برای خرید تجهیزات کنترل بهداشتی آب آشامیدنی و‌ مواد غذایی؛

مرکز بهداشت خوزستان یک میلیارد تومان اعتبار گرفت

مرکز بهداشت خوزستان یک میلیارد تومان اعتبار گرفت

معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان گفت: به دنبال پیگیری‌هایی برای تجهیز مهندسین بهداشت محیط به وسایل سنجش کیفی آب آشامیدنی و غذا، یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

به گزارش حبیب خبر، دکتر "مهرداد شریفی" طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی شهرستان‌ها و همچنین کنترل کیفیت مواد غذایی عرضه شده در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را از اولویت‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دانست و افزود: در دو سال گذشته گام‌های بسیار موثری در رفع کمبودهای موجود در حوزه سلامت محیط از سوی مرکز بهداشت خوزستان برداشته شده است.

او گفت: با صرف هزینه یک میلیارد تومان در سال گذشته نسبت به خرید تجهیزات آزمایشگاه‌های آب شناسی شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه اقدام شد و در روزهای آینده با صرف هزینه یک میلیارد دیگر نسبت به خرید دستگاه‌های سنجش کیفی آب آشامیدنی و مواد غذایی اقدام خواهد شد.

او هدف از این اقدامات را افزایش سطح پوشش بهداشتی بر تاسیسات آبرسانی شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و همچنین کنترل بهداشتی مواد غذایی برشمرد.

معاون اجرایی معاونت بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز در این زمینه گفت: ۳۸۰ مهندس بهداشت محیط در ۲۳ شهرستان تحت پوشش این دانشگاه در نوبت‌های صبح و عصر در اجرای طرح تشدید بازدید از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و کنترل کیفی آب آشامیدنی از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر در تیم‌های بازرسی ثابت و سیار در حال انجام وظیفه هستند.

دکتر شریفی، رعایت نکردن موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی خط قرمز مرکز بهداشت دانست و گفت: با کسانی که سلامت مردم را به خطر بیندازند به هیچ وجه مماشات نمی شود و بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی و آشامیدنی از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود و در صورت بی توجهی به اخطار بهداشتی این مراکز پلمب خواهند شد.

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید
Tagsمرکز بهداشت خوزستان, دکتر مهرداد شریفی, حبیب خبر، اعتبار یک میلیارد تومانی, تجهیز مهندسین بهداشت محیط, وسایل سنجش کیفی آب آشامیدنی و غذا