پیشکسوت فوتبال:

ویسی روی شروع مجددهای پرسپولیس کنترل نداشت

شکست مقابل پرسپولیس اتفاق خاصی نیست / فولاد باید ریکاوری شود

 

نخستین کاپیتان تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شکست شاگردان ویسی مقابل پرسپولیس در نخستین گام از لیگ برتر کشور اتفاق خاصی نیست و فولاد باید به خوبی برای هفته های بعدی ریکاوری شود.

 

سیاوش بختیاری زاده در گفت و گو با ایسنا، درباره شکست فولاد در هفته اول لیگ برتر مقابل پرسپولیس، اظهارکرد: شاید خیلی ها از شکست ۳ بر یک فولاد در این بازی که پس از دوسال شکست ناپذیری این تیم در خانه رقم خورد، تعحب کردند که باید بگویم هر علاقه مند به فوتبالی باید باتوجه به اتفاقات پیش از این بازی یعنی در یکی دو ماه اخیر آمادگی رقم خوردن چنین نتیجه ای را می داشت.

 

وی بیان کرد: فولاد دستخوش تغییرات زیادی بود، از راس مدیریت و کادرفنی تا جدایی چند بازیکن که تمام این ها در روند فولاد و هماهنگ شدن آن تاثیر می گذارد.

جایگزین کردن نفراتی به جای احمدزاده و دیگر خروجی ها کار خیلی سختی بود، ضمن این که پنجره نقل و انتقالات فولاد هم زمانی باز شد که بازیکنی در بازار نقل و انتقالات در حد نام فولاد باقی نمانده بود. بر این اساس نگاه ویسی فقط باید به پرورش یافته های آکادمی می بود.

 

چاشنی شانس همراه فولاد نبود

بازیکن سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان درباره عملکرد شاگردان ویسی در هفته اول لیگ نیز عنوان کرد: فولاد بازی را خوب شروع کرد و اگر ۲۰ دقیقه خوب بودن خود را تداوم می داد و تا دقیقه ۶۰ ادامه داشت، شاید این تیم با تساوی از زمین خارج می شد.

فولاد باتوجه به این که می دانست قلب دفاع پرسپولیس پاشنه آشیل این تیم است با پرسینگ شدید بازی را خیلی خوب شروع کرد و شاید نسبت به پرسپولیس هم در همین دقایق صاحب موقعیت گل بهتری شد اما در نهایت چاشنی شانس همراه فولاد نبود.

هر چه از بازی نیز پیش رفت نیز از پرسینگ فولاد کاسته شد و پرسپولیس نیز رفته رفته آن پرسپولیسی شد که با این نوع فوتبال، پنج دوره قهرمان ایران شد.

 

ویسی روی شروع مجددهای پرسپولیس کنترل نداشت

وی ادامه داد: پرسپولیس شاید در هر فصل چند یار کلیدی اش را از دست می دهد اما ساختار تیمی، نوع فوتبال و نظم تیمی را هر ساله در این تیم شاهدیم و دیدیم که در بازی با فولاد نیز پرس حریف خود را ۲۰ دقیقه مدیریت کرد و رفته رفته بر میانه میدان و کل زمین مسلط شد و شاید حتی می توانست گل های بیشتری هم بزند.

همچنین من از عبدالله ویسی که از مربیان قدیمی لیگ است و تجربه زیادی دارد، تعجب کردم که چرا روی شروع مجددهای حریف که متاسفانه کاکل امروز فوتبال بی تاکتیک ایران است، کنترل نداشت.

اگر فولاد روی این شروع مجدد و آن ضربه سر اسدی گل نمی خورد، شاید بازی به همان شکل پیش می رفت اما همین گل باعث شد، ویسی و کل تیمش تمرکز خود را از دست بدهند. ضمن این تمرکز دفاعی فولاد هم برهم خورد و پرسپولیس تمام هم و غم خود را برای حمله کردن گذاشت.

 

شکست مقابل پرسپولیس اتفاق خاصی نیست

بختیاری زاده گفت: امیدوارم این بازی تجربه ای شود. الان شروع فصل است و اتفاق خاصی نیفتاده است و تنها فولاد نباید بگذارد فاصله امتیازی اش با رقبا زیاد شود و این تیم با یک برد خارج از خانه می تواند باخت برابر پرسپولیس را جبران کند.

همچنین احسان مردایان در این بازی سه گل خورد اما کمتر مقصر بود و در یکی دو مورد ناجی دروازه فولاد بود. مرادیان یک دروزاه بان جوان است و بزرگ ترهای تیم باید به او روحیه دهند و ۲۹ بازی دیگر پیش رو دارد و می تواند یکی از ستاره های جوان لیگ بیست و یکم باشد.

به هر حال شکست مقابل پرسپولیس اتفاق خاصی نیست و فولاد باید به خوبی برای هفته های بعدی ریکاوری شود.

 

گرشاسبی و ویسی باید چاره اندیشی کنند

وی عنوان کرد: گرشاسبی و ویسی باید برای هفته های بعد چاره اندیشی کنند و ریکاوری کامل داشته باشند.

فولاد از تیم کوچکی شکست نخورد، فولاد از پرسپولیسی شکست خورد که پنج دوره متوالی قهرمان ایران شده و تنها تیم ایرانی است که در سه چهار دوره گذشته لیگ قهرمانان آسیا آبروداری کرده است.

پرسپولیس یک تیم بسیار با تجربه است که به گفته سرمربی این تیم پس از شکست اخیر در لیگ قهرمانان آسیا هم قسم شده بودند که فولاد را ببرند و تیم احیا شود که دیدیم این اتفاق خیلی خوب رقم خورد.

 

از این همه حمله به کادرفنی تعجب می کنم

این پیشکسوت فوبتال با اشاره به هجمه علیه فولاد پس از باخت در هفته اول نیز گفت: از این همه حمله به آقای گرشاسبی و کادرفنی تعجب می کنم و نباید فراموش کنیم که آقای فرکی چهره ماندگار و یکی از مربیان موفق سابق فولاد، وقتی هفته ها در فولاد موفق نبود و متاسفانه حتی از سوی تماشاگران مورد حمله و هجمه قرار گرفت، در پایان همان فصل با افتخار جام قهرمانی را بالای سر برد و جواب منتقدان را داد.

ضمن این که فراموش نشود کادرفنی قبلی فولاد هفت هفته با پیروزی بیگانه بود و اصلا کسی فکر نمی کرد به سهمیه آسیایی برسد یا قهرمان جام حذفی شود اما این مهم رقم خورد. پس باید به کادرفنی و مدیریت باشگاه فرصت داد و امیدوارم فولاد این نتیجه را در بازی های بعدی جبران کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

  • ایرانی

    شنبه 01 آبان 1400 - شنبه, اکتبر 23 2021 10:22:18am

    به ویسی وقت بدهید