امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :


واکنش باقری‌نیا به شایعه برکناری‌اش از سرمربیگری استقلال خوزستان

 پیشکسوت فوتبال خوزستان با اشاره به مشکلات مالی و ساختاری تیم نفت مسجدسلیمان، گفت: نمی دانم تیم نفت به چه نحوی و با چه توانایی باید امتیاز بگیرد و به نظرم همین ۱۱ امتیازی هم که گرفته اند شق القمر کرده اند.

 

به گزارش حبیب خبر، مجید باقری نیا در گفت و گو با ایسنا، درباره عملکرد فولاد در نیم فصل اول، اظهارکرد: فولاد کار خود را با یک دوران متوسط شروع کرد که پس از آن تغییراتی در راس کادرفنی ایجاد شد و آقای ویسی رفت و آقای نکونام به فولاد آمد.

درست است که کمی لغزش داشته اند اما به نظرم روند فولاد خیلی بهتر شد و به جایی رسیدیم که اکنون شرایط خوب و امیدوارکننده ای دارد. اکنون باید منتظر عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات و تقویت تیم باشیم. هر چند گرفتن بازیکن در نیم فصل، سخت است.

 

فولاد بازیکن جذب نمی کرد بهتر بود

وی با بیان این که ایجاد تغییر در تفکرات مربیان خیلی کم اتفاق می افتد و تغییری در سبک فولاد نسبت به دو فصل گذشته حضور نکونام در این تیم تغییری نداشته است، افزود: اگر مربی بخواهد سبک خود را تغییر بدهد باید عوامل آن یعنی بازیکن مورد نظر را در اختیار داشته باشد.

مگر اکنون تغییری در بازیکنان فولاد ایجاد شده است که انتظار تغییر در سبک بازی و تفکر نکونام را داشته باشیم؟ از روزی که آقای نکونام به فولاد بازگشت، این تیم درگیر بسته بودن پنجره بود و بعد هم که پنجره باز شد، من معتقد بودم فولاد بازیکن جذب نکند بهتر است.

به نظرم بازیکنانی هم که جذب شدند در سطح کیفی که بتوانند در فولاد تغییراتی ایجاد کنند، نبودند.

 

باید حس رقابت در گلر فولاد زنده شود

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: اگر بازیکنان خوبی جذب شوند من به موفقیت فولاد در نیم فصل دوم امیدوار هستم. به نظرم فولاد در خط حمله به بیش از دو سه بازیکن خوب نیاز دارد. ضمن این که فولاد حتما به یک گلر نیاز دارد تا حس رقابت در احسان مرادیان زنده شود.

نمی گویم دروازه بان بیاوریم و مرادیان گلر دوم شوم، می گویم حس رقابت ایحاد شود. مرادیان در نیم فصل اول خیلی زحمت کشید و خوب هم کار کرد.

 

روند نفت آبادان بهتر شده است

وی در ادامه نیز درباره نفت آبادان، گفت: آبادان خیلی بد، ضعیف و ناامیدکننده لیگ برتر را آغاز کرد اما در سه چهار هفته گذشته روند نفت تغییر کرد و بهتر شد. درست است که این تیم هنوز جایگاه مطمئنی ندارد اما روند آن خیلی بهتر از ابتدای فصل شده است.

البته درباره دو تیم نفتی خوزستان نمی توان با امیدواری صحبت کرد زیرا با گذشت چندین ماه هنوز مشکلات مالی دو تیم حل نشده است و هنوز اول راه هستند. فقط می گویند مشکلات حل می شود و بعد هم که نمی شود.

 

باقری نیا عنوان کرد: مدیران جلسه می گذارند اما هنوز هیچ اتفاقی برای دو تیم رقم نخورده است و اگر در همبن روزها کاری برای نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان انجام دادند به درد آن ها می خورد اما اگر سه هفته دیگر کاری کردند قطعا دیگر هیچ پولی به درد این دو تیم نمی خورد.

 

غیرت چیست؟

وی درباره اعتصابی مجدد بازیکنان نفت آبادان نیز گفت: این کار طبیعی است. من موافق این اعتصاب ها نیستم اما نمی دانم چرا فکر می کنند که فوتبالیست و بازیکن حق زندگی کردن ندارد. مگر این نفرات منبع درآمدی جز فوتبال دارند. کارخانه دار و کارمند این اداره و آن اداره هم که نیستند و باید به آن ها کمک شود. هر چند که کمک نمی خواهند و باید حق شان را بدهند.

غیرت چیست؟ مگر غیرت جای توانایی و نداشته ها را می گیرد؟  باید از تیم حمایت شود و یکی از خاصیت های فوتبال حرفه ای این است که حق و حقوق بازیکن داده شود. نمی دانم آن هفته ای که قرار است به این تیم کمک شود کی می رسد و با شرایطی که می بینم مطمئنا هم نمی رسد.

 

نفت‌مسجدسلیمان شق‌القمر کرده است / نباید از نکونام انتظار داشت

 

در نفت مسجدسلیمان حاشیه زیادی وارد متن شده است

این پیشکسوت فوتبال با بیان این که متاسفانه وضعیت نفت مسجدسلیمان از حرف هایی که می زنیم بدتر است، افزود: ما می گوییم امیدواریم که فولاد حتی با یک تغییر جزیی، سیر صعود را ادامه دهد و نفت آبادان هم اگر به وعده ها عمل شود بتواند به روند صعودی اش تداوم ببخشد اما درباره نفت مسجدسلیمان باید بگویم حاشیه خیلی وارد متن کار شده است.

مربی و بازیکن حتی نمی توانند اعتماد کنند که به راحتی به تمرین بروند و برگردند. من نمی دانم دوستانی که به رختکن رفتند و بازیکنان درگیری داشته اند، چرا به دور از حاشیه حرف های خود را به مسئولان نزدند.

مگر می شود از بازیکن انتظار داشت که پنج برابر توانش عملکرد داشته باشد. تیم نفت مسجدسلیمان تیمی حتی پایین تر از سطح متوسط است.

 

نفت مسجدسلیمان تا الان هم شق القمر کرده است

وی بیان کرد: وقتی یک باشگاه هر سال کل مجموعه تغییر می کند و مجموعه دیگری روی کار می آید چه انتظاری می توان از آن داشت؟ مردم مسجدسلیمان وحشتناک به این تیم متعصب هستند اما تعصب را باید جای دیگر خرج کرد، آن جا که نفت را هر سال نفت مسجدسلیمان را با چنین وضعیتی راهی لیگ برتر می کنند.

من نمی دانم نفت به چه نحوی و با چه توانایی باید امتیاز بگیرد. همین ۱۱ امتیازی هم که گرفته اند به نظرم شق القمر کرده اند. آقای کمالوند با وضعیت نفت احساس خطر می کند و آبروی اش در خطر است.

بعد از اتفاقاتی که در رختکن این تیم رخ داد، مسئولان شهری و استانی برای نفت مسجدسلیمان چه کردند و چه کسی تضمین می کند که دیگر این اتفاق تکرار نشود؟

 

باید معجزه شود

باقری نیا گفت: مشکلات نفت مسجدسلیمان فراتر از این چیزها است. منابع مالی و سخت افزاری ندارند و از نظر بازیکن هم که در سختی هستند و هوادار هم که به شدت به تیم فشار می آورد و هیچ روزنه امیدی هم برای کمک به باشگاه دیده نمی شود.

مگر این که معجزه شود و تغییر و تحول بزرگی ایجاد شود که روند تیم تغییر کند. نفت به معجزه و مدیریت قوی نیاز دارد که برابر همه مشکلات بایستد و آن ها را حل کند.

هنوز فاصله چندانی بین تیم های پایین جدول ایجاد نشده است و نفت با جذب چند بازیکن و حمایت شدن می تواند به روند خود بهبود ببخشد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید