امروز:
يكشنبه - 30 ارديبهشت - 1403
ساعت :

هانی‌زاده: اسراییل دنبال انتقال بحران به خارج از اراضی اشغالی استیک کارشناس مسائل غرب آسیا، رژیم صهیونیستی را دچار بحران مشروعیت در داخلی ارزیابی کرد و گفت: اسراییل با حملات ایذایی به جنوب لبنان درصدد انتقال بحران به خارج از اراضی اشغالی است.

به گزارش حبیب خبر، "حسن هانی‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره تحولات اخیر در مرزهای رژیم صهیونیستی گفت: دوره سه ماه باقی‌مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یک دوره خاکستری است و به نظر می رسد اسرائیل نگران نتایج انتخابات است.

وی با بیان اینکه نگرانی بیشتر دولتمردان رژیم صهیونیستی این است که دونالد ترامپ نتواند بار دیگر وارد کاخ سفید شود، گفت: حزب لیکود و رهبر آن بنیامین نتانیاهو در درون اراضی اشغالی با بحران اجتماعی شدیدی مواجه هستند و به همین خاطر سعی می کنند که با به آشوب کشیدن منطقه، بحران را به خارج از اراضی اشغالی منتقل کنند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا، تبعیض نژادی گسترده و ریشه‌دار علیه سفاردیم‌ها(یهودیان اسپانیایی و پرتقالی‌تبار) و فلاشاها(یهودیان اتیوپیایی‌تبار) در اراضی اشغالی فلسطین را یادآور شد و افزود: طی هفته‌های اخیر، بخشی از جامعه یهودیان مقیم اراضی اشغالی موسوم به فلاشا و سفاردیم، تظاهرات‌های گسترده‌ای علیه دولت نتانیاهو به راه انداختند.

هانی‌زاده خاطرنشان کرد: در طول بیش از ۶۰ سال اشغال فلسطین، رژیم نژادپرست اسراییل، یهودیان سفاردیم و فلاشا را تحقیر کرد و به حاشیه راند و بیشتر پست‌های کلیدی در اراضی اشغالی در دست اشکنازی‌ها که از اروپای غربی و آمریکا مهاجرت کرده‌اند، بوده است.

وی با بیان اینکه تبعیض ناروا و شدید علیه یهودیان سفاردیم و فلاشا موجب خیزش اجتماعی در میان این طیف از یهودیان شده است، گفت: گستردگی تظاهرات‌ علیه دولت نتانیاهو در شش دهه گذشته بی‌سابقه است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که ۶۰۰ هزار نفر در طول هفته‌های اخیر در برابر کاخ نخست‌وزیری تظاهرات کرده و خواهان برکناری نتانیاهو از پست نخست‌وزیری شده‌اند.

این کارشناس مسائل منطقه، تاثیرات بحران کرونا بر اقتصاد رژیم صهیونیستی و بیکاری صدها هزار نفر در اراضی اشغالی را یادآور شد و تصریح کرد: دولت نتانیاهو اکنون با بحران مشروعیت در داخل مواجه است، بنابراین وی در صدد بحران‌آفرینی در منطقه برای انتقال بحران از اراضی اشغالی به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی است.

هدف نتانیاهو امنیتی‌کردن فضای داخلی است

هانی‌زاده گفت: تجربه نشان می‌دهد که مقامات رژیم صهیونیستی در مواجهه با بحران‌های داخلی، سعی کرده‌اند فضا را امنیتی و آن را برای سرکوب مخالفان آماده کنند و حرکات اخیر رژیم صهیونیستی و حمله به مزارع شعبا با این هدف صورت‌ می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هدف نتانیاهو، وادار کردن حزب‌الله به نشان‌دادن عکس‌العمل شتاب زده و درگیرشدن در جنگ است، تصریح کرد: اسرائیل با این تصور به مزارع شبعا حمله کرد که در این جنگ از حمایت آمریکا و متحدانش برخوردار خواهد شد.

این کارشناس مسائل منطقه به شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان در جنگ‌ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد و گفت: حزب‌الله توان ایستادگی در مقابل حملات اسراییل و تحمیل شکست دیگر بر این رژیم را دارد.

هانی‌زاده با بیان اینکه نتانیاهو و سایر اعضای حزب لیکود در حال تکرار اشتباهات سال ۲۰۰۶ هستند، افزود: نتانیاهو سعی دارد جنگ جدیدی را بر محور مقاومت تحمیل کند اما نمی‌داند که این کار بازی با آتش است.

وی، برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آبان‌ماه را نیز یادآور شد و گفت: نتانیاهو تصور می‌کند با ایجاد بحران جدیدی در غرب آسیا می‌تواند به پیروزی ترامپ در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری کند.

اسراییل توان جنگ طولانی و گسترده ندارد

این کارشناس مسائل جهان اسلام با بیان اینکه طولانی و فرسایشی شدن جنگ به نفع رژیم صهیونیستی نخواهد بود، افزود: این رژیم توان مقابله طولانی با محور مقاومت را ندارد زیرا اگر جنگ طولانی شود قطعا در داخل اراضی اشغالی، جنبش‌های جهادی فلسطین هم وارد عمل خواهند شد و یک جبهه گسترده از لبنان تا یمن، عراق، فلسطین و ایران علیه رژیم صهیونیستی تشکیل خواهد شد.

هانی‌زاده تصریح کرد: گرچه ممکن است رژیم صهیونیستی بتواند مناطقی از خاک لبنان و سوریه و حتی عراق را در صورت جدی شدن درگیری بین محور مقاومت و این رژیم بمباران کند اما پایان دهنده جنگ، حزب‌الله لبنان و محور مقاومت خواهد بود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید