یک مربی: هیات کاراته خوزستان بی‌برنامه است

زخم‌های کاری بر پیکره کاراته خوزستان/ مبارزه خوزستانی‌ها برای استان‌های دیگر

 

 یک مربی کاراته با انتقاد از بی‌برنامگی هیات خوزستان، گفت: کاراته خوزستان به دلیل نبود همدلی میان مربیان و مسوولان، در رنج بزرگی به سر می‌برد.

 

به گزارش حبیب خبر، علی کاویانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ۱۶ سال است که در کاراته خوزستان مشغول به فعالیت هستم و خدا را شکر در این مدت توانستم قهرمانان زیادی را پرورش دهم.

ورزشکارانی که به اردوهای تیم‌ملی و مسابقات آسیایی نیز راه پیدا کرده‌اند اما به نظر من متأسفانه کاراته خوزستان شرایط خوبی ندارد و مهم‌ترین دلیل این است که کاراته در خوزستان بی‌برنامه است و از سوءمدیریت رنج می‌برد.

 

وی ادامه داد: در حالی خوزستان دچار چنین وضعیتی در کاراته است که در استان‌های دیگر فعالیت خوبی در این رشته صورت می‌گیرد؛ فعالیت‌هایی با برنامه و هدفمند که نتیجه‌گیری را دربر دارد.

 

به نظر من کاراته خوزستان بارها خود را از نظر فنی و کیفی در کشور ثابت کرده است و از نظر فنی هیچ کم و کسری نسبت به استان‌های دیگر نداریم.

 

کاراته خوزستان در رنج بزرگی به سر می‌برد

این مربی کاراته خاطرنشان کرد: کاراته خوزستان به دلیل نبود همدلی بین مربیان و مسئولان، در رنج بزرگی به سر می‌برد. به نظر من هیات کاراته خوزستان در سال‌های اخیر نتوانسته آن‌طور که شایسته است با مربیان ارتباط برقرار کند و مربیان ارتباط خوبی با هیات کاراته ندارند.

من فکر می‌کنم هیات بی‌برنامه است در صورتی که استان‌ها صاحب‌نامی چون کرمانشاه و گیلان و خیلی از استان‌های دیگر هدفمند و بابرنامه هستند.

آن‌ها قهرمانان را شناسایی و به اردوهای منظم زیر نظر مربیان برجسته دعوت می‌کند و در نهایت آن‌ها را پرورش داده و تبدیل به یک قهرمان بزرگ می‌کنند و از همین قهرمان‌ها به سود کاراته استان‌شان استفاده می‌کنند.

 

وی ادامه داد: سال گذشته توانستیم دو قهرمان را در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به اردوهای تیم ملی معرفی کنیم که به بازی‌های آسیایی نیز اعزام شدند که به نظرم هیات کاراته در این دو موفقیت نقشی نداشت زیرا هیچ برنامه‌ای برای اعزام و آماده‌سازی این دو ورزشکار نداشت و آن‌ها از دل باشگاه‌های شخصی پرورش پیدا کردند.

 

ورزشکاران تشویق و حمایت نمی‌شوند

کاویانی بیان کرد: متأسفانه این قهرمانی‌ها نمی‌تواند تداوم داشته باشد زیرا این ورزشکاران آن‌طور که باید و شاید تشویق و حمایت نمی‌شوند و این در حالی است که رؤسای هیات‌های سایر استان‌ها همراه با ورزشکاران‌شان در مسابقات شرکت می‌کنند و حتی جوایز قهرمانان خود را پای سکوی قهرمانی می‌دهند و حتی در بحث اعزام‌ها به ورزشکاران خود کمک می‌کنند اما در خوزستان نبود چنین رویکردی جزو مشکلات ورزشکاران محسوب می‌شود و تمام اعزام‌ها برعهده مربیان است.

 

وی گفت: حتی ما شاهد هستیم ورزشکاران ما به دلیل این‌که مربیان‌شان نمی‌توانند در مسابقات همراه‌شان باشند، به تنهایی عازم مسابقات می‌شوند و از آن‌جایی که کسی نیست حامی آن‌ها باشد، متأسفانه می‌بازند و ناامید به شهر برمی‌گردند در حالی که آن‌ها استعداد خوبی از نظر تکنیک فنی دارند.

 

این مربی عنوان کرد: مسابقات کاراته‌وان نیز از مسابقات مهم محسوب‌ می‌شود اما هیات کاراته خوزستان به این رقابت‌ها اهمیت نمی‌دهد و همین نیز کار را برای ما مربیان سخت کرده است و از آن‌جا که خیلی از شاگردان ما از مناطق پایین شهر هستند و نمی‌توانند هزینه‌های اعزام خود را تهیه کنند، متضرر می‌شوند و در چنین شرایطی هیات استان باید حامی باشد اما خود را کنار کشیده است.

 

هیات کاراته خوزستان حاضر نیست راه و روش خود را تغییر دهد

وی گفت: من تمام تلاشم را کرده‌ام که پس از افتخارآفرینی شاگردانم برای آن‌ها مراسم قدردانی تدارک ببینم اما منِ مربی تا جایی می‌توانم این‌گونه حمایت کنم و ورزشکاران و خانواده‌های‌شان چشم امیدشان به هیات است و همیشه برایشان سؤال بوده است که چرا هیات کاراته حامی آن‌ها نیست. حتی من خیلی از ورزشکارانم را به دلیل عدم حمایت هیات از دست داده‌ام. هیات کاراته حاضر نیست راه و روش خود را تغییر دهد.

 

کاویانی با اشاره به دیگر مشکل هیات کاراته خوزستان، افزود: هیات نتوانسته بین مربیان خود اتحاد برقرار کند و خیلی از مربیان با هیات همکاری نمی‌کنند و از این بابت کاراته خوزستان بسیار متضرر شده است زیرا بر این اساس کاراته از تمام پتانسیل خود استفاده نمی‌کند. از مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان می‌خواهم نگاه ویژه‌ای به کاراته خوزستان داشته باشد چرا که معتقدم حال کاراته خوزستان خوب نیست.

 

ورزشکاران و مربیانِ بی‌انگیزه

وی بیان کرد: جایگاهی که خوزستان در فدراسیون کاراته دارد اصلاً در شأن این رشته نیست، در حالی‌که با توجه به کیفیت و کمیتی که داریم می‌توانیم جزو رده‌های بالای کاراته کشور باشیم ولی در دو سال اخیر نتوانسته‌ایم این جایگاه را کسب کنیم.

اگر به کاراته خوزستان توجه نشود این می‌تواند زنگ خطری برای این رشته باشد. در حال حاضر بی‌انگیزگی دامن‌گیر ورشکاران و مربیان شده است.

حتی در بخش بانوان می‌توانستیم نفراتی را داشته باشیم که در کشور شایستگی‌های خود را نشان دهند اما متأسفانه در مسابقات اخیر، بانوان ما هیچ مدالی کسب نکردند و علت هم دلسردی و بی‌انگیزگی بانوان کارته‌کار استان است.

 

این مربی کاراته خوزستان بیان کرد: از سویی دیگر در کاراته خوزستان با استعفای دسته‌جمعی مربیانی هم مواجه شدیم که همگی توسط خود رئیس هیات انتخاب شده بودند. آن‌ها دلیل استعفای خود را بی‌برنامه بودن هیات عنوان کرده‌اند.

متأسفانه مشکلات بسیار است و هیات هم گوش شنوایی ندارد. هیات کاراته خوزستان دارای جمعیت بزرگی است و این نوع مدیریت در شان این هیات نیست.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید