امروز:
شنبه - 29 ارديبهشت - 1403
ساعت :

کنترل کیفی آب آشامیدنی اولویت مهم مراکز بهداشت است

 معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان، هماهنگی و هم افزایی دستگاه های مسوول را در مدیریت بحران، ضامن کاهش آلام آسیب دیدگان در بحران ها دانست.

 به گزارش حبیب خبر، دکتر "مهرداد شریفی" با حضور در جلسه  مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و تاکید بر اهمیت آمادگی، پاسخ گویی سریع و هم افزایی مؤثر کلیه دستگاه‌های اجرایی ارایه کننده خدمات سلامت در خوزستان در مدیریت بحران، به برنامه ریزی, هوشیاری و آمادگی معاونت بهداشت برای پاسخ به مخاطرات احتمالی در سال جاری اشاره کرد و گفت:  از ابتدای سال جاری تاکنون چهار جلسه ستاد هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و چند جلسه کارشناسی برنامه ریزی و هماهنگی مقابله با مخاطرات احتمالی در معاونت بهداشت برگزار شده است.

 او، آمادگی همه جانبه در مقابله با حوادثی مانند زلزله را اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: به استناد قانون مدیریت بحران، مسوولان دولتی و غیردولتی موظف هستند آمادگی‌های لازم را در سازمان خود ایجاد کنند.

 دکتر شریفی ادامه داد: برای حفظ سلامت جسمی و روحی آسیب دیدگان باید پیش بینی های لازم صورت گیرد و به همین منظور ضروری است با کار کارشناسی ضمن فراهم کردن زیر ساخت های لازم در نقاطی از استان، محل هایی برای اسکان موقت آسیب دیدگان در نظر گرفته شود.

 او در ادامه با یادآوری اقدامات مستمر مراکز بهداشت شهرستان ها در زمینه کنترل کیفی آب آشامیدنی گفت: کنترل کیفی آب آشامیدنی یکی از اولویت های مهم مراکز بهداشت شهرستان ها است. در صورت رعایت نکردن موازین بهداشتی توسط دستگاه های مربوط در تامین و توزیع آب آشامیدنی می تواند منجر به بروز بحران های گسترده در سطح جامعه شود.

 معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان در پایان با اعلام آمادگی برای همکاری با سایر دستگاه‌های مسوول در ارایه خدمات سلامت در مواقع بحران گفت: معاونت بهداشت برای ذخیره سازی مناسب واکسن ها، مواد بیولوژیک، داروها و مکمل های مورد نیاز تمامی گروه های سنی در استان پیش بینی‌ لازم را کرده است.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید