امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

غربی‌ها از معیارهای دوگانه در قبال اقدامات تروریستی دست بردارند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: درخواست دبیرکل سازمان ملل و کشورهای اروپایی از ایران برای خویشتن داری در مقابل این اقدام تروریستی نشانه وجود دوگانگی در نگاه آنها به پدیده تروریسم است.

به گزارش حبیب خبر، "حسن هانی زاده" در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار کرد: ترور شخصیت‌های علمی کشورها می‌تواند باعث شکل گیری روندی در نظام بین الملل شود که در نتیجه آن کشورها، ترور را ابزاری برای رسیدن به اهداف شان و تضعیف کشورهای متخاصم کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، ترور شهید فخری‌زاده را نتیجه همکاری مشترک آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان ارزیابی کرد و افزود: موساد از سال‌ها پیش شهید فخری زاده را در لیست ترور قرار داده بود و ایشان را رصد می‌کرد. طبیعتاً برخی کشورهای مرتجع عربی هم برای فراهم کردن امکان عملیاتی شدن این ترور با موساد همکاری کردند.

وی یادآور شد: نشست مشترک بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا چند روز قبل از ترور شهید فخری زاده در عربستان، چراغ سبزی از سوی دونالد ترامپ به بنیامین نتانیاهو برای ترور این دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان بود.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه ترور شهید فخری زاده ثبات و امنیت منطقه را هدف قرار داده است، گفت: ترامپ تلاش می‌کند تا قبل از پایان ریاست جمهوری خود جمهوری اسلامی را با چالش‌های جدید و تنش‌های منطقه‌ای مواجه کند و عبور از این شرایط مستلزم هوشیاری مسئولان است.

 

تنبیه عوامل میدانی و پشت صحنه ترور شهید فخری زاده حق مسلم ایران است

وی تنبیه عوامل میدانی و پشت صحنه این ترور از سوی ایران را حق مسلم جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط منطقه و جهان، تهران سعی می‌کند در این مرحله از رهگذر دیپلماسی ترور شهید فخری زاده در سطح افکار عمومی محکوم شود.

این کارشناس مسائل جهان اسلام در عین حال ترور شهید فخری زاده را آخرین ماجراجویی ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان در آخرین روزهای عمر سیاسی آنها ندانست و نسبت به ترور شخصیت‌های بیشتری در جهان اسلام و محور مقاومت در کشورهای سوریه، یمن، لبنان و عراق هشدار داد.

هانی زاده گفت: نتانیاهو به دنبال استفاده از آخرین روزهای باقی مانده از ریاست جمهوری ترامپ است تا زنجیره‌ای از ترورها را در منطقه عملیاتی کند که این موضوع می‌تواند ثبات و امنیت منطقه و جهان را دچار تزلزل کند.

وی خواستار برخورد قاطع جامعه جهانی و نهادهای بین المللی با عوامل ترور شهید فخری زاده شد و افزود: درخواست دبیرکل سازمان ملل و کشورهای اروپایی از ایران برای خویشتن داری در مقابل این اقدام تروریستی نشانه وجود دوگانگی در نگاه آنها به پدیده تروریسم است.

 

اروپا و نهادهای بین المللی از استانداردهای دوگانه درباره تروریسم دست بردارند

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: واقعیت این است که اگر تروریسم در خدمت آمریکا، رژیم صهیونیستی وهم‌پیمانان این کشورها باشد، تروریسم خوب است اما اگر غیر از آن باشد تروریسم بد تلقی می‌شود.

هانی زاده بیانیه‌های ترور شهید فخری‌زاده را ناکافی دانست و خواستار اقدام قاطع جهانی برای جلوگیری از تکرار چنین ترورهایی در سطح جهان شد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود اتحادیه اروپا و سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری برخورد عادلانه‌تری به مقوله ترور داشته باشند و تروریسم را در هر کجای جهان، محکوم کرده و برای برخورد قاطع با آن برنامه ریزی و اقدام کنند.

روز جمعه گذشته هفتم آذرماه تروریست‌ها، خودرو حامل شهید محسن فخری‌زاده دانشمند دفاعی کشورمان را مورد حمله قرار دادند که در جریان این حمله، وی به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید