امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 یک کارشناس فوتبال معتقد است: نفتی های آبادان به ذهنیت برنده شدن عادت کرده اند.

 به گزارش حبیب خبر، "امین یزدانی" در گفت و گو با ایسنا، درباره دیدار تیم های فولاد و مس رفسنجان در هفته هجدهم لیگ برتر، اظهارکرد: شاگردان نکونام پس از کسب سوپر جام ایران و کسب سه امتیاز مهم‌ و کلیدی از آلومنیوم اراک، مجددا ازنظر ریکاوری روحی روانی و آمادگی ذهنی به رقابت ها برگشته و کم کم به روزهای خوب گذشته بازگشته اند.

 

 وی افزود: فولاد خوزستان که توانست در فصل نقل و انتقالات زمستانی، گوی سبقت را از دیگر تیم ها بِرباید، خود را آماده بازی سخت و سنگینی مقابل مس رفسنجان کرده که این روزها در بهترین شرایط خود به سر می برد.

 آنها با دو برد متوالی به منطقه خوب و رتبه چهارم جدول  رسیدند و برای حفظ آن مطمئنا از انگیزه های مضاعفی برخوردارند.

  از طرفی نیز معضلی بنام ارتفاع منطقه کرمان، می تواند بر روی بازیکنان خوزستانی که از منطقه پست و ‌جلگه ای به آن جا می روند، تاثیر گذاشته و مشکلاتی را به وجود آورد که امیدوارم کادرفنی تدابیر منطقی و علمی را جهت کمترین آسیب ممکن به نفرات تیم، در نظر بگیرد.

 فولاد برای رسیدن به منطقه کسب سهمیه محکوم به پیروزی است زیرا برد در این بازی آن ها را به یک قدمی شاگردان ربیعی می رساند.

 

 این کارشناس درباره بازی تیم های صنعت نفت آبادان و فجرسپاسی شیراز نیز عنوان کرد: شاگردان منصوریان با نتایج فوق تصور و غیرقابل پیش بینی و علی رغم مشکلات مالی، در مطلوب ترین و ایده آل ترین شرایط فنی، جسمانی و روانی خود به سر می برد.

تمامی انگیره های کادرفنی و بازیکنان نفت، شاد کردن دل هوادارانی است که به عشق این تیم زندگی می کنند و به نوعی زنده اند.

کمتر کسی تصور می کرد که منصوریان بتواند از باریکنان این تیم که تقریبا تلفیقی از تجربه و جوانی است، بهترین بازی و عملکرد را بگیرد.

 

وی ادامه داد: فکر می کنم عدم توقع و انتظارات فراوان مردم از تیم کنونی صنعت نفت و عدم بار و فشار روانی بردوش بازیکنان و استمرار روند رو به رشد این تیم، سبب شده است که نتایج فوق العاده صنعت نفت در چند دیدار اخیر چشم ها را خیره کند.

 

اگر از این به بعد سطح انتظارات و توقعات هواداران این تیم بیش از توان بازیکنان باشد، ممکن است که تیم دچار استرس و عدم تمرکز شود و بار روانی مضاعفی بر تیم تحمیل شود و در نهایت هم نتیجه معکوس  رقم بخورد. ضمن این که نباید بحث کسب سهمیه ذهن و ‌فکر کادرفنی و بازیکنان را به خود مشغول کند.

 

یزدانی بیان کرد: همچنین بازی در زمین غیر استاندارد، نامناسب و شخم گونه شیراز می تواند برکیفیت بازی نفت آبادان مقابل فجر تاثیر منفی بگذارد.

 

تیمی که بیشتر برنامه های تیمی اش روی زمین انجام‌ می شود، قطعا برای فرار از ناهمواری زمین ناچارا باید روی به بازی مستقیم بیاورد و چنین فلسفه ای با شکل و شیوه فوتبال آبادان همخوانی ندارد اما منصوریان برای فرار از خرابی زمین، باید روی شروع مجددها برنامه های ویژه و خاصی داشته باشد.

 

از طرفی فجرسپاسی برای فرار از قعر جدول ،شدیدا به سه امتیاز این دیدار نیاز دارد و این مساله می تواند به سود شاگردان منصوریان باشد زیرا همین مورد باعث می شود که فجری ها جلوتر بازی کنند.

 

بنابراین نفتی ها می توانند با استفاده از ارسال های مستقیم و بلند در پشت مدافعان فجرسپاسی که منطقه ای بسیار ایده آل و حیاتی به شمار می رود، برای رسیدن به دروازه صادقی، حریف شیرازی را زمین گیر کنند و به اهداف خود که همان کسب سه امتیاز بازی است، برسند.

 

نفتی های آبادانی به ذهنیت برنده شدن، عادت کرده اند و این باور و اعتماد به نفس، یک امتیاز مثبت برای کسب هر سه امتیاز این دیدار است. سه امتیازی که می تواند آنها را منطقه مطلوب تر نزدیکتر کند.

 

وی همچنین درباره نفت مسجدسلیمان، گفت: فوتبال نفت مسجدسلیمان در چند فصل اخیر شاهد رفت و آمدهای مربیان فراوانی بوده و در این مد هرگز ثبات لازم را چه در بحث مدیریتی چه در کادرفنی و همچنین حفظ شاکله تیمی نداشته است.

همین بی ثباتی ها در راس هرم مدیریتی باعث شده که این تیم پرطرفدار، ریشه دار و مردمی هرگز روی آرامش به خود ندید.

 

این کارشناس بیان کرد: ثبات و داشتن برنامه ریزی مدون در تمامی ارکان یک باشگاه می تواند تضمین کننده موفقیت یک تیم باشد و عدم آن نیز باعث آشفتگی فکری و نابسامانی ساختاری و تغییرات دائمی در کادرفنی و بازیکنان تیم می شود.

همین مسائل نفت مسجدسلیمان را هرساله کاندیدای سقوط کرده و هرساله هواداران خود را تا آخرین هفته و ـخرین بازی برای بقا درلیگ برتر، جان به لب کرده است.

 

وی درباره بازی نفت مسجدسلیمان مقابل شهر خودرو نیز گفت: این بازی و کسب هر سه امتیاز این دیدار می تواند تا حدود زیادی روند و مسیر آینده این تیم را تغییر دهد و آب رفته را به جوی برگرداند. شاگردان فکری برای پیروزی دراین دیدارِ حیاتی، تعیین کننده و تاثیرگذار، چیزی برای از دست دادن ندارند.خاصه که پدیده اولین گزینه سقوط به لیگ پایین تر به نظر می رسد.

چنانچه شیران زاگرس بدون استرس و شتاب زدگی و با تمرکز بالاتری در زمین ظاهر شوند، پیروزی دور از دسترس آن ها نخواهد بود. با توجه به اینکه دراین هفته تراکتور و فجر سپاسی بازی های سخت و دشواری در پیش دارند، کسب سه امتیاز این دیدار حساس و کلیدی برای شیران زاگرس که درفصل جاری با اشتباهات داوری نیز امتیازات زیادی را از دست دادند، ازنان شب هم واجب تر است‌.

ازسویی این برد می تواند در ادامه، باور و اعتماد بنفس از دست رفته تیم را مجددا در بدنه آن تزریق کند. برد نفت و توقف رقبای مستقیمش می تواند این تیم خوزستانی را تا رده دوازدهم جدول نیز بالا بکشد، هرچند تفاضل گل مناسبی در جدول ندارد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید