امروز:
سه شنبه - 4 ارديبهشت - 1403
ساعت :

پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: بعد از سال‌ها مردم خوزستان با خیال راحت شاهد لیگی بودند که هر سه نماینده خوزستان آبرومند در لیگ حضور پیدا کردند و استرسی از سقوط تیم‌هایشان نداشتند.

سیاوش بختیاری زاده در گفت‌و گو با ایسنا، در بررسی عملکرد تیم‌های خوزستانی درباره فولاد خوزستان اظهار کرد: بعد از شروع دوباره لیگ فولاد عالی نتیجه گرفت و در ۶ بازی گذشته خود ۵ برد و یک باخت به دست آورد و آن باخت هم مقابل تیمی بود که از مدت‌ها قبل قهرمانی‌اش مشخص بود و اکنون قوی‌ترین تیم فوتبال ایران است. باخت یک بر هیچ نتیجه نزدیکی است و فولاد اگر عملکرد بهتری داشت شاید می‌توانست با مساوی از زمین خارج شود ولی به هر حال این باخت مشکل خاصی پیش نمی‌آورد و باتوجه به نتایج چند بازی گذشته‌اش نشان می‌دهد که عملکرد این تیم بعد از شروع لیگ عملکرد خوبی بوده است.

کرونا ضربه مهلکی به فولاد وارد کرد

او ادامه داد: کرونا به این تیم ضربه زد. در بازی مقابل پرسپولیس مثلث خط حمله این تیم که می‌توانستند برای پرسپولیس مشکل ساز شوند هر سه ذخیر بودند. مثلث پاتوسی، بیت سعید و شیمبا بسیار خطرناک است و می‌توانستند به پرسپولیس ضربه بزنند اما نیروهای جوان جایگزین شده بود که این ضربه مهلکی است که نه تنها برای فولاد بلکه به هر تیمی می‌تواند ضربه بزند. اگر تیمی یک نفر از این بازیکنان را نداشته باشد به مشکل می‌خورد اما دیدیم که فولاد هر سه مهاجمش را از دست داد. اگر این بازیکنان در اختیار فولادی‌ها بودند مطمئنا می‌توانست مدعی قهرمانی هم باشد.

پیشکسوت فوتبال خوزستان عنوان کرد: به عنوان اولین کاپیتان فولاد خوزستان تا امروز که نزدیک به ۲۵ سال می‌گذرد، می‌گویم فولاد از معدود تیم‌هایی است که ساختار بسیار قوی مدیریتی دارد و در تمام این سال‌ها در رده پایه تیمی نداریم که به این قدرت کار کند. فولاد نباید در خط حمله یا هافبک نگاهش به بازیکنان خارج از استان باشد و باید در سال‌های آینده آنقدر قوی تر کار کند که نیازی به جذب بازیکن خارجی هم نداشته باشد. ان‌شاءالله نه تنها به بازیکن خارجی بله باتوجه به آکادمی خوب فولاد به بازیکنان خارج از استان هم نیاز نداشته باشیم.

او درباره کسب سهمیه آسیایی فولاد گفت: این تیم شانس بسیار زیادی برای کسب سهمیه دارد. فولاد در بازی برابر پرسپولیس در نیمه اول مسلط ظاهر شد اما اگر بخواهند چهار پنج بازی آینده خود را ساده بگیرند، موقعیت بسیار خوبی که برای کسب سهمیه آسیایی دارند از دست می‌رود. اگر آنالیز کنیم و با حساسیت بیشتری رو در روی تیم‌ها قرار بگیریم مطمئنا سهمیه آسیایی را خواهیم گرفت.

امسال کاملا بودجه تیم‌های نفتی را قطع کردند

بختیاری زاده در ارزیابی از صنعت نفت آبادان گفت: در سه چهار سال گذشته هر سال درصدی از بودجه نفت از سوی وزارت نفت برای تیم‌های ورزشی نفتی حذف شده است. تا جایی که امسال کاملا این بودجه را قطع کرد و جوری شد که دیگر تیم‌های نفتی حق ندارند از بودجه وزارت نفت استفاده کنند. به عنوان یک کارمند نفت و یک ایرانی از وزیر نفت که می‌خواهد قانونمند عمل کند تشکر می‌کنم اما تعجبم از این است که وقتی وزیر نفت می‌آید مصوبات مجلس را انجام می‌دهد و بودجه ورزش را قطع می‌کند چطور در دل همان دولت ۵ تیم وجود دارد که حداقل برای هر تیمش ۱۰۰ میلیارد هزینه می‌کند.

او ادامه داد: به عنوان یک فوتبالی به مدیر محترم نفت و کلیه مدیران دولت می‌خواهم بگویم ما اصلا بودجه‌ای نمی‌خواهیم. مجلس مصوب کرد و وزارت هم قانون‌مند دارد کار می‌کنم اما درخواست می‌کنم حق پخش، تبلیغات و بلیط فروشی را به تیم‌ها بدهید. مثل این می‌ماند که دست و پای یک نفر را در اقیانوس بسته اید و می‌گویید خودت را نجات بده. مگر می‌تواند خودش را نجات دهد. به حال امیدوارم حق طبیعی‌ شان را به آن‌ها پس دهند.

پیشکسوت فوتبال خوزستان اضافه کرد: اگر این حق را هم به آن‌ها ندهند تیم‌های نفتی چطور می‌توانند روی پای خودشان باایستند. در مقابل تیم‌های صنعتی را ببینید که تا دندان مسلح هستند و هزینه می‌کنند و این رقابت جالبی نیست. اگر او قرار نیست نفت را برای ورزش خوزستان هزینه کند پس چه کسی باید این کار را انجام دهد. صد سال است که مردم این استان مشکلات زیادی دارند و چقدر برای این استان و ورزش این استان هزینه شده است.

پیشکسوتان و بزرگان فوتبال آبادان باید از سراج حمایت کنند

او درباره عملکرد فنی صنعت نفت گفت: تا زمانی که اسکوچیچ در این تیم بود واقعا عملکردش غیر قابل تصور بود و پیش بینی نمی‌کردیم به این شکل نتیجه بگیرد. اگر اسکوچیچ نسبت به نفت بد نمی‌کرد این تیم می‌توانست یکی از چهار تیم لیگ برتر ما باشد. در اوج آمادگی و شناخت فنی و شخصیتی که این تیم پیدا کرده بود یک دفعه دیدیم اسکوچیچ ناراحتی قلبی پیدا کرد و زمانی که مدیران نفت در اوج سادگی به او رضایت دادند، سه روز بعدش مربی تیم ملی شد.

بختیاری زاده ادامه داد: از مدیران نفت آبادان ممنونم که به بهنام سراج اعتماد کردند و هدایت این تیم را به او دادند. درست است سراج به آن پختگی لازم نرسیده است اما همه تلاشش را می‌کند که نفت آبادان را به آن روزهای اول فصل خودش بر می‌گرداند. پیشکسوتان و بزرگان فوتبال آبادان باید از سراج حمایت کنند.

او در ارزیابی از تیم نفت مسجد سلیمان عنوان کرد: نفت مسجدسلیمان بیشتر از نفت آبادان از سال‌های گذشته مشکلات فراوان مالی داشت و تا آنجا که در آن سال‌هایی که مسعود رضاییان مدیرعامل این تیم بود برای سفرهای این تیم وام می‌گرفت تا هزینه این تیم را پرداخت کند. هیچ پولی ندارند و به صورت شخصی عمل می‌کنند و باتوجه به همه مشکلات و حواشی که گریبان گیر این تیم شده است جایگاهش ایده آل است.

خوزستانی‌ها باید به نفت مسجدسلیمان افتخار کنند

پیشکسوت فوتبال خوزستان اضافه کرد: خوزستانی‌ها وقتی تیم‌های متمول پیکان، سایپا و ذوب‌آهن را می‌بینند که پایین تر از نفت مسجدسلیمان هستند، باید به این تیم افتخار کنند و اگر این تیم حمایت مالی می‌شد و از نظر امکانات سخت افزاری شرایط بهتری داشت مطمئنا می‌توانست به رده‌های بالا تر از این هم برود. به عنوان کسی که اولین مربی نفت مسجدسلیمان بودم ضمن این‌که از او تشکر می‌کنم چرا که با دست خالی تیم خوبی ساخت، باید بگویم ای کاش به جوان‌های مسجدسلیمانی بیشتر نگاه می‌کرد و فرصت بیشتری به خوزستانی‌ها می‌داد.

او در جمع بندی کلی از عملکرد تیم‌های خوزستانی گفت: بعد از سال‌ها مردم خوزستان با خیال راحت شاهد لیگی بودند که هر سه نماینده خوزستان آبروند در لیگ حضور پیدا کردند و استرسی از سقوط تیم هایشان نداشتند. خیلی خوشحالیم از این‌که هر سه تیم مان می‌توانند برای گرفتن سهمیه آسیایی هجوم بیاورند و لیگ نوزدهم با وجود ویروس کرونا لیگ بسیار خوبی برای تیم‌های خوزستانی بود.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید