در نشست شورای اطلاع رسانی دولت در خوزستان صورت گرفت؛

قدردانی مدیرکل ارشاد خوزستان از همراهی حوزه رسانه در بحران ها

 
اطلاعات و اخبار مهم را پیش از انتشار در فضای مجازی، اطلاع رسانی کنیم
 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با قدردانی از همراهی حوزه رسانه در بحران ها، مشکل اصلی حوزه مسوولیت خود را سایت ها، خبرگزاری ها و گروه های واتساپی بدون مجوز برشمرد.

به گزارش حبیب خبر از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند در بیست و هفتمین نشست شورای اطلاع رسانی دولت در استان گفت: بنا بر تاکید رییس شورای اطلاع رسانی درباره دبیرخانه شورای اطلاع رسانی، خانم قاضی را به عنوان مسوول دبیرخانه شورا معرفی می کنم.

او افزود: ما با رصدی که از حوزه رسانه هم مکتوب و هم رسانه های مجازی انجام دادیم، همراهی حوزه رسانه در بحران ها و مشکل های خوزستان قابل ستایش و قدردانی است. مشکل اصلی ما سایت ها، خبرگزاری ها و گروه های واتساپی است که مجوز ندارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، همراهی خبرنگاران استان را قابل ستایش دانست و افزود: شورای اطلاع رسانی کار خود را خوب آغاز کرده و ان شاالله در آینده فعال تر می شود.

 

* اطلاعات و اخبار مهم را پیش از انتشار در فضای مجازی، اطلاع رسانی کنیم

در این نشست، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: یک سری اطلاعات و اخبار مهم را پیش از اینکه در فضای مجازی منتشر شود و تاثیر خود را بگذارد، باید اطلاع رسانی کنیم و به آنها بپردازیم.

رضا نجاتی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی درست و به موقع در اتفاقات و رویدادهای مهم گفت: امروزه اطلاع رسانی در دنیا حرف اول را می زند و در رویدادهای مهم می تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

او افزود: بحث اطلاع رسانی در استان خوب شروع شده و باید استمرار داشته باشد و محتوای آن نباید یکنواخت باشد. محتوای اخبار باید جذاب باشد که خواننده راغب شود آن را مطالعه کند.

نجاتی گفت: باید یک سری اطلاعات و اخبار مهم را پیش از این که در فضای مجازی انتشار داده شود و تاثیر خود را بگذارد و به سمت موضوعات امنیتی برود، اطلاع رسانی کنیم و به آنها بپردازیم. نباید جای خالی بگذاریم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان به بحث تنش آبی و مشکل کم آبی اخیر در استان اشاره کرد و گفت: درباره کم آبی و تنش آبی در استان، اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال انجام است. اعتبارات خوبی در جلسه هیأت دولت مصوب و بنا شد ۵۰ درصد آن به صورت نقدی و بیشتر در بحث زیرساختی، آبرسانی به روستاها و کشاورزی در چند روز آینده و ۵۰ درصد باقی مانده در اسرع وقت پرداخت شود.

او اضافه کرد: شورای اطلاع رسانی حرکت خوبی در این باره از خود نشان داده است و دیروز در جلسه شورای تامین تاکید شد که باید گستره اطلاع رسانی‌مان را بیشتر کنیم و دستگاه ها مکلف هستند مواردی که نیاز است، اطلاع رسانی کنند و آموزش های لازم را نیز در این زمینه بدهند.

نجاتی تصریح کرد: موسوی معاون استانداری که وظیفه ساماندهی و نظارت بر گروه های مردم نهاد را به عهده دارد باید هرگونه کلیپ، مصاحبه و تصمیم هایی را که گرفته می شود و می خواهیم منتشر کنیم در اختیار گروه های مردم نهاد قرار دهند و به همراه کارشناسان خود بر این گروه ها نظارت کنند.

وی ادامه داد: جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای اطلاع رسانی نیز هرگونه اطلاعات لازم را در اختیار مطبوعات و فضای مجازی قرار دهد و بر کار آن ها نظارت داشته باشد. تمام تلاش ما خنثی کردن اخبار کذب در گروه ها، سایت ها و پایگاه های غیرمجاز است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با تاکید بر جمع بندی سریع مصوبات این جلسه و اطلاع رسانی به مدیران گفت: مدیران پاسخ گوی مصاحبه با خبرنگاران باشند. این مصاحبه در وهله اول به خود مدیران کمک می کند.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید