امروز:
پنجشنبه - 30 فروردين - 1403
ساعت :

 
جاه‌طلبی مثبت نکونام / هواداران فولاد انتظار بیش از حد نداشته باشند

 

 یک مربی فوتبال در خوزستان با اشاره به نقش هواداران در رقم خوردن موفقیت دیگر برای فولاد، گفت: پرونده باشگاه‌های آسیا برای فولاد بسته شد و باید هواداران شرایط روحی را برای فولاد سخت نکنند تا این تیم بتواند با آرامش بیشتری برای موفقیت باشگاه فولاد و فوتبال خوزستان تلاش کند.

به گزارش حبیب خبر، داریوش یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم فوتبال فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا، اظهارکرد: اگر بخواهیم عملکرد کلی فولاد را ارزیابی کنیم، این تیم از نظر نتیجه‌گیری، نتیجه نگرفت زیرا در قعر جدول چهار تیمه گروه خود قرار گرفت و قطعا نتایج این تیم از نظر نتیجه گرفتن ضعیف بود اما اگر بخواهیم بازی به بازی فولاد را مورد ارزیابی قرار دهیم، به نظر من فولاد عملکرد نسبتا خوبی داشت. این تیم توانست در بازی پلی‌آف مقابل العین نتیجه بسیار خوبی را رقم بزند و همه را شگفت‌زده کند اما کم کم هر چه بازی‌ها در مرحله گروهی پیش رفت، فولاد نتوانست نتایج اولیه خود را تکرار کند که این نیز دلایل مختلفی دارد.

 

دلایل افت فولاد در آسیا

وی درباره دلایل افت فولاد نیز گفت: فولاد در فصل نقل و انتقالات نتوانست خوب بازیکن جذب کند که این هم به خاطر بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتش بود که از همین موضوع نیز لطمه خورد. ضمن این که تیم‌های دیگر از فولاد شناخت پیدا کردند و باتوجه به این که فولاد نتوانست تاکتیک‌های مختلفی را برای رویارویی با رقبایش در دیدارهای برگشت به کار بگیرد، عملکردش رفته رفته با تزلزل مواجه شود.

 

جاه‌طلبی مثبت نکونام

این مربی فوتبال در خصوص صحبت‌هایی مبنی بر اینکه برخلاف اینکه گفته می‌شود فولاد با پنجره بسته به آسیا رفت اما بازیکنانی را داشت که انتخاب سرمربی تیم هستند، عنوان کرد: قطعا بازی‌های بین‌المللی بازیکنانی در همین سطح را می‌طلبد که فولاد بازیکنانی با این تجربه را نداشت. البته یکی از نکات مثبت در تیم فولاد انسجام تیمی، پا پس نکشیدن و با تمام وجود بازی کردن بازیکنان این تیم بود. آن هم به این دلیل که کادر فنی فولاد و در راس آن آقای نکونام در دوران بازیگری خود و اکنون نیز در دوران مربی‌گری‌اش از نظر شخصیتی یک فرد جاه‌طلب از نظر مثبت است و همیشه دوست داشته و به دنبال پیروزی بوده است و می‌خواسته با تمام وجود در فوتبال ظاهر شود.

حتی آقای ژاوی سرمربی السد نیز در مصاحبه‌اش عنوان کرده بود که ایرانی‌ها با قلب‌شان بازی می‌کنند و به نظرم این موضوع در خصوص تیم فولاد واقعا به چشم می‌خورد و این تیم از نظر مباحث روحی، روانی و جنگندگی و همچنین انسجام تیمی خیلی خوب بود و می‌دیدیم که این انسجام را در بازی‌های مختلف رعایت کرد و در واقع بازیکنان فولاد با قلب‌شان بازی می‌کردند تا جبران نداشته‌هایی چون پنجره بسته در آسیا باشد.

 

حفظ سطح آسیایی فولاد با خارجی‌هایش

وی خاطرنشان‌کرد: البته فولادی‌ها انسجام تیمی خود را تا پیش از اینکه گلی دریافت کنند، حفظ می‌کردند. اما به محض دریافت گل، انسجام و نظم تیمی این تیم از قاعده خارج می‌شد و همین نیز کمی به فولاد لطمه زد. من فکر می‌کنم کادر فنی فولاد باید روی این موضوع بیشتر کار می‌کرد تا در چینن شرایطی راهکارهای مناسب برای خارج نشدن از نظم و انضباط تیمی داشته باشد. در کل بازیکنان بین‌المللی فولاد برای حضور در آسیا کم بودند و به نظرم وقتی فولاد سال گذشته توانست به پلی‌آف آسیا راه پیدا کند باید بازیکنان بهتری را جذب می‌کرد.

البته شیمبا و پاتوسی توانستند بازی‌های خوبی را به نمایش بگذارند و اگر فولاد همین نفرات خارجی را هم نداشت، قطعا با مشکلات بیشتری در لیگ قهرمانان آسیا مواجه می‌شد و به نظر من شیمبا و پاتوسی و همچنین موسی کولی‌بالی توانستند سطح فولاد را در حد آسیایی نگه دارند. به نظرم فولاد برای مسابقات آسیایی خیلی خوب از نظر فنی و کیفیت بازیکنان تجهیز نشده بود اما برای حضور در ادامه مسابقات لیگ برتر مشکل چندانی نخواهد داشت و امیدوارم در مسابقات لیگ برتر بتواند نمایش‌ خوبی داشته باشد. به هر حال با توجه به اینکه همگان می‌دانند تیمی مانند فولاد از نظر امکانات، تجهیزات و منابع مالی خیلی خوب است، انتظار می‌رود فولاد عملکرد خوبی داشته باشد.

 

فولاد از نظر فنی جای کار دارد

یزدی بیان کرد: در جریان لیگ قهرمانان آسیا یکسری حرکات را از مدیرعامل باشگاه می‌دیدم که واقعا با تمام وجود و حتی خارج از قاعده مدیریتی از روی سکوها باعث تشویق و ترغیب تیم فولاد می‌شد، که این شرایط واقعا به انسجام تیمی فولاد به شکل خوب کمک کرد. امیدوارم شرایط از نظر فنی نیز در این تیم بهتر از این شود زیرا فولاد قطعا برای بهتر شدن از نظر فنی جای کار دارد که در حال حاضر بهترین نفرات نیز خود اعضای کادر فنی هستند که می‌توانند عملکردشان را در بازی‌های آسیایی و مسابقات گذشته لیگ برتر مورد ارزیابی قرار دهند تا معایب خود را برطرف کنند.

 

وظیفه سنگین ریکاوری ذهنی بازیکنان بر دوش نکونام

وی درباره حذف فولاد از آسیا و تاثیر این موضوع بر روحیه این تیم برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی، خاطرنشان‌کرد: وقتی تیمی نتایج را واگذار می‌کند، این موضوع پیامدهای خود را از نظر روحی، روان

ی خواهد گذاشت. وقتی فولاد در مجموع با نتایج ضعیفی در آسیا رو به رو شد، طبیعتا انتقادها به سمت مجموعه سرازیر می‌شود و این نیز بار منفی ایجاد می‌کند که من فکر می‌کنم اکنون وظیفه مدیریت باشگاه و کادر فنی و به ویژه جواد نکونام می‌تواند وظیفه سنگینی در این مقطع زمانی باشد تا به سرعت ریکاوری ذهنی بازیکنان انجام شود و بازیکنان به شرایط نرمال برای موفقیت در ادامه مسابقات لیگ برتر برسند. در حال حاضر جایگاه فولاد در لیگ برتر بد نیست و همین می‌تواند این انگیزه را در این تیم ایجاد کند که بتواند با ارائه بازی‌های با کیفیت در لیگ برتر و همچنین جام حذفی به سهمیه آسیایی برسد.

 

استفاده از انتقادها برای رسیدن به شرایط بهتر

این مربی فوتبال خوزستان درباره انتقادها به تیم فولاد پس از حذف از آسیا، گفت: همیشه انتقادات وجود داشته است و بخشی از این انتقادات نیز همیشه مثبت بوده و توانسته منجر به رشد و شکوفایی شود. من فکر می‌کنم اکنون نقش مدیریت باشگاه و سرمربی برای استفاده از جنبه‌های مثبت این انتقادات می‌تواند تعیین‌کننده باشد و آن بخش از انتقادات که غیرمنصفانه است و بعضا حتی می‌تواند مخرب هم باشد، شاید باز هم با تحلیل کردن خود مجموعه باشگاه بتواند به آن ها کمک کند. به هر حال زمان کوتاهی وجود دارد که این مجموعه باید استفاده‌های لازم را از انتقادات و پیشنهادات داشته باشد و شرایط بهتری را برای تیم ایجاد کند.

 

نقش تعیین‌کننده هواداران فولاد برای ادامه مسیر

وی در پایان با اشاره به نقش هواداران در رقم خوردن موفقیت دیگر برای فولاد، عنوان کرد: هواداران نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و نباید انتظارات بیش از حد داشته باشند و نباید فشار زیادی را روی تیم ایجاد کنند تا تیم بتواند با آرامش بیشتری به ادامه مسابقات خود بپردازد. پرونده باشگاه‌های آسیا برای فولاد بسته شد و باید هواداران شرایط روحی را برای فولاد سخت نکنند و فشار مضاعف ایجاد نکنند تا این تیم بتواند با آرامش بیشتری برای موفقیت باشگاه فولاد و فوتبال خوزستان تلاش کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید