امروز:
جمعه - 10 فروردين - 1403
ساعت :

تنها یک روستای سیل‌زده خوزستان جابه‌جا می‌شود

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به مراحل پایانی مطالعات ایمن سازی روستاهای سیل‌زده استان گفت: تاکنون غیر از روستای سفحه شادگان که آن هم غیر از سیلاب است، روستای دیگری نیازمند جابه‌جایی تشخیص داده نشده است.

فاضل عبیات روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بحث حریم و بستر رودخانه ها از بحث‌های جدی در روستاهای خوزستان است بیان کرد: روستای سفحه از توابع بخش دارخوین شادگان است که در محلی نزدیک‌تر به جاده اهواز - آبادان جابه‌جا خواهد شد؛ محل جدید در کیلومتر ۴۵ جاده آبادان به اهواز و در سه کیلومتری محل فعلی روستا است.

وی افزود: تمامی روستاهایی که سیلاب اخیر خوزستان بر آنها تاثیر گذاشت مطالعه شدند و در نهایت سه راهبرد برای برخورد با این مساله بدون نیاز به جابه‌جایی روستاها درنظر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: در ارتباط با ۱۵۰ روستا راهبرد اجرایی برای ایمن ساختن آنها ترمیم سیل بندها در ۲ طرف رودخانه‌ها، احداث و ترمیم کانال‌های سیل بر و احداث سازه‌ها در انتهای زهکش‌های موجود است.

وی افزود: در مورد ۱۵۰ روستای دیگر باید علاوه بر اقدامات فوق، افزایش رقوم کف تمام شده منازل مسکونی هم انجام شود.

عبیات درباره ۱۰ روستای دیگر در مناطق سیل زده خوزستان گفت: برای این روستاها افزایش رقوم کف تمام شده منازل روستایی و احداث حلقه محافظتی به صورت سیل بند در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه های جدی مردم در خوزستان ضرورت بالا بردن تاب مقاومت شهرها، روستاها، زمین های کشاورزی، تاسیسات و زیرساخت‌ها در برابر سیلاب‌های آتی احتمالی است.

به گزارش ایرنا در جریان وقوع سیلاب اخیر در خوزستان که با طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون از روزهای آغازین فروردین شروع شد، خساراتی به زمین های کشاورزی، واحدهای مسکونی، و زیرساخت های چندین شهرستان حاشیه این رودخانه ها وارد شد.

براساس گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان روستای سفحه شادگان ۴۳ خانوار دارد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید