خطرناک‌ترین جاده خوزستان ایمن می شود!؟

خطرناک‌ترین جاده خوزستان نیازمند نگاه ویژه

 

محور ایذه به دزپارت به عنوان خطرناک‌ترین محور خوزستان نیازمند تسریع در اصلاح نقاط خطرساز دارد.

 

 محور ایذه به سمت دزپارت و چهارمحال بختیاری به دلیل تردد زیاد و عرض کم جاده، همواره محل تصادفات بسیار زیادی است.

 

این محور یکی از محورهای خروجی خوزستان به سمت چهارمحال و بختیاری و اصفهان است که اهمیت زیادی دارد و به‌عنوان یکی از شاهراه‌های اصلی کشور شناخته می‌شود.

 

روزانه شاهد ترافیک‌های سنگین در این محور و بروز سوانح رانندگی هستیم و سالانه تعداد زیادی از همشهریان ایذه‌ای و دزپارتی در این محور جان خود را از دست می‌دهند و با توجه به مسیر پر پیچ و خم افرادی که در این محور دچار سانحه می‌شوند به دلیل دیر رسیدن به مراکز درمانی قربانی این محور کوهستانی می‌شوند.

 

خطرناک‌ترین جاده خوزستان نیازمند نگاه ویژه

 

فاصله ایذه تا دزپارت ۵۵ کیلومتر است که این مسیر با یک خودرو تقریباً در ۳۰ دقیقه طی خواهد شد اما با توجه به اینکه این محور کوهستانی است، زمان رسیدن با این مقدار کیلومتر دو برابر می‌شود و گاهی با توجه به حوادثی که در محور رخ می‌دهد، این زمان نیز افزایش می‌یابد.

 

مشکل های محور ایذه به دزپارت

یکی از رانندگان این محور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار می‌کند: این مسیر گردنه‌های زیادی دارد و به هنگام شب به دلیل نبود روشنایی در مسیر، تردد به سختی انجام می‌شود؛ همچنین به دلیل وجود تونل‌های فاقد روشنایی در مسیر تردد برای افرادی که برای اولین بار در این مسیر عبور می‌کنند، این امر بسیار خطرناک است.

 

وی با اشاره به اینکه چندین سال از این مسیر عبور و مرور می‌کنم، ادامه می‌دهد: ناایمن بودن این مسیر و نبود حفاظ در برخی از نقاط، رانندگی در این مسیر به سخت‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود و به قاطعیت می‌توان گفت که این محور خطرناک‌ترین مسیر کشور است.

 

خطرناک‌ترین جاده خوزستان نیازمند نگاه ویژه

 

این راننده می‌گوید: امید است که مسوولان ذیربط هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را برای بهبود این مسیر به کار بگیرند تا تلفات جانی سوانح رانندگی این مسیر کاهش پیدا کند.

 

خطرناک‌ترین جاده خوزستان

«سرهنگ دولتشاهی» رئیس پلیس راه خوزستان می‌گوید: جاده ایذه به دزپارت پرحادثه‌ترین و خطرناک‌ترین جاده در استان است.

 

خطرناک‌ترین جاده خوزستان نیازمند نگاه ویژه

 

وی بیان می‌کند: در حال حاضر یک جاده ترانزیتی، محل تردد خودروهای سنگین و پل ارتباطی با چند استان دیگر بوده اما توسعه چندانی نداشته است.

 

تردد روزانه ۱۰ هزار خودرو

«مجید رحمانی» سرپرست فرمانداری شهرستان دزپارت می گوید: محور ارتباطی ایذه به دزپارت با توجه به صعب العبور بودن و کوهستانی بودن که در نوع خود یک جاده خاص و کم نظیر است با تردد بسیار سنگین و تردد بسیار بالا همراه است.

 

وی با بیان اینکه روزانه ۹ - ۱۰ هزار خودرو از این مسیر عبور می‌کنند، ادامه می‌دهد: این محور دارای شرایط خاصی است که با پیگیری‌های استاندار و نماینده دو پیمانکار برای باز کردن نقطه‌های کور ترافیکی، ساختن پل و ابنیه و روکش آسفالت از چشمه قدیم تا قبل از کارون ۴ با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان مشغول به فعالیت هستند.

 

خطرناک‌ترین جاده خوزستان نیازمند نگاه ویژه

 

رحمانی بیان می‌کند: چهارخطه کردن جاده از روستای چارده تا بالای سد کارون ۳ به طول ۲ کیلومتر توسط یک شرکت که زیر مجموعه شرکت زیر ساخت‌های وزارت راه و شهرسازی است در حال انجام و کار احداث تونل نیز آغاز شده است.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان دزپارت عنوان می‌کند: این جاده پرترافیک، پرخطر، پرتردد و حادثه خیز که سال‌های سال مورد غفلت واقع شده اکنون با همت دولت مردمی و مسئولان استانی و با چهارخطه کردن آن به یک بزرگراه تبدیل خواهد شد تا مردم با خیال راحت بتوانند از این مسیر ارتباطی استفاده کنند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، تسریع بر روند بهسازی محور ایذه به دزپارت که پل ارتباطی بین چند استان است باید در اولویت قرار گیرد تا دیگر شاهد اتفاقات ناگواری در این مسیر نباشیم.

* فرشاد بندانی ترشکی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید