امروز:
جمعه - 14 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 آیا برگزاری انتخابات شورا در اهواز به سبک تعرفه،کارت الکترونیکی خلاف قانون نیست؟ چرا نمایندگان کاندیداها بر سر صندوق های رای حضور نداشتند؟

 انتخابات شورای شهر اهواز در سکوت داخلی و اعتراض بیرونی به سر می برد. انتخاباتی که روز ۲۸ خرداد با شور و شوق مردم و اقوام بختیاری و عرب و... در اهواز برگزار شد.

 کاندیداهای جوان برای اولین بار نامزد شدند و اهواز تبلور یکی از آگاهانه ترین انتخابات بعد از پیام نوروزی رهبر انقلاب برای شرکت در این انتخابات بود.

 حضور معلولان و ناشنوایان، پیر جوان در صحنه انتخابات اهواز را در سالیان متمادی به یکی از بی نظیرترین انتخابات کل کشور تبدیل نمود. ثبت نام و تایید حدود ۷۰۰ کاندیدا اهمیت این شور را دوچندان کرد؛ ولی مزه تلخ این حرکت درروند برگزاری آشکار شد.

 

  *در اهواز چه اتفاقی افتاد

 ضمن تبریک به اعضای شورای ششم اهواز با "مهرزاد برون" از جوانان و فعالان فرهیخته شهر اهواز گفت و گویی انجام داده ایم که با هم می خوانیم:

 

*جناب برون خودتان را معرفی کنید و بگویید چرا داوطلب شورای شهر اهواز شدید؟

بنده با شعار رای پاک و تکیه بر رای مردم وارد صحنه انتخابات شدم. بیست سال در فعالیت های اجتماعی کنار رجال سیاسی بودم و دیدم که در این بیست سال ضعف های زیادی درتشکیل یک اتاق فکر پاسخ گوهی به مردم در کلان شهر اهواز وجود دارد.

بنده به عنوان یک کارگر فلسفه کارون و کسب و کار و بحث هنرمندان جوانان را سرلوحه شعارهایم قردادم و وارد صحنه انتخابات شدم آن هم با کمترین هزینه و فعالیت جهادگری و مبارزه با ضعف های شهر. متاسفانه افرادی هستند که از جریانات سیاسی بهره ها می برند و وضعیت اهواز را به عنوان قلب تپنده ایران می بیند اما از فرهیختگان استفاده نمی کنند در حالی که این سند فعالیت و اشتباهات ما است.

 

* سوابق شما درعرصه های اجتماعی استان مشخص است، لطفا از روند انتخابات بگویید

ضمن تبریک به شورای ششم اهواز و تمامی دوستان و فرهیختگان و عوامل اجرایی انتخابات به ویژه مردم غیور اهواز که با مشارکت حدود ۴۰ درصد در انتخابات شرکت کردند. سوالم رو به سوی ابهاماتی که موجب ابطال انتخابات اهواز می شود برده و خبر از شکایت ۴۰۰ نفر از کاندیداهای شورا از روند برگزاری انتخابات شورای شهر دارم.

 

* می شود دراین باره بیش تر توضیح دهید؟

دوست عزیز! روند انتخابات براساس ماده ۲۷ قانون انتخابات یک شیب قانونی و صیانتی از آرای مردم دارد.

وقتی انتخاباتی برگزار می شود کاندیداها عنصر اصلی این انتخابات و جوابگوی قشر عظیمی از مردم هستند که باید شأن و آبروی شان حفظ شود. متاسفانه تایید این نوع انتخابات با این شیوه باعث دلخوری مردم شهرشده است.

 

* شما به عنوان یک کاندیدا می توانید کمی از روند برگزاری توضیح دهید

بنده از روز ثبت نام تا پایان انتخابات هیچ گونه اطلاعی از روند برگزاری نداشته ام و طبق حصول از کاندیداهای محترم باعث آشفتگی این انتخابات را عدم شفاف سازی رسانه ای و حضور نداشتن اصحاب رسانه و نمایندگان نامزدها برروی صندوق ها از ابتدا تا بازشماری می دانم و معتقدم شوری که انتخابات امسال داشت در پس این همه معضلات در اهواز در کشور دیده نشد.

 

*چه اقداماتی انجام دادید و بعد از روند چرا هنوز پیگیر هستید؟

بنده به بحث لیست‌های انتخاباتی ورود نخواهم کرد و درمورد خرید و فروش رائ حرفی ندارم. اندیشه خودم را بیان می کنم. من به همراه دوستان خدمت عریزان نماینده شهر آقای یوسفی و آقای جویجری رفتیم. بعد از اعلام نتایج حدود سیصد نفر جلوی فرمانداری روز اعتراض حضور داشتند. جلسه ای با امام جمعه اهواز جناب موسوی فرد و آیت الله کعبی نماینده مردم در مجلس خبرگان و عضو فقهای شورای نگهبان داشتیم.

چند صد درخواست به دفتر مقام معظم رهبری و شکایت ۴۰۰ نفر به هییت نظارت انتخابات کشور و استان و چند صد شکایت بدوی به دیوان عدالت اداری ارایه شد تا حقوق خود را- که واقعا مشخص شده است در این انتخابات با این رویکرد زیر سوال رفته است- پیگیری کنیم.

ما با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و جلسات درحال مذاکره برای ابطال انتخابات اهواز هستیم؛ چون نحوه انتخابات طبق قانون برگزار نشد.

 

* آیا وعده مسوولان تحقق پیداکرد؟

دوست عزیز! نمایندگان ما قول ۳۰ درصد بازشماری و حضور اصحاب رسانه و انتخاب حدود بیست نفر به عنوان نمایندگان کل کاندیداها را دادند. اما بدون اطلاع به ده درصد یعنی بیست صندوق اکتفا کردند.

 

*در پایان شما که از نخبگان استان و از بزرگان حوزه رسانه هستید و تا جایی که خبر داریم هیچ وقت در پی منافع خود نبودید؛ می توانید دلایل دیگری بیان کنید؟

* از رهبر عزیز انقلاب تقاضا داریم به روند انتخابات اهواز حضور پیدا کنند. این شهر و نحوه بیان انتخابات در دیدگاه قومی در اعلام نتایج ضعف بزرگی است و خطر جدی به نوع نگرش به این انتخابات. بنده حدود بیست سال با بسیاری از دوستان پرتلاش درصدد بودیم تفکر قومیتی از این شهر رخت بر بندد و فضا برای توسعه شهر و حضور جوانان نخبگان و پیروزی فرهنگ اسلام شیعه و آرمان اسلامی محقق شود. متاسفانه تمام زحمات ما به عنوان عناصر فرهنگی زیرسوال رفت.

امروز و بعد از بیست سال حضور در مبارزه با تبعیض و هرج و مرج های موجود  در این شهر اعلام می داریم به عنوان نماینده مردم حاضریم حتی از جان خود بگذریم تا مردم این شهر درتحقق شعار ایران اسلامی قدم بردارند.

امروزه اگر در این شهر پتانسیل نیروهای جوان و انقلابی مورد توجه قرار نگیرد زیانش به جامعه برمی گردد و مسوولان باید پاسگو باشند...

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید