امروز:
سه شنبه - 18 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 

 پیشکسوت تیم فوتبال نفت آبادان با اشاره به مشکلات این تیم جنوبی در لیگ بیست و یکم، گفت: باشگاه نفت آبادان باشگاهی کاملا ورشکسته و درگیر با مسائل بحرانی مالی است.

 

به گزراش حبیب خبر، کامل شریفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت تیم فوتبال نفت آبادان در نیم‌فصل نخست لیگ برتر، اظهارکرد: صنعت نفت در چند سال اخیر همیشه با مشکلات مالی مواجه بوده است. این موضوع در سال‌های گذشته کم‌تر اما در فصل جاری به مراتب بیشتر شد.

در سال‌های گذشته منطقه آزاد و همچنین اسپانسرها بخشی از هزینه‌های تیم را تقبل می‌کردند و به باشگاه کمک مالی داشتند اما برای فصل جاری یکسری مسائل دست به دست هم داد تا با عدم تزریق به موقع پول، باشگاه تحت فشار قرار بگیرد.

 

باشگاه نفت آبادان با چه مدلی مدیریت می‌شود؟

وی ادامه داد: صنعت نفت آبادان از نظر مالکیتی نیز در بلاتکلیفی به سر می‌برد و مشخص نیست متولی این باشگاه چه کسی است و این باشگاه با چه فرم و مدلی مدیریت می‌شود؟ نه می‌توان گفت باشگاه خصوصی است و نه می‌توان گفت یک باشگاه دولتی محسوب می‌شود و همین سردرگمی و بلاتکلیفی در مسائل مختلف این باشگاه تاثیر گذاشته است و شاید وزارت نفت مقصر اصلی این وضعیت است که تکلیف این تیم به را صورت کامل مشخص نکرده است.

این تیم اسم صنعت نفت و وزارت نفت را به یدک می‌کشد اما می‌بینید که بلاتکلیف است. از یک طرف نیز تبصره‌ها و بندهایی که وزارت نفت درباره تیم‌هایش در بُعد قهرمانی دارد مشکلاتی را برای این باشگاه ایجاد کرده است و از طرفی هم به دلیل مشکلات اقتصادی که کشور با آن درگیر است کمتر سرمایه‌گذاری ریسک می‌کند و اسپانسر صنعت نفت آبادان می‌شود زیرا درآمدی نیست و برگشت سرمایه‌ای هم وجود ندارد.

 

بیشتر تیم‌های ایران درگیر معضلات مالی هستند

مدافع سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بیان کرد: برای کسی که بخواهد به عنوان مدیر یا گرداننده باشگاه صنعت نفت برای این باشگاه پول بیاورد، کار سخت است و من تعجب می‌کنم نفراتی که قبول مسئولیت می‌کنند با چه جراتی دست به این کار می‌زنند و با چه امید، برنامه و استراتژی کار را می‌پذیرند.

متاسفانه معضلات مالی گریبان‌گیر این باشگاه است و البته در فوتبال ایران اکثر تیم‌ها با چنین مشکلاتی مواجه هستند و می‌بینیم که پرسپولیس قهرمان پنج دوره لیگ برتر نیز با چنین مشکلاتی مواجه است اما صنعت نفت آبادان واقعا امسال شرایط سختی دارد و باشگاهی کاملا ورشکسته و درگیر با مسائل بحرانی مالی است.

 

کادرفنی نفت تاوان داد

وی در خصوص مسائل فنی تیم نفت آبادان نیز خاطر نشان کرد: امسال این تیم دستخوش تغییرات شد و کادر فنی جدید به روی کار آمد. کادر فنی با توجه به تغییراتی که در نوع سیستم و بازی تیم در ابتدای فصل داشت، تاوان آن را داد و نفت در هفته‌های اول متحمل چند شکست شد. ضمن این‌که منصوریان هم در هفته‌های ابتدایی کنار تیم نبود اما با بازگشت منصوریان به تیم، کمی نتایج بهبود پیدا کرد اما مجددا صنعت نفت دچار لغزش شد تا این‌که با قرار گرفتن مجدد بازیکنان سابق نفت آبادان کنار هم شاکله تیم فصل قبل شکل گرفت و همین باعث شد تیم بازهم روند رو به جلویی را در پیش بگیرد.

صنعت نفت تیم با ثباتی نیست

وی بیان کرد: من فکر می‌کنم صنعت نفت باز هم دچار نوسانات فنی و نتیجه‌ای خواهد شد زیرا هنوز مشکلات در اطراف این تیم وجود دارد. ضمن این‌که فوتبال ما بر اثر شرایط فنی و تاکتیکی پیش نمی‌رود و وقتی به بازی‌ها نگاه می‌کنیم مشخص است که در لیگ ما نوسان وجود دارد.

در کل من تیم صنعت نفت آبادان را تیم با ثباتی نمی‌بینیم آن هم به دلیل این است که اصلا باشگاه دارای ثبات نیست. وقتی از نظر مدیریتی و مسائلی از جمله حواشی اطراف باشگاه تیم با مشکل مواجه باشد نمی‌توان به نتایج و آینده خوش‌بین بود و چه بسا ممکن است در آینده شرایطی ایجاد شود که مشکلات برای صنعت نفت تکرار شود، آن هم وقتی که هنوز مشکلات مالی به قوت خود پابرجا است.

 

بازیکنان نفت با نارضایتی سر تمرین حاضر می‌شوند

شریفی افزود: بازیکنان نفت آبادان با نارضایتی سر تمرین حاضر می‌شوند و اگر هم تیم در نیم‌فصل نخست از میانه‌های راه متحول شد به این دلیل بود که بازیکنانی که قبلا کنار هم بودند مجددا در کنار هم قرار گرفتند و این‌که بازیکنان متحدتر شدند تا با کسب نتایج دیده شوند و حرف‌شان به گوش مسئولان رسانده شود و مردم نیز از آن‌ها حمایت کنند. دیدید وقتی صنعت نفت آبادان بُرد، مردم هم از این تیم حمایت کردند و به ازای هر پیروزی و کار بزرگی که بازیکنان نفت انجام دادند، مردم قدردان شدند.

البته فکر می‌کنم مشکلاتی هم بین مسئولان و آن‌هایی که متولی امر هستند وجود دارد و همین باعث شده است که این تنش مالی بیشتر شود.

 

وی همچنین بیان کرد: صنعت نفت آبادان مثل خیلی از تیم‌های دیگر در شرایط طبیعی فوتبال نیازمند تقویت شدن است که تاکنون این امر میسر نشده است. این تیم باید در برخی از پست‌ها قوی‌تر شود.

 

نمی‌توان قضاوت درستی از فوتبال ایران داشت

بازیکن سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان با بیان این‌که در فوتبال ایران هیچ تیمی به صورت مدرن به این رشته نپرداخته است و همه تیم‌ها از مشکلات زیادی برخوردار هستند، افزود: یک روز می‌گفتند شروین بزرگ مهاجم نفت آبادان در اندازه‌های نفت آبادان نیست اما یک دفعه در یک بازی یک سوپرگل به ثمر می‌رساند و شرایط بازی را تغییر می‌دهد.

پس فوتبال ایران قابل پیش‌بینی نیست زیرا لیگ‌های فوتبال ایران از نظر فنی رشد و استانداردهای فوتبال را نداشته‌اند و نمی‌توان قضاوت درستی از فوتبال ایران داشت.

 

بعید می‌دانم نفت به حاشیه امن برسد

وی با بیان این‌که تیم فوتبال نفت آبادان از نظر نتیجه‌گیری نمره قابل قبولی گرفته است، عنوان کرد: با این مشکلات و معضلاتی که نفت آبادان با آن مواجه بود در جایگاه امن جدول قرار دارد و توانست به ثبات در جدول برسد.

امیدوام به همت مسوولان و متولیان امر نفت آبادان به جایگاه و ساختار خوبی برسد و دارای برنامه‌ریزی بلندمدت باشد و از نظر مدل مدیریتی نیز مشخص شود قرار است چه نوع مدیریتی را در پیش بگیرد و افراد متخصص در راس مدیریت باشگاه قرار بگیرند، افرادی که دارای سوابق خوبی از نظر ورزشی، شخصیتی، علمی و مدیریتی باشند.

البته بعید می‌دانم با این شرایط و تا زمانی که تکلیف مالکیتی باشگاه مشخص نشود، صنعت نفت بتواند دوباره به جایگاه واقعی و حاشیه امن برسد.

مردم واقعا صنعت نفت آبادان را دوست دارند و با این تیم زندگی می‌کنند. امیدوارم روزی برسد که صنعت نفت آبادان شرایط خوبی داشته باشد، البته آبادان مشکلاتی فراتر از فوتبال دارد و از مشکلاتی چون معیشتی و رفاهی رنج می‌برد.

خیلی‌ها می‌گویند تنها دغدغه مردم آبادان فوتبال است اما فوتبال یک پدیده اجتماعی و سرگرمی است و یادمان نرود تا معیشت خوبی نباشد، آن سرگرمی و دلخوشی هم تاثیری روی زندگی مردم ندارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم به باشگاه صنعت نفت آبادان نه به صورت ظاهری و مقطعی بلکه به صورت ریشه‌ای توجه شود زیرا هنوز این باشگاه امکانات ندارد و چشمش به امکانات پالایشگاه نفت آبادان است و هنوز از شرایط حرفه‌ای برخوردار نیست که امیدوام بسترسازی شود تا دوباره شاهد این باشیم فوتبال آبادان و خوزستان به جایگاه واقعی‌شان برسند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید