"نسیم تشویش" پدرام نعمتی در اهواز وزید

رونمایی از پوستر رسمی فیلم کوتاه «نسیم تشویش»

 پوستر بین‌المللی فیلم کوتاه «نسیم تشویش» ساخته پدرام نعمتی با نام The Breeze of Anxiety ویژه اکران اینترنتی منتشر شد.

«نسیم تشویش» نخستین فیلم پدرام نعمتی است که در زمستان ۱۳۹۵ در اهواز جلوی دوربین رفت و پس از آن تنها در یک نوبت در انجمن سینمای جوانان اهواز به نمایش عمومی درآمد. این فیلم هم‌اکنون در دو وبگاه آپارات و ویمئو (Vimeo) به‌صورت رایگان قابل ‌تماشا است.

به گزارش حبیب خبر به نقل از ایسنا، در خلاصهٔ داستان نسیم تشویش آمده است: «شهریارِ جوان می‌خواهد فیلم کوتاهی بسازد و تنها چیزی که کم دارد یک بازیگر دختر است. او به اطراف خود نگاه می‌کند و در میان چهره‌های آشنای دانشکده‌، چهره‌ای آشناتر می‌یابد. یک لحظه صبر کن، آیا این همان دختر مورد علاقه‌اش نیست؟»

نعمتی در بخشی از اظهارنامه خود نوشته است: «نسیم تشویش را در ۱۸ سالگی ساختم. درست در بدو ورودم به دانشگاه موادی سینماتوگرافیک یافتم که مناسب فیلم بود: تضاد معماری ساختمان‌های پیش و پس از انقلاب و پراکندگی رنگ بتن آن‌ها که با سبزی پوشش گیاهی به ‌نوعی جبران می‌شد، پیوستار آمد و شد جوانان دانشجو و همچنین تکاپو و تراکم زندگی آن‌ها.

می‌شود گفت دانشگاه برای جوانان ایرانی، تجربه اولین‌ها است؛ از قلمرو کوچک کودکی و نوجوانی به اقلیم وسیع جوانی پای می‌گذارند، گذرگاهی موقت میان کودکی و بزرگسالی که غالبا به اختیار خود جوان می‌تواند کوتاه باشد یا به درازا بینجامد. جوان ۱۸ ساله دیگر کودک نیست اما با بزرگسالی هم فاصله بسیار دارد (دست‌کم اگر بزرگسالی را تنها به‌ حساب سن فرد نگذاریم!). حال درست همین عقب‌ماندگی از سیر تکامل است که جوان را به تکاپوی خاصِ جوانان در به ‌دست ‌آوردن فضیلت‌های بزرگسالانه وا می‌دارد (البته به ‌تناسب ارزش‌های جامعه)؛ معشوق، پیشه، پول و شاید هر چیز دیگری که در تعریف هویت جوان بگنجد و چه کسی است که نداند این شور و اشتیاق جوانی در به ‌چنگ ‌آوردن چیزها، چه تشویش‌ها و اضطراب‌ها که با خود به‌ همراه ندارد. بهارِ زندگی است اما گویی در اثنای روز و شبش باد پاییزی می‌وزد. نسیم است اما پنداری مشوش می‌کند.

از این گذشته، درست همان موقع بود که به دلیلی که به‌ خاطر نمی‌آورم (شاید نخستین رابطه عاطفی) به اشعار اخوان‌ثالث روی آوردم. میان آن همه شعر باشکوه و کم‌نظیر به شعر کوتاهی برخوردم که طنینی دیگر داشت: لحظۀ دیدار. این شعر جاودانه اخوان که وجهی ابدی از مسیر وصال را یادآور می‌شود؛ نمی‌شود به‌سمت ابژه اشتیاق طی‌ طریق کرد و مشوش نشد!»

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از:

بازیگران: احمد صالح‌پور، نگین مختاری، مهلا رنگچی، اسد ظاهری و جلیل خیطان، فیلمنامه‌نویس: پدرام نعمتی، مدیر فیلمبرداری: رامین صلواتی، تدوین: پدرام نعمتی، طراح صدا و ترکیب: عماد طالب‌زاده، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: فاطمه خردمند، مشاور کارگردان: ایمان قلی‌پور، طراح لباس و صحنه: پدرام نعمتی، صدابردار: محمد مشعلی، اصلاح رنگ و نور: رامین صلواتی، مدیر تولید: امیر نعمتی، طراحی پوستر: مسعود ایزدی، عماد تیماس و پدرام نعمتی، تهیه‌کننده و کارگردان: پدرام نعمتی.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید