روزهای سخت صنعت‌نفت آبادان در لیگ برتر فوتبال

روزهای سخت صنعت‌نفت آبادان در لیگ برتر فوتبال

 

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که در لیگ امسال روزهای متفاوت و سختی را پشت سر گذاشت اکنون با سپری شدن بیست‌ودو هفته از مسابقات لیگ برتر جام خلیج فارس در سراشیبی سقوط قرار گرفته است.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایرناُ تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در حالی در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال با نتیجه یک بر صفر مغلوب میهمانش آلومینیوم اراک شد که آبادانی‌ها ۱۱ هفته است رنگ پیروزی را ندیده اند، از سوی دیگر شاگردان پورموسوی هشت بازی است که موفق به بازکردن دروازه حریفان خود نشده اند.

این اتفاقات در حالی رخ داده است که صنعت‌نفت شروعی توفانی در لیگ برتر داشت و در نیم فصل اول در جمع بالانشینان جدول حضور داشت و حتی به صدر جدول نیز راه پیدا کرد، اما از اواخر مسابقات دور رفت روند ناکامی‌هایش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

به نظر می‌رسد در این بین پیشنهاداتی که به برخی بازیکنان و حتی سرمربی این تیم شده است در کنار مشکلات مالی فراوان، در این افت روحی و البته فنی تاثیرگذار بوده است.

پس از گل دقیقه ۶۴ رضا خالقی‌فر در دربی خوزستان مقابل فولاد، شاگردان سیروس پورموسوی در هشت دیدار گذشته خود در لیگ برتر نتوانستند مقابل رقبا گلزنی کنند.

پورموسوی که برای چینش خط حمله تیمش می‌تواند از بازیکنان مختلف استفاده کند و به مثلث خالقی‌فر، بیت‌سعید و زبیدی میدان بدهد نتوانسته مشکل بنیادی گلزنی تیمش را در هفته‌های گذشته حل کند.

نفتی‌ها که در سراشیبی سقوط در جدول قرار دارند و در هشت هفته گذشته در لیگ موفق به گلزنی نشدند با پنج شکست و سه تساوی در کارنامه خود باید خود را برای دیدار با تراکتورسازی تبریز آماده کنند.

هواداران آبادانی که امسال امید زیادی به درخشش تیمشان و حتی کسب سهمیه آسیا داشتند اکنون ماندن تیمشان در لیگ تنها آرزوی آنها شده و نگران آینده تیم محبوب خود هستند.

یکی از هواداران تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل اصلی تیم صنعت‌نفت مدیریت باشگاه است، مدیریت باشگاه هر ساله در نیم فصل دوم نتوانسته تیم را تقویت کند و این تیم در نیم فصل دوم بدترین نتایج را کسب کرده است.

کیوان اخوان افزود: البته سرمربی تیم به لحاظ فنی ضعف‌هایی دارد بخصوص در نوع تاکتیک که دستش برای تمامی حریفان آشکار شده است، متاسفانه تیم فقط یک تاکتیک دارد و تمامی مربیان لیگی این تاکتیک را شناسایی کرده اند.

وی اظهار داشت: فوتبال حرفه‌ای شده اما برای تیم صنعت‌نفت فوتبال حرفه‌ای خوب تعریف نشده است، این تیم نیاز به شوک دارد و امیدواریم این شوک زودتر به تیم وارد شود.

یکی دیگر از هواداران آبادانی صنعت نفت گفت: مشکل اصلی این تیم به نیمکت برمی‌گردد جایی که سرمربی در شرایط سخت باید برای تیمش نسخه داشته باشد.

یعقوب گوبانچی بیان کرد: متاسفانه این تیم در ۱۱ بازی گذشته خود به لحاظ روحی دچار بیماری شد و کادر فنی نتوانست علاج این بیماری را پیدا کند.

وی اظهار داشت: تیم بازی به بازی خطر سقوط را احساس می‌کند و در حالی که روزی صدرنشین بود اکنون اختلاف امتیازی کمی با پایین جدول دارد و ما آرزوی ماندن در لیگ را داریم.

یکی از کارشناسان فوتبال آبادان به خبرنگار ایرنا گفت: تیم صنعت‌نفت همانند یک بیمار است، راه درمان دارد و مدیریت باشگاه به همراه کادر فنی باید تیم را از این شرایط نجات دهند.

عبدالرضا شاه‌غریب اظهار داشت: بازیکنان این تیم در هر بازی با استرس وارد زمین می‌شوند و مانند نیم فصل اول آن شجاعت در بازیکنان و حتی کادر فنی دیده نمی‌شود.

وی افزود: البته مشکل اصلی به ضربات نهایی تیم برمی‌گردد، ترس بازیکنان از گل نشدن موقعیت‌ها باعث شده ۱۱ هفته این تیم در امر گلزنی ناموفق باشد چیزی که در تاریخ فوتبال آبادان وجود نداشته است.

وی بیان کرد: از سوی دیگر ناکام ماندن در جذب بازیکنان در نیم فصل دوم یکی دیگر از دلایل باختهای پیاپی و روند سقوط این تیم است، متاسفانه سالهاست مدیریت باشگاه در نیم فصل دوم به بهانه مشکلات مالی نتوانسته تیم را تقویت کند.

به گفته مدیر تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان بازیکنان این تیم انگیزه لازم برای پیروز شدن را دارند ولی استرس نباختن مانع از موفقیت تیم شده است.

علی فیروزی بیان کرد: زمانی که یک تیم در چند بازی موفق به گلزنی نشود به لحاظ کیفی دچار افت می‌شود ولی تیم صنعت‌نفت در نوع بازی افت نکرده اما در ضربات نهایی دقت لازم را از دست داده است.

وی اظهار داشت: این تیم توانایی کارهای بزرگ را دارد و در بازیهای آینده اگر بازیکنان قدر موقعیتها را بدانند و در ضربات نهایی دقت لازم را داشته باشند قطعا به روزهای خوب نیم فصل اول باز خواهد گشت.

فیروزی خواستار حمایت بیشتر مسوولان و هواداران از تیم صنعت‌نفت شد و گفت: اکنون تیم نیازمند حمایت همه جانبه است، ما شاید خطر سقوط را احساس نکنیم ولی باید روند کنونی را پایان دهیم.

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان با شکست مقابل آلومینیوم اراک ۲۵ امتیازی باقی ماند و در رده دهم جدول رده بندی مسابقات لیگ برتر قرار گرفت.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید