امروز:
چهارشنبه - 5 ارديبهشت - 1403
ساعت :

 رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال ایران با قهرمانی تیم‌های استقلال ملاثانی در گروه الف به پایان رسید.

حالا باید نام تیم استقلال ملاثانی را به دایره تیم های لیگ دسته اول در فصل جدید اضافه کرد. آبی ها برای نخستین بار در تاریخ فعالیت شان به لیگ دسته اول  فوتبال ایران راه پیدا کردند و حالا همه چیز برای رویاپردازی های آن ها آماده است.

در این میان بازیکنان جوان اما باتجربه موفق شدند این افتخارآفرینی را با دستان خالی به دست آورند. یکی از این جوانان "حمید جرفی" است و فصل بسیار خوبی را با هفت گل زده و هفت پاس گل پشت سر گذاشت؛ ضمن این که پنالتی گیر اول تیمش نیز بود.

این بازیکن 27 ساله سوسنگردی استقلال ملاثانی به خبرنگار ما گفت: در ابتدای این رقابت ها کمتر کسی تصور می کرد تیم استقلال ملاثانی بتواند به لیگ یک صعود کند؛ اما "داریوش هرمزی" با تیم محروم استقلال ملاثانی کارستان کرد و نشان داد راه صعود به لیگ‌های بالاتر را به خوبی بلد است. البته همه صحبت از سقوط می‌کردند اما باوجود همه مشکل ها نتایج حیرت انگیزی را ثبت کردیم.

مهاجم خوش تکنیک استقلال افزود: در گروهی سخت و با درایت کادر فنی بومی و کمک بازیکنان از جان گذشته توانستیم عنوان قهرمانی گروه نخست را کسب کنیم و برای مردم ملاثانی مجوز حضور در رقابت‌های دسته اول را به دست آوریم. البته باید گفت: در گروه ما تیم‌هایی حضور داشتند که از مربیان و بازیکنان باتجربه استفاده می‌کردند اما نفرات ما بسیار جوان و گمنام بودند و با سود جستن از انگیزه بالای آنها به هدف خود دست پیدا کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با همه این مشکل ها تیم ما بهترین خط دفاع را با بیشترین تعداد برد و کلین‌شیت(دروازه بسته) داشت.  ما در ۱۸ بازی گلی دریافت نکردیم. ما رکورد‌های خوبی را به جا گذاشتیم و در هشت بازی متوالی آخر لیگ، یک گل هم دریافت نکردیم. همین شد که توانستیم بالاتر از سایر تیم‌ها قهرمان شویم.

جرفی با بیان اینکه تیم استقلال ملاثانی نماد بازیکنان مستعد و گمنام خوزستانی است که سال ها به حال خود رها شده بودند،گفت: درصدی از ثروت و امکانات خوزستان به این تیم کاملا بومی اختصاص داده نشده است اما با این وجود جوانان خوزستانی مردانه جلوی تیم های شرکتی و صنعتی کشور با امکانات فراوان ایستادند و فریاد مظلومیت استعدادهای فوتبالی این سرزمین را به گوش مسوولان رساندند. استقلال ملاثانی که در مواقعی از لیگ حتی پول خرید آب معدنی یا سفر به استان های دیگر را نداشت، جانانه جنگید و مزد زحماتش را گرفت.

مهاجم گلزن استقلال ملاثانی درباره آینده فوتبالی اش گفت: در این تیم و شهرملاثانی که مردمی خوب و میهمان نوازدارد، احساس آرامش می کنم و در حال حاضر اولویت خود را تیم استقلال می دانم و باید دید این تیم برای حضور در لیگ دسته اول چه شرایطی خواهد داشت.

وی در پایان گریزی به و ضعبیت فعلی فوتبال زادگاهش (سوسنگرد)زد وگفت: این شهر فوتبال خیز می تواند با همین داشته های فعلی تیمی کاملا بومی از بچه های منطقه دشت آزادگان در لیگ های کشور داشته باشد. درحال حاضر نزدیک به ۱۵ بازیکن در لیگ های مختلف به میدان رفتند و توانستند، در تیم های خود نقش زیادی ایفا کنند. این در حالی است که بازیکنان زیادی نیز در تیم های داخلی مان هم استحقاق رسیدن به پله های بالاتر را دارند.

در دل منطقه ما میدان های عظیم نفت وجود دارد که فوتبال ما می تواند با بهره جستن از این ظرفیت و با پشتیبانی وزارت نقت تیمی قوی داشته باشد.

 گفتنی است: تیم استقلال ملاثانی در هفته پایانی مسابقات فوتبال دسته دوم باشگاه‌های کشور با ۴ گل تیم میلاد مهر تهران را شکست داد و با ۵۲ امتیاز قهرمانی گروه نخست رقابت‌ها را کسب کرد و به صورت مستقیم به رقابت‌های فصل آینده دسته اول باشگاه‌های کشور راه یافت.

گزارش و گفت و گو از: عبد مزرعاوی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید