امروز:
يكشنبه - 13 خرداد - 1403
ساعت :

 خوزستان زرخیز بر سکوی چهارم بیکاری ایستاد!

مدیرکل امور هماهنگی سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خوزستان با اشاره به اینکه نوع فرهنگ کار یکی از مشکلات بیکاری است، گفت: عمده مراجعه‌کنندگان، جویای کار نیستند بلکه به دنبال استخدام هستند یعنی وقتی فرصت اشتغال پیش می‌آید، خیلی‌ها متقاعد نمی‌شوند و حاضر هستند در یک دفتر بنشینند و نگهبانی بدهند اما کاری با درآمد بالاتر و شأن و جایگاه بالاتر را نپذیرند.

محمدامین مکوندی در شورای مهارت خوزستان که امروز (۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲) در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی محدود به یک سازمان نیست؛ در مواردی که مخاطب عام وجود دارد همه دستگاه‌ها باید این مسئولیت را بپذیرند.

وی افزود: وقتی از خوزستان می‌گوییم از ظرفیت‌های نفت، گاز، مرز و آب صحبت می‌کنیم اما در عملکرد، استان چهارم از انتها هستیم و در یک شاخص منفی یعنی در بیکاری رتبه چهارم را داریم. اگر چه رویکرد خوزستان رو به مثبت شدن و بهبود است و در سه ماه گذشته، استان دوم از نظر کاهش نرخ بیکاری بودیم یعنی نرخ بیکاری ۵ درصد کاهش پیدا کرده است، اما رتبه تغییری نکرده و نشان‌دهنده این است که با استان‌های دیگر چقدر فاصله داشتیم و باید تلاش بیشتری کنیم.

مدیرکل امور هماهنگی سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خوزستان گفت: یکی از مشکلات بیکاری، مهارت است و عمده مراجعه‌کنندگان برای کار، فاقد مهارت هستند. مشکل دیگر فرهنگ کار است؛ عمده مراجعه‌کنندگان، جویای کار نیستند بلکه به دنبال استخدام هستند، یعنی وقتی فرصت اشتغال پیش می‌آید، خیلی‌ها متقاعد نمی‌شوند و حاضر هستند در یک دفتر بنشینند و نگهبانی بدهند اما کاری با درآمد بالاتر و شأن و جایگاه بالاتر را نپذیرند.

مکوندی ادامه داد: مطالبه‌گری باید از طرف دستگاه‌هایی از جمله شرکت شهرک‌های صنعتی، صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و... باشد. سازمان‌هایی از جمله سازمان صمت باید به فکر تامین نیروی پروژه‌های خود باشند. سازمان صنعت و معدن باید خوراک مورد نیاز فنی و حرفه‌ای را تامین کند.

وی گفت: هم چنین دیگر دستگاه‌های اجرایی باید خوراک نیروی کار را ارائه کنند زیرا خود می‌دانند برای پروژه‌ها چه نیروی کاری نیاز دارند و در شش ماه آینده چه پروژه‌هایی افتتاح می‌شوند و چه نیازی دارند.

مدیرکل امور هماهنگی سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خوزستان عنوان کرد: در جلسات شورای مهارت قرار نیست وظیفه و تعهدی برای شرکت‌ها ایجاد شود بلکه نظر فنی و کارشناسی آن‌ها با توجه به اشراف بر موضوعات گرفته می‌شود.

حبیب خبر: کسب مقام چهارم بیکاری را در کشور به مسوولان استان تبریک و شادباش می گوییم و انتظار داریم این عزیزان تلاشگر بیش از پیش نسبت به افزایش شعارها و وعده های دلگرم کننده خود نه تنها در آیین های مختلف که حتا به صورت ارسال پیامک های انبوه به تلفن های همراه شهروندان اقدام های کنند تا بتوانیم با کسب رتبه نخست بیکاری، هم خوزستان زرخیز را به کشور و جهان و جهانیان معرفی کنیم و هم نام استان مان را نه تنها در داخل صفحات که بر جلد کتاب گینس حک کنیم!!

ارسال نظر به عنوان مهمان

پیوست ها

0

نظرات

  • اولین نظر را شما بدهید