اجرای تور نمایشی "رهسپار خیمه‌ها" در ۱۰ استان کشور

اجرای نمایش «رهسپار خیمه‌ها» در ۱۰ استان

 

 نمایش "رهسپار خیمه‌ها" به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار، (نویسنده و کارگردان تیاتر) که اجراهای خود را در قالب تور نمایشی از خوزستان آغاز کرده تا پایان دهه دوم محرم در ۱۰ استان کشور میزبان مخاطبان خواهد بود.

  اجرای تور نمایشی «رهسپار خیمه‌ها» در ۱۰ استان کشور

 به گزارش روز سیزدهم امرداد ۱۴۰۱ حبیب خبر، همزمان با آغاز دهه اول محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) اجراهای گسترده نمایش خیابانی "رهسپار خیمه‌ها" با موضوع زائران اربعین حسینی و معرفی شهدای مدافع حرم در قالب تور نمایشی از استان خوزستان آغاز شده است.

 

خوزستان، همدان، لرستان، قم، مرکزی، البرز، تهران، خراسان رضوی، مازندران و گلستان از جمله استان‌هایی هستند که در طول اجرای این نمایش میزبان آن خواهند بود.

 

نمایش «رهسپار خیمه‌ها» با بهره‌گیری از عناصر تعزیه، روایتگر داستان زندگی مرد جنوبی جنگ‌زده‌ای است که بنا دارد برای زیارت اربعین حسینی راهی کربلا شود. این اثر هنری در جشنواره‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی در خارج از کشور اجرا شده است.

 

«رهسپار خیمه‌ها» در قالب تور نمایشی با حمایت دبیرخانه دایمی دوازدهمین دوره سراسری و نخستین دوره بین‌المللی تئاتر دینی صاحبدلان و با مشارکت هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی تا پایان دهه دوم محرم به اجرای خود در استان‌های یاد شده ادامه می‌دهد و میزبان علاقه‌مندان به هنر نمایش است.

خبرنگار: شاهین بهرامی بیرگانی

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید