"با من برقص" "منصور مرید" به کتاب فروشی ها رفت

دومین کتاب شعر منصور مرید منتشر شد

دومین کتاب منصور مرید شعر بلندی است به نام "با من برقص" که به تازگی چاپ و منتشر شده است.

منصور مرید، متولد ۱۳۳٨، دانش‌آموخته‌ رشته‌ تاریخ، شاعر و منتقد ادبی اهل اهواز است که اشعار، مقالات و نقدهایش در مجلات فرهنگی و هنری به چاپ رسیده‌اند. سال گذشته کتابی از او در انتشارات جغد به چاپ رسید که دربرگیرنده‌ مقالاتی درباره‌ آثار فرهاد کشوری بود.

به گزارش حبیب خبر، شعر بلند «برقص با من» همچون مجموعه‌ قبلی مرید دربرگیرنده‌ مضامین اجتماعی و سیاسی است ولی این بار به طور وسیع‌تر عناصر و مولفه‌های بومی و فرهنگی جنوب را به کار برده و تجربه‌های تازه‌ای در زبان و فرم را به انجام رسانده است؛ تجربه‌هایی که مولفه‌های روایی ـ داستانی، شکل‌های دراماتیک و همین‌طور دیالوگ را وارد زبان شعر کرده است.

بخشی از کتاب:

با من برقص تا برقصانمت

مثل مرتاض‌های هندی

روی آهن گداخته

زغال افروخته

شیشه‌های شکسته

میخ‌های سرخ‌ شده

واژه‌های گُر گرفته

قبرهای گشوده

دست‌های شکسته

جمجمه‌های سوراخ‌شده... .

"یاقوت‌های کبود" نخستین مجموعه‌ این شاعر است که گزیده‌ای از شعرهای سال‌های ۹۴ تا ۹٨ را دربرمی‌گیرد و اوایل سال ۹۹ در نشر خوزان به چاپ رسید.

از جمله‌ فعالیت‌های وی در عرصه‌ ادبیات، مصاحبه‌ با هوشنگ چالنگی، هرمز علیپور، فرهاد کشوری، صمد طاهری و قاضی ربیحاوی است به همراه مقالاتی انتقادی در باب آثار این شاعران و نویسندگان. وی به همراه محمد حیاتی مقدمه‌ای بر کتاب «خرده‌شیشه‌های اندیشه» (تعدادی از تومارهای پروژه‌ پاساژها اثر والتر بنیامین) نوشته‌اند که به زودی چاپ خواهد شد.

این کتاب در ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۲۰۰۰۰ تومان توسط نشر خوزان وارد بازار نشر شده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید