شاعر پیاده روی اهواز سکته مغزی کرد

مجید زمانی اصل

شاعر پیاده روی اهواز سکته مغزی کرد.

به گزارش حبیب خبر، مجید زمانی اصل، شاعر، منتقد و مترجم قدیمی اهواز، معروف به شاعر پیاده رو و همچنین کتاب فروش سیار در میدان شهدا چند روزی است که سکته مغزی کرده و در بیمارستان رازی بستری است.

زمانی اصل متولد ۱۳۳۷ اهواز و بازنشسته شهرداری اهواز است.

رویکرد او به شعر به سال ۱۳۵۵ بازمی‌گردد.

شعرهایش در بسیاری از نشریات کشور از جمله روزنامه‌های اطلاعات، کیهان، مجله زن روز، اطلاعات جبهه، کیهان فرهنگی، سوره و ماهنامه ادبستان انتشار یافته است.

زمانی اصل سال ۱۳۵۸ نخستین دفتر شعر خود را با عنوان « و عابری به جای من گریست » منتشر کرد.

وی تا کنون جایزه نخستین و سومین جشنواره شعر فجر را دریافت کرده است و در مراسم متعددی از ایشان تجلیل به عمل آمده است .

زمانی اصل علاوه بر سرایش شعر، دستی نیز در ترجمه، نقد، بازسرایی و مقالات ادبی دارد که از آن جمله می توان از : نزارقبانی ، احمد مطر ، محمود درویش ، لورکا ، ریتسوس ، احمد شاملو ، ادنیس ، پابلو نرودا ، گابریل گارسیا مارکز و ... نام برد.

او دربارۀ آنان در مجلات، فصلنامه ها و روزنامه های گوناگون به چاپ رسانده است.

از دیگر دفترهای شعر زمانی اصل می توان به : «خوابی در آینه» ، «مزامیر پیاده رو» ، «من از عشیره ی سوسن های ام » ،«چکامه های پنجاه سالگی»، «شاعر پیاده رو» ، «اشعار وحیانی در اتاق زیرشیروانی» و...  اشاره کرد.

انتظار می رود مسوولان استان از جمله شهرداری اهواز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان اهواز برای بازیابی سلامت زمانی اصل پیگیر وضعیت درمانی وی و مردم عزیز و جامعه اهل هنر نیز دعاگوی ایشان باشند.

منبع: عصر ما اهواز

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

  • محسن گلی - اهواز

    پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 - پنج شنبه, می 19 2022 11:48:26am

    عجب دنیای عجیبی شده است شاعران وهنرمندان خوزستانی را باید تا هنگام مرگ ویا سکته های مغزی وقلبی؛ نشانی از آنها نداشته باشیم که در این چند ماهه اخیر موئد این موضوع است مجید زمانی اصل که شمع محفل شعرا در میدان شهدا بود وبه همراه نعیم موسوی وآرش باران پور ؛ انجمن شعر سیاری در دهه شصت وهفتاد به راه انداخته بودند وبه جرات میتوان گفت در دوره ای که انجمن های شیدا؛ خروش کارون و اداره ارشاد را کسی نمی شناخت این سه تن محفل شعر راه انداخته بودند وشاعران پیر وجوان به خواندن وتبادل شعر می پرداختند محفلی که حتی زیر سایه نیروهای امنیتی که خود را هوادار شعر جازده بودند هم از پا ننشست وبه کارشان ادامه می دادند و دلیلش هم این بود امنیتی ها چیزی از ابهام وایهام شعر سر در نمی آوردند و در گزارشاتشان اوضاع را عادی وبدون هیچ موردی گزارش میکردند در همین محفل خیابانی در سال ۶۴ بود که شعر جنگ بی پرواتر از شعرهای جنگی دولتی ؛ خودی نشان داد که سردمدارشان همین مجید زمانی اصل بود وخیلی از افراد از جمله من را دعوت کرد به انجمن اداره ارشاد که آن را استاد شیدا اداره میکرددر محل سینما دنیا خیابان امام?بهرحال انتظار از خروش کارون بیشتر بود تا یادی از او کند ومتاسفانه در این سالها حتی نامی از اوبرده نشده است امید که شفای عاجل نصیبش شود ومادوره می کنیم شب را و روز را هنوز را??محسن گلی- اهواز