرتغال پایین است. اما  لیگ پرتغال، سکوی پرش خوبی برای بسیاری از بازیکنان بزرگ جهان بوده است.

خیلی‌ها از لیگ پرتغال (پورتو، بنفیکا و اسپورتنیگ لیسبون) به تیم های بزرگ دنیا رفتند. انصافاً مهدی طارمی در لیگ پرتغال خیلی خوب بازی کرده است.

 

خداداد عزیزی افزود: در لیگ قهرمانان اروپا هم مهدی طارمی عالی عمل کرد. فکر می کنم این موضوع به توانمندی مهدی طارمی و اعتماد به نفسی که دارد،‌ بازمی گردد.

شما اعتماد به نفس داشته باشید اما توانمند نباشید، کار پیش نمی‌رود. اما مهدی طارمی اعتماد به نفس و توانمندی را با یکدیگر ترکیب  کرده است قدرت فنی در ضربه سرهایش، پاس هایی که می دهد و پنالتی‌هایی که می گیرد، سرعتی که دارد؛ همه اینها از مهدی طارمی مهاجم کامل درست کرده است.

سردار آزمون هم یک قدم عقب تر به عنوان مهاجم سایه بسیار خوب بازی می کنند. امیدوارم این 2 مهاجم بتوانند در جام جهانی به تیم ملی کمک کنند.

 

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به اینکه تیم ملی شرایط سختی در جام جهانی دارد و حواشی زیادی اطرف تیم ملی به وِیژه در مورد دستمزد کادرفنی از جمله مورد کریم باقری مطرح می شود، عنوان کرد: در این مورد خنده ام می گیرد. 

یک عده ای چنین چیزهایی را می گویند. یکسری مثلاً‌ آمار می دهند رئیس فدراسیون ما در سال 600 میلیون تومان از فوتبال درآمد دارد. کسانی که اصلاً در فوتبال نبودند،  در آمد زیادی دارند.

برای کریم باقری که یک میلیارد در آمد از فوتبال دارد، خیلی زیاد به نظر می آید؟ او کریم باقری است.

یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ما و یک اسطوره برای پرسپولیس و تیم ملی است.

 

وی  با ارزیابی حضور کریم باقری در کادرفنی تیم ملی گفت: حضور کریم باقری در کادرفنی تیم ملی تاثیرگذار بوده است.  از بعد بازی‌های بحرین که او در تیم ملی حاضر شد، تیم نتیجه گرفت. 

یکسری مربی در لیگ برتر داریم که در سال 3 تا 5 میلیارد دریافت می کنند، که آنها اصلاً‌در فوتبال نبوده اند.

اگر کریم باقری چنین پولی را نباید دریافت کند، چه کسی باید دریافت کند؟ اول تکلیف این موضوع را مشخص کنند!

مگر ما چندکریم باقری در فوتبال‌مان داریم؟ همه مربیان و آدم‌هایی که بوده اند کریم باقری را نگه داشته‌اند.

مثلا یک نمونه در پرسپولیس، چند مدیرعامل و مربی عوض شد؛ ولی کریم باقری است. همه که نمی خواهند به کریم باقری باج بدهند!

البته کریم باقری اهل باج گیری و  این حرفا نیست. حتماً کریم باقری یک توانایی دارد که همه می خواهند او در کنار تیم باشد.

 

عزیزی ادامه داد: برانکو، یحیی و اسکوچیچ خواستند که کریم باقری کنار تیم‌شان باشد. تیم ملی با بودن باقری  و بقیه کادرفنی نتیجه گرفته است.

یک سوالی از کسانی که چنین صحبت هایی را مطرح می کنند. کریم باقری بازی 100 میلیون تومان دریافت می کند که در 9 بازی 900 میلیون تومان می شود.

ویلموتس چقدر گرفت و چه کار برای فوتبال ما انجام داد؟ چقدر از فوتبال ما طلبکار است؟استراماچونی چقدر از ما طلبکار است؟ شفر چقدر گرفته؟ پسر شفر چقدر گرفته؟

این همه لیست عجیب و غریب با دریافتی‌های عجیب و غریب است. پول کریم باقری چطور به چشم می آید؟ واقعاً خجالت می کشم در این باره صحبت کنم!

ارزش کریم بیشتر از این حرف‌ها است. متاسفم که عده ای برای اینکه بخواهند جنجال درست کنند می گونید بازی 100 تومن می گیرد.

 

وی با بیان ارزش مادی و معنوی صعود تیم ملی اظهار داشت: فکر می کنم صعود تیم ملی به جام جهانی ارزش بسیار بالاتری از این حرف ها دارد. ما فقط از رفتن به جام جهانی مبلغ 11 یا 12 میلیون دلار از فیفا می گیریم. 

اصلاً‌می گویم، کریم در کادرفنی ما 10 درصد تاثیرگذار بوده است. اگر بخواهیم 10 درصد از 12 میلیون دلار بخواهیم به او بدهیم چقدر می شود؟ به خدا این حرف ها خنده دار است. 

کریم باقری به عنوان عضو کادرفنی در بیشتر بازی‌هایی که روی نیمکت  تیم بوده، برنده شد و فقط یک تساوی و شکست داشتیم.

 

پیشکسوت فوتبال ایران در خصوص اینکه بعضی معقتدند کریم باقری نقش ناظم را در تیم‌هایش بازی می‌کند و از او می خواهند در مسائل فنی بیشتر تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: کریم باقری ناظم نیست. یکسری از آدم ها کاریزماتیک هستند. یکسری از آدم‌ها کاریزمایشان طوری است  دیگران و بقیه بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

وقتی کریم باقری در کادرفنی تیمی حضور دارد به خاطر کاریزمایش کسی جرات بی انضباطی نمی کند. این خیلی حرف است. یک سوال؟ چرا خیلی مربیان مدعی  در لیگ برتر  که به گفته کارشناسان فنی هستند، حاضر به همکاری با بازیکنان بزرگ نیستند؟

چون نمی توانند با بازیکن بزرگ کار کنند! آن کاریزمای لازم را ندارند. اما کاریزمای کریم باقری طوری است که اگر بازیکن بی انضباطی کند در صورت او می رود. آن اجازه را به او نمی دهد.

اگر امثال  کریم باقری کنار تیم ملی و یکسری تیم ها نباشند  یکسری بازیکنان تیم ها را می خورند. وجود کریم باقری برای تیم ملی و پرسپولیس نعمت است. هر کس هر چه می خواهد بگوید برای من مهم نیست.

 

عزیزی در پایان درباره بازگشتش به اینستاگرام و علت خروجش از این فضا، عنوان کرد: واقعیت اینکه صفحه اینستاگرام شخصی‌ام  دست ادمین و دوستانم است؛ اما کارهایش با نظارت خودم انجام م‌یشود. دوستان پیشنهاد دادند در این فضا حاضر شوم، اما نظارت می کنم و کارهای را ادمین پیش می‌برد.

در مورد دلیل خروجم، یکسری به شوخی‌هایم به ما گیر دادند که برای خودم جذاب نبود. فایده این فضا آن است که اگر چیزی لازم باشد،‌ آن را در صفحه اینستاگرام خودم  می گویم.