مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

نمایشگاه قرآن و کتاب در خوزستان برگزار می‌شود

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری نمایشگاه قرآن و کتاب در دهه کرامت در استان خبر داد.

به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین رضا کلاه کج در آیین رونمایی از پوستر نمایشگاه در محل این اداره کل با اشاره به اینکه امسال هیچ نمایشگاه استانی مصوب در سطح کشور به روال گذشته برگزار نشده است بیان کرد: تمام فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متمرکز در برگزاری نمایشگاه متفاوت قرآنی در کشور شده است.

 با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی مربوط به تمام سال است گفت: انتظار می‌رفت این نمایشگاه در ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن برگزار شود ولی به دلیل اینکه امسال برنامه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت در استان‌ها وجود نداشت اعتباری برای آن داده نشد.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب، قرآن و عترت و محصولات فرهنگی خوزستان به مناسبت ایام دهه کرامت و تقارن با سالروز میلاد امام رضا (ع) برگزار می‌شود و در صددیم فضای نشاط و شادابی را برای مردم ایجاد کنیم و امید است اتفاق متفاوتی در حوزه نمایشگاهی خوزستان رقم بخورد.

حجت الاسلام کلاه کج افزود: این نمایشگاه توسط جریان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و دستگاه‌های مختلفی مانند مجموعه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری اهواز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، نهاد کتابخانه های عمومی، مجموعه اوقاف و مطبوعات و رسانه‌های خوزستان در یک فضای متفاوت و با رویکرد جدید در برگزاری نمایشگاه همکاری دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه یکی از امتیازات این نمایشگاه برگزاری و اجرای آن توسط بخش خصوصی است گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار از ظرفیت خود موسسات فرهنگی و هنری و مجموعه‌های خود جوش خوزستان بهره می برد لذا محصولات تولیدی این موسسات و با رویکرد کاملا تخصصی، مردمی و حرفه‌ای عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد برنامه‌ای برای برگزاری نمایشگاه کتاب به صورت استانی ندارد و رویکرد آن به صورت مجازی است افزود: علاقمندان می‌توانند از تخفیف و بن کتاب بهره مند خواهند شد.

حجت الاسلام کلاه کج با اشاره به اینکه این نمایشگاه با هدف ایجاد فضای دینی و فرهنگی موثر برگزار می‌شود بیان کرد: به دنبال یک الگوسازی در برگزاری نمایشگاه های قرآن و عترت،کتاب و محصولات فرهنگی در کشور هستیم لذا اجرای موفق آن در خوزستان می‌تواند به عنوان الگو در سراسر کشور معرفی شود.

وی رونمایی از چند کتاب جدید شامل مجموعه اشعار شعرای عرب خوزستان درباره حاج قاسم سلیمانی، تجلیل از چهره‌های ماندگار و مفاخر قرآنی خوزستان، رونمایی از تابلو روستای قرآنی، رونمایی از اولین روستای شعر ایران به نام" قلعه سرد" در منطقه ایذه را جزو برنامه‌های این دوره از نمایشگاه بیان کرد.

حجت‌السلام کلاه کج افزود: اعلام روز تقویم خوزستان، بخش ویژه خانواده و کودک و نوجوان، اجرای برنامه‌های متنوع دهه کرامت و حضور خدام رضوی و برگزاری آیین بیرق گردانی نیز از برنامه‌های حاشیه‌ای این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اجراهای زنده در حوزه نمایش، موسیقی و  شعر در این نمایشگاه گفت: ویژه برنامه این رویداد فرهنگی هر شب از خبرگزاری صدا وسیما به صورت زنده پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمامی اعتبارات این نمایشگاه به صورت استانی خواهد بود و توسط موسسات فرهنگی استان اجرا می شود و شورای هماهنگی نهادهای فرهنگی خوزستان نقش اصلی در برپایی این رویداد فرهنگی دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز در این آیین با اشاره به برگزاری دو مناسبت در قالب یک رویداد فرهنگی و ضرورت برپایی آن افزود: کتاب‌های کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نویسندگان برتر ایران و جهان هستند و با این وجود از قیمت پایینی برخوردار هستند و این امکان فراهم می‌شود به سبد خرید کتاب خانواده افزوده شوند.

وحید کیانی افزود: غرفه فروش اسباب بازی، سرگرمی سازنده از تولیدات کانون پرورش فکری ایران در این نمایشگاه دایر خواهد شد و در کنار برگزاری نمایشگاه کتاب، کارناوال شادپیمایی عروسکی کانون و با فضاسازی امکان بهره‌مندی از ظرفیت ها و ظرافت‌های کار فرهنگی برای علاقمندان و کودکان و نوجوانان را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است: در آیین رونمایی از پوستر نمایشگاه کتاب،قرآن و محصولات فرهنگی خوزستان مدیرکل حوزه هنری و سایر مسوولان استانی حضور داشتند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید